Hur gick det för han som många sågade i början på förra året?

Status
Ej öppen för fler svar.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Läste någon tråd om en kille som var duktig på alla möjliga sporter och skulle börja med RR nu. Han skulle köpa två st nya hojar direkt eller nått sånt. Hade inte åkt speciellt mycket hoj tidigare men sa att han skulle vara i toppen rätt snabbt ändå.

Hur har det gått?

menar du robban augustsson, han tog körkort förra året, körde bana 3 gånger med en r1000, tyckte att det var kul. sålde den och köpte 2 sprillans nya honda cbr600 rr. hur gick det sen, han blev a förare efter 3 tävlingar :yoparty

Han var oerhört självsäker och räknade med att hans unika vilja och framgångsrika bakgrund skulle rendera honom en pallplats under hans första säsong. Hur ser facit ut?

spelar kanske golf :) nä. Han ska väl rejsa R1000 med ZX10an för att bli lite mer konkurenskraftig. hihi

Swedie skrev:
spelar kanske golf :) nä. Han ska väl rejsa R1000 med ZX10an för att bli lite mer konkurenskraftig. hihi
Men hur gick hans säsong?

Reminder

Edit: Hans bästa tid på Anderstorp verkade vara 2:01,8 innan han vurpade (snabbaste tid var 1:42,1) och 1:00,3 på Falkenberg (snabbaste tid var 0:50,2). Inga andra officiella resultat går att hitta under säsongen.

Last edited:
Jag ser ett mönster;

Mike the bike skrev:
Har en kit motor som skall slängas i samt extra fälgar med däck då jag inte har lust att kränga däcken själv.

Tanken är att när alla ni andra byter däck i depån och sliter så kan jag koppla av och tänka på nästa race då jag har en deal på G med en lokal gummifirma som står för däck och byte av desamma när jag är hemma mellan varven.

Nyteknik skrev:
F-n, kränga däck verkar vara riktigt bökigt. Speciella verktyg, risk att ha sönder saker, göra illa sig, inte hinna i tid. Blir stressad och får ont i fingrarna av blotta tanken.

Och:

Nyteknik skrev:
Nja, jag kommer mecka hemma (med handskar) och bara dyka upp på träningar och tävlingar där fint väder har utlovats. Jo, det är sant.

Är det såhär som de flesta rookies resonerar när de lägger upp en rejssatsning?
Nån form av lightrejsing där skit inte händer "just mig"?

Jag har också åkt min första säsong som GIXxXER påpekade. Dock va mina officiella målsättningar lite lägre än Mikes...

Känner inte Mike the bike, vet inte ens om att jag träffat honom men ändå, jag tycker om satsningen han gjorde. :tummenupp

Att han sen inte nådde upp till sina mål är mindre viktigt enligt mig, kul med någon som sticker ut lite. :)

Synd bara att det finns folk som försöker göra sig lustiga på hans bekostnad. :arsele

Strandelin skrev:
Känner inte Mike the bike, vet inte ens om att jag träffat honom men ändå, jag tycker om satsningen han gjorde. :tummenupp

Att han sen inte nådde upp till sina mål är mindre viktigt enligt mig, kul med någon som sticker ut lite. :)

Synd bara att det finns folk som försöker göra sig lustiga på hans bekostnad. :arsele

Men gjorde han den här herrejössesatsningen hela säsongen eller dalade intresset med tiden varteffter resultaten inte blev som det var tänkt när örnen hadde landat.
Blev han a-förare åtminstonde?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back