hur gör ni för o bli ren?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
på dagarna jobbar jag som mekaniker på en stor fabrik o på kvällarna så meckar jag allt som oftast hoj...

känns som jag aldrig blir riktigt ren på händerna.
sitter riktigt i huden på vissa ställen.
nån där ute som vet nå bra undermedel? vad använder ni?

vill inte använda nån dj*kla hård borste för då får jag faen ingen hud kvar :) (känslig kanske :rolleyes: )

ozeo skrev:
på dagarna jobbar jag som mekaniker på en stor fabrik o på kvällarna så meckar jag allt som oftast hoj...

känns som jag aldrig blir riktigt ren på händerna.
sitter riktigt i huden på vissa ställen.
nån där ute som vet nå bra undermedel? vad använder ni?

vill inte använda nån dj*kla hård borste för då får jag faen ingen hud kvar :) (känslig kanske :rolleyes: )

Tvättmedel är bra, men det torkar ut händerna så smörj in dig efteråt.

Använd handskar när du mekar och jobbar.

Använd en handkräm före arbetet. Det finns speciella sådana, Atrix heter ett märke som har en sådan. Skiten bitar sig inte fast, då.

-ah
Elektriker.

Ska kolla imorn på jobbet vad smörjan heter. Provat miljontals tvättmedel för ändamålet och den här funkar definitivt bäst, och är ganska mild mot händerna (runda plastkulor)

ja just de..finns ju sånt där man smörjer in innan på jobbet,,,tro faktiskt vi ska ha nå sånt....hur bra funkar de egentligen?

Ljunghusen skrev:
Ska kolla imorn på jobbet vad smörjan heter. Provat miljontals tvättmedel för ändamålet och den här funkar definitivt bäst, och är ganska mild mot händerna (runda plastkulor)
Du menar det flytande-margarin-gula med små-små kulor i?

gummi hanskar!
gloves.jpg

Inte "fina märket" men funkar.

Biltema har både en kräm som man smörjer in sig med innan samt en rengöringskräm att ta efteråt och det funkar hur bra som helst. Mycket bättre än disk och tvättmedel :tummenupp

Minns inte vad det kostar men Biltema brukar ju inte vara dyrt, ibland inte så bra heller men detta funkar bra för mig.

M.v.h Ralf

NakenBandit skrev:
Inte "fina märket" men funkar.

Biltema har både en kräm som man smörjer in sig med innan samt en rengöringskräm att ta efteråt och det funkar hur bra som helst. Mycket bättre än disk och tvättmedel :tummenupp

Minns inte vad det kostar men Biltema brukar ju inte vara dyrt, ibland inte så bra heller men detta funkar bra för mig.

M.v.h Ralf

ja biltema har jag oså hört ska va bra :)

Det mesta brukar vara borta efter man tvättat håret och diskat efter middagen... :whip

swarfega nånting är bra. Man får ta lite tid på sig men det brukar ta det mesta.. Ska man bli gåbort-ren så får man ta till borsten! Hehe... när man tänker efter så minns jag knappt när jag va 100 ren sist!

Jag använder biltemas smörja, den man tvättar sig efteråt med, inte innan alltså. Den är grym och tar bort allt vad skit heter, är inne på min andra 1L burk.
Sök på "hand rengöring" på biltema.se så kommer denna fram, kosstar 29kr:tummenupp

Archive%5CProduct_images%5C36%5CLarge%5C36-980_l.jpg

Last edited:
*/ ?>
Back