Hur gick det i W(REC)K på Åsen?

Hoho, 1.10. Då fick väl trajapiloten vifta ännu mer med nävarna åt alla rundningsmärken än i NEC-racet. :rolleyes:

Hej Valmers!
Låt mig göra ett litet förtydligande: Jag viftar INTE med nävarna åt dem jag kör om (utom möjligen för att be om ursäkt för omkörningar som blivit tightare än jag tänkt mig) Jag är väl medveten om att det helt och hållet är den omkörande som har hela ansvaret för att kontakt inte uppstår och måste planera sin körning därefter. Det finns plats för alla i både NEC och REC-racen som körs i ERF-regi.

Däremot hade vi en ny förare under NEC på Gelleråsen, Mikael, som även kommer att åka med oss resten av säsongen. Jag la, precis som du tydligen gjort, märke till att han viftade åt några varvningar som han inte tyckte höll spåren. Jag snackade med honom om detta efter racet och förklarade att, det så att säga ingår i konceptet, att fartskillnaderna emellanåt kan vara ganska stora men att det fortfarande är den snabbare föraren som måste visa mest hänsyn. Detta är inga nyheter för Mikael då han har stor racingerfarenhet sen tidigare och jag är övertygad om att detta inte kommer att vara något problem på Knutstorp. Ser fram emot stora startfält och att få träffa er allihop på "Knudan"!:tummenupp

/MVH Björn (en av Triumphpiloterna)

Hej Valmers!
Låt mig göra ett litet förtydligande: Jag viftar INTE med nävarna åt dem jag kör om (utom möjligen för att be om ursäkt för omkörningar som blivit tightare än jag tänkt mig) Jag är väl medveten om att det helt och hållet är den omkörande som har hela ansvaret för att kontakt inte uppstår och måste planera sin körning därefter. Det finns plats för alla i både NEC och REC-racen som körs i ERF-regi.

Däremot hade vi en ny förare under NEC på Gelleråsen, Mikael, som även kommer att åka med oss resten av säsongen. Jag la, precis som du tydligen gjort, märke till att han viftade åt några varvningar som han inte tyckte höll spåren. Jag snackade med honom om detta efter racet och förklarade att, det så att säga ingår i konceptet, att fartskillnaderna emellanåt kan vara ganska stora men att det fortfarande är den snabbare föraren som måste visa mest hänsyn. Detta är inga nyheter för Mikael då han har stor racingerfarenhet sen tidigare och jag är övertygad om att detta inte kommer att vara något problem på Knutstorp. Ser fram emot stora startfält och att få träffa er allihop på "Knudan"!:tummenupp

/MVH Björn (en av Triumphpiloterna)
Äsch, viftningen åt mig (även räser-Kim viftade då) kom när vi skulle åka ikapp Safety Car. Jag låg på mitt utvarv då det blev SC, och eftersom jag såg vart bilen var och visste att jag skulle komma ikapp inom ett halvt varv låg jag inte på speciellt hårt, man vill ju inte klanta till det första varven av en stint. Var nog mest adrenalin hos de som legat på fullt racetempo fram tills det blev SC.

Vad viftningen åt Hugo (RRacer) orsakades av vet jag inte.

Last edited:
Jag undrar om det även var denna person som gjorde det berömda:finger åt en i vårat team efter en omkörning som tog längre tid än han önskat. Janne tänkte inte på att kolla vad det var för nummer eller hoj.(Tur för den personen)
Sånt hör inte hemma på en tävling som heter Endurance Racing for Fun.
Om någon känner igen sig eller vet något så går det bra att snacka om det på Knutstorp nästa gång det är dags.(NEC)

Jörgen.

Jag undrar om det även var denna person som gjorde det berömda:finger åt en i vårat team efter en omkörning som tog längre tid än han önskat. Janne tänkte inte på att kolla vad det var för nummer eller hoj.(Tur för den personen)
Om någon känner igen sig eller vet något så går det bra att snacka om det på Knutstorp nästa gång det är dags.(NEC)

Jörgen.

Ja, några tar NEC an aning för allvarligt. Exempel: Hagheim motor, team #1 när dom ledde med 3-4 varv och det bara var 4-5 minuter till målgång tyckte att han skulle köra 110% och pressa sig förbi två andra cykler på insidan vid utgången på rakan. Jag stod precis i starten av depån och kikade. Han (Hagheim) hade mindre än en halv meter plats på insidan så han knuffade till #67 (oss) som i sin tur rök in i nästa kille (vet inte team nummer, blå cykel med rød nummertavla kanske) så att båda riskerade att klota. Mycket osmart. Vad hade hänt om raceledningen verkligen hade hållit på sitt löfte att utdela en stop-and-go till dom som körde på andra bakifrån???? Synd att ingen official såg/brydde sig. Nu hade Hagheim en ny förare till denna tävling, men man hoppas dom (och andra) snackar lite om att man kan faktiskt vänta en kurva mera (om det är tight) för at sedan blåsa förbi dom långsamma idioterna (oss och andra) ute på rakan. Annars tycker jag många kör snyggt vid omkörningar (tack) och långsammare folk håller sina spår som dom skall. Går bra i 99% av fallen.

/Kris

Last edited:
Vad hade hänt om raceledningen verkligen hade hållit på sitt löfte att utdela en stop-and-go till dom som körde på andra bakifrån???? Synd att ingen official såg/brydde sig.
/Kris

Därför tycker jag det skulle presenteras på hemsidan vilka team som fått bestraffningar och varför dom fick det.

Jag tror man skulle bli förvånad hur många som får tidstillägg.

//
Benny

Jörgen.

Hej gott folk, tror inte det berör oss men... när det var 25 minuter kvar, legat ute 1 h 15min så ville jag in o byta ,fick ingen kontakt med någon av mina kamrater som stod med ryggen mot muren o hängde.... efter fyra varv av febrilt kontaktsökande, arg o trött, gav jag dem :finger . Så om någon på banan tog det pesonligt så var det riktat mot mina kamrater o ingen annan.

Annars hade vi i team 137 en rolig debut, tokmissad start, stop n go för feltankning men en massa rolig körning. En 6:e plats var något oväntat men riktigt nice :)

Ses igen :tummenupp

Hahah vid närmare läsning så står det faktiskt NEC inte REC som vi körde..:rolleyes: ... som sagt rookie...

Last edited:
Nej jag tror inte det var du om du gjorde det mot depån.
Det här var en lirare som körde lite snabbare än Janne men som ändå inte körde tillräckligt fort för att köra om eftersom Janne var senare på inbromsningarna. När han väl kom om så blev det fingret???
Race är väl race:confused:

Jörgen

Tyckte det va Ok på banan rätt avslappnad stämning i depån, no hard feelings.

Men rookie racing är vad det är och det som H Brånalt och resten blör fundera på till 2008 om man tycker A förare ska köra REC, det finns ju NEC för de snabba.

Last edited:
Ja vet att jag är i fel tråd men den här incidenten hände i NEC.

Lite mer REC-bilder.

Bifogat

• IMG_4288.jpg
    IMG_4288.jpg
    96.5 KB · Visningar: 47
  • IMG_4294.jpg
    IMG_4294.jpg
    97.9 KB · Visningar: 43
  • IMG_4303.jpg
    IMG_4303.jpg
    102.6 KB · Visningar: 45
  • IMG_4369.jpg
    IMG_4369.jpg
    138.9 KB · Visningar: 55
  • IMG_4340.jpg
    IMG_4340.jpg
    122.8 KB · Visningar: 49
  • IMG_4305.jpg
    IMG_4305.jpg
    86.8 KB · Visningar: 51
....och fler

Bifogat

• IMG_4379.jpg
    IMG_4379.jpg
    95.3 KB · Visningar: 53
  • IMG_4382.jpg
    IMG_4382.jpg
    112.1 KB · Visningar: 51
  • IMG_4400.jpg
    IMG_4400.jpg
    96.1 KB · Visningar: 48
  • IMG_4405.jpg
    IMG_4405.jpg
    135.8 KB · Visningar: 54
  • IMG_4414.jpg
    IMG_4414.jpg
    138.2 KB · Visningar: 72
...och fler...

Bifogat

• IMG_4205.jpg
    IMG_4205.jpg
    73.3 KB · Visningar: 44
  • IMG_4202.jpg
    IMG_4202.jpg
    110.2 KB · Visningar: 51
  • IMG_4201.jpg
    IMG_4201.jpg
    93.3 KB · Visningar: 48
  • IMG_4207.jpg
    IMG_4207.jpg
    83.1 KB · Visningar: 56
  • IMG_4209.jpg
    IMG_4209.jpg
    73.2 KB · Visningar: 43
  • IMG_4211.jpg
    IMG_4211.jpg
    83.7 KB · Visningar: 52
...och ännu fler...

Bifogat

• IMG_4220.jpg
    IMG_4220.jpg
    88.2 KB · Visningar: 40
  • IMG_4214.jpg
    IMG_4214.jpg
    102.9 KB · Visningar: 45
  • IMG_4213.jpg
    IMG_4213.jpg
    93 KB · Visningar: 43
  • IMG_4221.jpg
    IMG_4221.jpg
    92.1 KB · Visningar: 39
  • IMG_4222.jpg
    IMG_4222.jpg
    89.3 KB · Visningar: 42
  • IMG_4223.jpg
    IMG_4223.jpg
    105.2 KB · Visningar: 51
#2 måste ha fått Stop&Go. Man får icke sitta på cyklelelelen när man tankar.

Vem f.. körde med gympa skor under REC :hihi
Noterade det under race och fick ett bevis

Bifogat

• skor.jpg
    skor.jpg
    7.8 KB · Visningar: 235
Last edited:
Back