Hur funkar det med big-bore -kit på 2t?

Micke O

"mannen som talar med fartgupp"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Det är inte aktuellt på något sätt men jag fick syn på den här videon och började fundera.

Om man bygger om en 2t 250 till 500 så kommer väl inte volymen i vevhuset att bli större om man inte samtidigt minskar vevens volym? Då är frågan, kan man minska den utan problem - den borde väl snarare behöva öka mtp större (tyngre?) kolv och kanske annan vev? Hur påverkar det "andningen"?

 
Läge att börja hamstra Yamma tjejhundror från 06 och framåt :)
 
Det är inget bigbore kit utan i princip ny motor där du använder växellåda och vattenpump från YZ typ.
Finns till KTM/Husqvarna också.
Aha, det är nytt block och man flyttar bara över innehållet i växellådan typ. Det förklarar saken, det borde jag kunnat hitta själv :-)
 
Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back
Top