Hur i hela H-vete startar man Husan!?

Du, kan du kicka husa?:rolleyes:

Haha, nej den måste man hålla in för att den ska döda motorn:)

Förmodlingen ja, har aldrig misslyckas med att kicka en stånka!

Skicka mig ditt nr via PM så kanske jag och en till stånka nisse kommer förbi vid dig och kickar oss trötta ikväll:3freak

Last edited:
Jparacing var hemma hos mig idag och konstaterade att kicken ska ta längre upp, eftersom motorn går bara ett varv när man kickar. Så nu så blir det att plocka isär och sätta kickaxeln i rätt läge:näsblod

Jparacing var hemma hos mig idag och konstaterade att kicken ska ta längre upp, eftersom motorn går bara ett varv när man kickar. Så nu så blir det att plocka isär och sätta kickaxeln i rätt läge:näsblod
Kickaxeln passar bara i ett läge.Ta loss kicken och flytta den ett hack framåt på splinesen.

många fel kan de vara men jag tar dom snabbaste. kicken sitter på fel sida av motorn ett stort problem.. och varför av alla märken köpa en husa. som man måste special tränas för att få i gång.. skämt o sido hoppas du får i gång den. :va

Jag är ingen expert på ämnet men kolla vad det sitter för munstycken i förgasarn och hur blandarskruven och tomgång är inställd.

Rullade igång skiten idag:) Efter 2 timmars försök i olika backar:tungan. Satan vilket drag det är i skiten:gnissla. Min kompis satt bakpå för att få mer tyngd på bakhjulet. Råkade bli bakhjulet första gången med oss båda på:D:gnissla :gnissla :gnissla :gnissla :yoparty

Ps. Är lite speedad nu (fast det kanske märks:tungan)

Hehe gött.. hoppas ni körde den varm nu så den blir mer lättstartad nästa gång.. Visst är det kul med husor ;) hehe.. måste kännas stort.. från NSR 125 till Husaberg 650.. :hihi

Hehe gött.. hoppas ni körde den varm nu så den blir mer lättstartad nästa gång.. Visst är det kul med husor ;) hehe.. måste kännas stort.. från NSR 125 till Husaberg 650.. :hihi

Haha, har ju testat lite andra hojjar som crf 450, men den här slår fan allt:)
Boost 3 trodde ju att det skulle vara minst 70hk på slangen så nog rör det på sig allt:D

Kul att hojen funkar :)
Nu är det bara att lära sig att starta den.....:D

Jag håller med om att kicken sitter på fel sida, men det går ändå. I värsta fall får man kliva av hojen och kicka med högern.

Kul att hojen funkar :)
Nu är det bara att lära sig att starta den.....:D

Jag håller med om att kicken sitter på fel sida, men det går ändå. I värsta fall får man kliva av hojen och kicka med högern.

Iom att det hänger mer på teknik än styrka så går det lätt att vänja sig vid vänstern. Tycker själv det är svårt när jag sätter mig på en hoj med högerkick, helt enkelt vanesak. :tummenupp

Iom att det hänger mer på teknik än styrka så går det lätt att vänja sig vid vänstern. Tycker själv det är svårt när jag sätter mig på en hoj med högerkick, helt enkelt vanesak. :tummenupp

Håller med , jag har problem att få igång crossen (högerkick) när man har kört bara husan ett tag.:gnissla

Haha, har ju testat lite andra hojjar som crf 450, men den här slår fan allt:)
Boost 3 trodde ju att det skulle vara minst 70hk på slangen så nog rör det på sig allt:D

70?
Turbo på den eller?

Original effekt i din bajk är nånstans rutn 56hk .Det är ganska lågt trimmade motorer från början om man jämför med t.ex 450-crossar. Min 06a är bänkad till 61kommanånting, den har då 644cc och helakra som trimmåtgärder. Ska du upp till 70 hästar krävs en hel del.

Vill inte sabba för dig men det är bättre att vara realist :tummenupp

En sak som e superviktig på fyrtaktarna är att gasen inte är öppen när man kickar. Kolla så att du inte vrider på gasrullen av misstag medans du kickar. Kolla också så att när du vrider på gasen och släpper av så hör du att trotteln går i botten. Gör inte detta mer än en gång för att den sprutar in soppa i insuget när du gasar och den surar ner sig.

Jag har också upplevt att man inte ska gasa för att en fyrtaktare så gång med ett undantag. Min eumoppe är helt omöjlig att kicka igång om man inte håller absolut fullgas. Den är fyrtakt. Vad fan kan de bero på egentligen?

Jag har också upplevt att man inte ska gasa för att en fyrtaktare så gång med ett undantag. Min eumoppe är helt omöjlig att kicka igång om man inte håller absolut fullgas. Den är fyrtakt. Vad fan kan de bero på egentligen?

Det finns kanske inget låg fartsmunstycke (eller är igensatt) eller så funkar inte choken, eller ...
:confused:

Det finns kanske inget låg fartsmunstycke (eller är igensatt) eller så funkar inte choken, eller ...
:confused:

Lågfartsmunstyckte måste det väl finnas i en förgasare. eller?
Choke finns dock inte. Kanske är det som gör att man måste gasa för att få igång den.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman