Hur funkar det med big-bore -kit på 2t?

Micke O

"mannen som talar med fartgupp"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Det är inte aktuellt på något sätt men jag fick syn på den här videon och började fundera.

Om man bygger om en 2t 250 till 500 så kommer väl inte volymen i vevhuset att bli större om man inte samtidigt minskar vevens volym? Då är frågan, kan man minska den utan problem - den borde väl snarare behöva öka mtp större (tyngre?) kolv och kanske annan vev? Hur påverkar det "andningen"?

 
Läge att börja hamstra Yamma tjejhundror från 06 och framåt :)
 
Det är inget bigbore kit utan i princip ny motor där du använder växellåda och vattenpump från YZ typ.
Finns till KTM/Husqvarna också.
Aha, det är nytt block och man flyttar bara över innehållet i växellådan typ. Det förklarar saken, det borde jag kunnat hitta själv :-)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top