Hur gick det i W(REC)K på Åsen?

...och några till...

Bifogat

• IMG_4225.jpg
    IMG_4225.jpg
    79.1 KB · Visningar: 48
  • IMG_4229.jpg
    IMG_4229.jpg
    71.3 KB · Visningar: 39
  • IMG_4230.jpg
    IMG_4230.jpg
    117.4 KB · Visningar: 42
  • IMG_4233.jpg
    IMG_4233.jpg
    69 KB · Visningar: 37
  • IMG_4243.jpg
    IMG_4243.jpg
    99 KB · Visningar: 36
  • IMG_4269.jpg
    IMG_4269.jpg
    74.7 KB · Visningar: 49
#2 måste ha fått Stop&Go. Man får icke sitta på cyklelelelen när man tankar.
Jo jag hörde att man uppmärksammade det när jag fotade.

Det finns några till foton men jag orkar inte fixa fler nu.
Ge mej färg och nr på hojen så kanske jag hittar nån duglig bild i samlingarna.

Bifogat

• IMG_4265.jpg
    IMG_4265.jpg
    105.7 KB · Visningar: 45
  • IMG_4262.jpg
    IMG_4262.jpg
    76.2 KB · Visningar: 38
  • IMG_4259.jpg
    IMG_4259.jpg
    79.4 KB · Visningar: 44
  • IMG_4286.jpg
    IMG_4286.jpg
    96.8 KB · Visningar: 36
Last edited:
Tyckte det va Ok på banan rätt avslappnad stämning i depån, no hard feelings.

Men rookie racing är vad det är och det som H Brånalt och resten blör fundera på till 2008 om man tycker A förare ska köra REC, det finns ju NEC för de snabba.

A eller b-förare är inte vad det handlar om. I NEC är meningen att de som satsar hårt ska köra, oavsett man är a- eller b-förare. Man kan ju vara snabb även som b-förare. Dessutom är det ett flertal team som består av både a och b-förare. Ser inget egentligt problem med att a-förare kör REC, tidigare års ERF har ju bestått av en salig blandning svenska mästare och rookies utan några större incidenter. De problem vi haft i år med ojust körning är kopplade till ett litet antal förare med liten eller ingen erfarenhet av endurance, men det brukar sortera ut sej själv. Ju förr man inser att racet är över 6 timmar, inte 6 varv, desto bättre för en själv och omgivningen.

A eller b-förare är inte vad det handlar om. I NEC är meningen att de som satsar hårt ska köra, oavsett man är a- eller b-förare. Man kan ju vara snabb även som b-förare. Dessutom är det ett flertal team som består av både a och b-förare. Ser inget egentligt problem med att a-förare kör REC, tidigare års ERF har ju bestått av en salig blandning svenska mästare och rookies utan några större incidenter. De problem vi haft i år med ojust körning är kopplade till ett litet antal förare med liten eller ingen erfarenhet av endurance, men det brukar sortera ut sej själv. Ju förr man inser att racet är över 6 timmar, inte 6 varv, desto bättre för en själv och omgivningen.

Problemet med att "låna in" en snabb A förare i sitt REC team är att betydelsen av REC tappar trovärdighet.

Resultat mässigt är de snabba förarna som finns i de team som satsar mest och de snabbaste finns i NEC, de långsamma i NEC tec RRR63 skulle passa bättre i REC och tex NRT passar bättre i NEC.

Problemet med att "låna in" en snabb A förare i sitt REC team är att betydelsen av REC tappar trovärdighet.

Resultat mässigt är de snabba förarna som finns i de team som satsar mest och de snabbaste finns i NEC, de långsamma i NEC tec RRR63 skulle passa bättre i REC och tex NRT passar bättre i NEC.

Nu tycker jag du snackar "skit". :)

Syftet med att dela upp ERF i två serier är ju att alla skall få köra, Rookie, A-förare, snabb som långsam. 2006 fick inte alla köra och det blev ett fasligt gnäll över det.

Så länge alla får köra så är det väl bra eller hur?

Ju fullare startfälten är destå bättre är det ju för Brånalts ekonomi och därmed seriens utveckling på sikt.

Låt var och en bestämma själv vilken serie som passar bäst efter plånbok, ambition, snabbhet, famlij samt andra förhållanden som styr verkligheten. Inte om man är A eller B förare, snabb eller långsam.

Jag är jävligt kluven om det här men det finns ju vissa som komponerar team så det är löjligt tar två superbike förare och sej själv bara för att få vinna det är ett exempel

om man är tre förare i ett team och två av förarna är A-förare som tävlar vid sidan av då ska man ansöka om ett Wild card i NEC men om man är två b-förare och en A-förare då kan jag köpa att man ställer upp i REC :)

jag pratade med Hans i torsdag om det är och det kommer väl bli lite ändringar i rec och vissa regler vad jag förstod men NRT och Skåneligan kommer att få köra NEC resten av säsongen

Själv kommer jag nog satsa på REC nästa år om jag fortsätter köra och då blir det med en lr två B-förare till. hyra in A-förare är fegt roligare att ha ett Lag som är jämt

Nu tycker jag du snackar "skit". :)

Syftet med att dela upp ERF i två serier är ju att alla skall få köra, Rookie, A-förare, snabb som långsam. 2006 fick inte alla köra och det blev ett fasligt gnäll över det.

Så länge alla får köra så är det väl bra eller hur?

Ju fullare startfälten är destå bättre är det ju för Brånalts ekonomi och därmed seriens utveckling på sikt.

Låt var och en bestämma själv vilken serie som passar bäst efter plånbok, ambition, snabbhet, famlij samt andra förhållanden som styr verkligheten. Inte om man är A eller B förare, snabb eller långsam.

Utveckla :)

Alla får köra det var inte det frågan handlade om, läs om igen jag tog upp om vilka som kör i vad
Var och en bestämmer inte till och börja med, dom 5 bästa teamen i REC klassas upp och de 5 sämsta klassas ner detta indikerar väl något eller?? Detta tyder väl ändå på att tanken är att det inte är "alla" som ska köra i alla klasser.

Vissa riktigt långsamma kan då klassa upp sig genom att "värva" en ProSBK förare som kör skiten av hela startfältet.
För att kunna räknas som samma team nästföljande år måste minst 50% av förarna vara identiska.

Men bara för att hycklar lite ska jag ragga en snabbare A förare till nästa race.:gnissla

Last edited:

Tja, långsamma och långsamma, allting är relativt. Vi i #63 Radical Riders Racing står varken i pole position eller sätter banrekord, men vi försöker köra långa, jämna stinter och minimera tiden i depån. Hittills ser vår säsong ut som följer:

NEC 1: 18 p
NEC 2: 13 p
NEC 3: 10 p
NEC 4: 10 p

Totalt har vi 51 poäng, vilket ger en 19 plats (av 37) i NEC. På Anderstorp körde vi som bäst 1.42.2, på Falkenberg 49.3, Mantorp 1.26.0 och på Gelleråsen 1.12.9. Visst, Lindström, Lindén, Lundh, Augustsson med många flera blåser om som ett möte, men jag har svårt att se vad vi skulle ha att göra i REC.

Tja, långsamma och långsamma, allting är relativt. Vi i #63 Radical Riders Racing står varken i pole position eller sätter banrekord, men vi försöker köra långa, jämna stinter och minimera tiden i depån. Hittills ser vår säsong ut som följer:

NEC 1: 18 p
NEC 2: 13 p
NEC 3: 10 p
NEC 4: 10 p

Totalt har vi 51 poäng, vilket ger en 19 plats (av 37) i NEC. På Anderstorp körde vi som bäst 1.42.2, på Falkenberg 49.3, Mantorp 1.26.0 och på Gelleråsen 1.12.9. Visst, Lindström, Lindén, Lundh, Augustsson med många flera blåser om som ett möte, men jag har svårt att se vad vi skulle ha att göra i REC.

Ser att ni ERF4 efter 4 timmar kommit 165 varv i NEC vilker skulle placera er på en hedrande 25 plats i REC, välkommen in i Rookie klubben :hihi

Ser att ni ERF4 efter 4 timmar kommit 165 varv i NEC vilker skulle placera er på en hedrande 25 plats i REC, välkommen in i Rookie klubben :hihi
Problem med en kokande hoj samt en (felaktig) Stop & Go för bränslespill gjorde att vi tyvärr stod still väldigt länge.

Back