Hur går det för Kasken?

Inga problem med det alls, han är duktig och kör säkert tycker jag. Vi kanske ska styra upp nåt, åka i grupp behöver läras det med.

• Gilla
Reaktioner: SGM
Ska vi styra upp någon lugn fikatur på fredag tycker ni, ser ut att bli bra väder. Nu har jag inte kört på 14 dar så nu längtar jag kan man säga.

Blir det väder så...jag hade inte tänkt röra duccen egentligen förräns på söndag (det kan ju å andra sidan vara ett lysande tillfälle att slå en kik på verksamheten på Gröndal på eftermiddagen, och sikta på en glass på Slagsta Glass efter).

/J

För obegränsad A kantänka? Det lär ju vara smal sak efter att ha rattat runt ett tag nu. :) Lycka till!

Nej, Jag är lite seg med B-kortet :rolleyes:
När och var ska vi träffas?

edit: har jag missförstått att man får obegränsat automatiskt efter två år? :va

Nej, Jag är lite seg med B-kortet :rolleyes:
När och var ska vi träffas?

edit: har jag missförstått att man får obegränsat automatiskt efter två år? :va

Körkortsklasser för MC

Klass A1
Lätt mc max 125cc och max 11 kw. Förarens ålder 16 år, (även vid övningskörning).

Klass A
"Med begränsning" effekt max 25 kw, förhållandet mellan motoreffekt och tjänstevikt får ej överstiga 0,16 kw/kg. Förarens ålder 18 år. Övningsköra vid 17 år och 6 mån.

Klass A
21 år "utan begränsning". Övningsköra vid 20 års ålder (vid trafikskola 17 år 6 mån).

Den som har A1 eller A "med begränsning" kortare tid än 2 år och vill skaffa sig körkort för en tyngre mc, behöver endast avlägga nytt körprov.( A med begränsning gäller annars automatiskt för tung efter 2 år.) Det är alltså förarens ålder och hur länge denne haft körkort som avgör vad man får köra. Vid privat övningskörning skall handledaren åka med på motorcykeln eller köra en egen.

Är det något på Gröndal i morgon eller menar du tjejerna på söndag?

Nu ser det iofs ut at bli regn så vi får se hur det blir.

Är det något på Gröndal i morgon eller menar du tjejerna på söndag?

Nu ser det iofs ut at bli regn så vi får se hur det blir.

Tjejrosten på söndag, ramla in lite fashionabelt sent och kika hur det går till för att bli riktigt sugna på att haka på den 29/5 - så käkar vi glass på Slagsta efteråt! :yoparty

fika i v-ås?

Vilken raggningstråd det blev. Stackars Kasken :gnissla

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Last edited:
Det blir nog en runda någonstans, Kasken hör säkert av sig efter kursen, tänkte få med mig tanten å.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman