Hur går det för Kasken?

Nu går det inge bra för Kasken.

Eftersom jag har hört ett skrapande ljud från framhjulet kikade jag lite nogrannare idag och mitt framhjul glappar i sidled. Ingen aning vad det kan vara eller vad jag ska göra iom att jag är meknoob så det skriker och tjuter.

Funderade på om någon vänlig krake skulle vilja hjälpa en stackars kask i nöd.

Tack, Emil

Last edited:

Eftersom jag har hört ett skrapande ljud från framhjulet kikade jag lite nogrannare idag och mitt framhjul glappar i sidled. Ingen aning vad det kan vara eller vad jag ska göra iom att jag är meknoob så det skriker och tjuter.

Tack, Emil

Utalar mig fast även jag är meknoob, men glappt hjullager? om jag är helt ute och cyklar får ni komma och slå mig med en pinne för min dumhet :banana

Visst luktar det framhjulslager, ingen kossa på isen, bara att byta, och det är inte raketforskning det handlar om. :)

Tack, Emil

Kolla om det är möjligt att minska glappet genom att dra åt hjulaxeln lite till(skrapljudet kan försvinna) men har det väl börjat så är det en tidsfråga iaf innan det är dags att byta.

Lika bra att göra det känner jag. Måste bara få ut de gamla för att se vilka jag ska ha. Antar att det rekomenderas att köpa tätade hjullager om man ändå ska byta?

lyssna inte på snål sportarn:krama!! hjullager som du hör låter illa är det inget att kompromissa med de brukar dessutom vara hyfsat billiga med:) Öppna lager lär man inte ha som hjullager så no worries mate! Åk handla ett par o meka dit dem det kommer nog knappt äta upp mer än några timmar alltsom allt!

Lika bra att göra det känner jag. Måste bara få ut de gamla för att se vilka jag ska ha. Antar att det rekomenderas att köpa tätade hjullager om man ändå ska byta?

Plocka bort hjulet och ta hit det till mig så pressar jag ur dom gamla och i med dom nya på jobbet. lager skaffar jag i Västerås på måndag.

Nervös inför körlektionen på skolan på måndag?

Kolla om det är möjligt att minska glappet genom att dra åt hjulaxeln lite till(skrapljudet kan försvinna) men har det väl börjat så är det en tidsfråga iaf innan det är dags att byta.

Hörru du..............Så gör man inte:brinnerup

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Plocka bort hjulet och ta hit det till mig så pressar jag ur dom gamla och i med dom nya på jobbet. lager skaffar jag i Västerås på måndag.

Oj då. :tummenupp Självklart kommer jag förbi med hjulet isf. Måste bara hänga upp cykeln, för depåställ har jag inte införskaffat.
Ska jag komma förbi huset eller jobbet när det väl är ordnat?

Självklart ska du få betalt för besväret och lagren :Bugar

Körlektionen har jag inte hunnit bli nervös inför än. Men det kommer jag nog inte bli heller. Har krypkört lite själv och lyckats lyfta blicken så jag känner mig relativt säker på körningen nu. Sen har jag inte bromsat från 70 och 90. Men det visar sig hur det går! :gnissla

Last edited:
Kom hit med hjulet du så kör jag det hem till dig och hjälper dig montera sen. Akta dig när du hänger upp hojen, dom har en konstig vilja att villa vicka åt någon sida.

Oj då. :tummenupp Självklart kommer jag förbi med hjulet isf. Måste bara hänga upp cykeln, för depåställ har jag inte införskaffat.
Ska jag komma förbi huset eller jobbet när det väl är ordnat?

Självklart ska du få betalt för besväret och lagren :Bugar

Körlektionen har jag inte hunnit bli nervös inför än. Men det kommer jag nog inte bli heller. Har krypkört lite själv och lyckats lyfta blicken så jag känner mig relativt säker på körningen nu. Sen har jag inte bromsat från 70 och 90. Men det visar sig hur det går! :gnissla

Annars finns det säkert någon vänlig själ som kan låna ut sina depåstöd, du kan få låna mina om du orkar hämta dem i sura:tungan

Annars finns det säkert någon vänlig själ som kan låna ut sina depåstöd, du kan få låna mina om du orkar hämta dem i sura:tungan

Få se vad som händer. Var ute o kikade lite igen nu igen och hjulet sitter ju som sten. Var antagligen trött igår :huvet Iofs låter det fortfarande. Kommer antingen från bromsskivan eller hjullagret. Almgren ska få ta sig en titt! :D

Men lite åtdraginga á la blå i ansiktet, och innan det en tub fett så ordnar det sig..:D

Har du börjat skrapa så är det nog kört...jag backar på mitt påstående:)

så hur går det för kasken nu då? :)

Och vart var du tudor när jag skulle ta hojkort? :krama

Kasken går det fint för, krypkörningen sitter, bara brom 70 och 90 och skriva, sen så.......

På fredag ska jag nog vara fräsch och vädret vara med oss igen, så då blir det väl åka av.

så hur går det för kasken nu då? :)

Och vart var du tudor när jag skulle ta hojkort? :krama

Risk 1 på fredag. Risk 2 den 16. Teori den 24 och uppkörning får inte bokas än.
Körskoleläraren vill suga ur mig pengar men jag kanske kan gnälla lite så bokar han uppkörning till mig. Slutet av maj eller början av Juni siktar vi på!

...är det såpass att du vågar släpa med adepten ut på en försiktig fikatouring med oss andra? :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman