Hur fungerar tjejer?

Bikerbitch skrev:
Knepigt. Killen får ju absolut inte vara elak. Men inte heller för snäll.
Att vara för snäll kan t ex vara att han låter alltid tjejen bestämma saker. Har ingen egen vilja. Följer alltid med till gardinbutiken typ, fast han hellre är hemma och spelar Xbox. När tjejen utnyttjar hans snällhet har det ju gått lite för långt, att han alltid dansar efter hennes pipa liksom.
Fast sånt kan ju handla om osäkerhet också. "Tänk om hon gör slut för att jag inte följer med dit och dit och dit?" Fast då har man nog ett kasst förhållande redan där.

ja o glöm för fan inte möbeltassarna och träpluggarna :tummenupp
Precis, när du följer med till IKEA för o kolla på mattor vet du att de snart e kört :rofl

(Fel quote, men skitsamma)

HanneZ skrev:
Precis, när du följer med till IKEA för o kolla på mattor vet du att de snart e kört :rofl

Är det OK att följa med som smakråd när det ska handlas underkläder då? :rolleyes:

Bikerbitch skrev:
Knepigt. Killen får ju absolut inte vara elak. Men inte heller för snäll.
Att vara för snäll kan t ex vara att han låter alltid tjejen bestämma saker. Har ingen egen vilja. Följer alltid med till gardinbutiken typ, fast han hellre är hemma och spelar Xbox. När tjejen utnyttjar hans snällhet har det ju gått lite för långt, att han alltid dansar efter hennes pipa liksom.
Fast sånt kan ju handla om osäkerhet också. "Tänk om hon gör slut för att jag inte följer med dit och dit och dit?" Fast då har man nog ett kasst förhållande redan där.

Jag har nog gjort det mesta för henne. Ska hon hem från träningen och jag inte har nåt att göra så ställer jag gärna upp med skjuts, varför inte? Har jag inget bättre för mig så följer jag med in till sthlm och letar vinterjacka med henne osv. Jag brukar faktiskt följa med ut till stallet en gång i veckan (kom nu inte och säg att hästar är mesigt, jättemysiga djur :FU). Fast sånt kanske bara är dumt?

HanneZ skrev:

Ja usch. Skona mig!

CayLe skrev:
Jag har nog gjort det mesta för henne. Ska hon hem från träningen och jag inte har nåt att göra så ställer jag gärna upp med skjuts, varför inte? Har jag inget bättre för mig så följer jag med in till sthlm och letar vinterjacka med henne osv. Jag brukar faktiskt följa med ut till stallet en gång i veckan (kom nu inte och säg att hästar är mesigt, jättemysiga djur :FU). Fast sånt kanske bara är dumt?

Personligen tycker inte jag att sånt är direkt toffelvarning på.
Bara det inte blir konstant, så du inte får ditt egna liv att leva.
Man är ju fortfarande en individ trots tvåsamheten i ett förhållande.

Följdfrågan är: Vad gör hon för dig?

Hästar är jättefina, men läskigt stora o höga.

Bikerbitch skrev:
Följdfrågan är: Vad gör hon för dig?

*Edit* Kanske ska tillägga att jag i princip nästan alltid har tid över då jag är arbetslös? :rolleyes:

Häst-grejen var till alla andra killar som så gärna klankar ner på hästar. :pannkyss

Vad hon gör för mig? Öhh. Hon säger vad jag inte får göra och vad jag gör för fel? Skitbra med en extramamma :tummenupp

Förstår ni tjejer ens själva ibland hur ni tänker? Varför envisas majoritet av det kvinliga könet med att bli sura helt plötsligt och vägrar säga varför för att killen SKA veta vad som är fel? Saken i sig kan ha inträffat en vecka innan?

Last edited:
CayLe skrev:
*Edit* Kanske ska tillägga att jag i princip nästan alltid har tid över då jag är arbetslös? :rolleyes:
Häst-grejen var till alla andra killar som så gärna klankar ner på hästar. :pannkyss
Vad hon gör för mig? Öhh. Hon säger vad jag inte får göra och vad jag gör för fel? Skitbra med en extramamma :tummenupp
Förstår ni tjejer ens själva ibland hur ni tänker? Varför envisas majoritet av det kvinliga könet med att bli sura helt plötsligt och vägrar säga varför för att killen SKA veta vad som är fel? Saken i sig kan ha inträffat en vecka innan?

Vad får du göra då? Ställer hon aldrig upp med typ .. fotmassage efter en hård dag framför datorn?

Jag har ju insett efter 5 års erfarenhet utav förhållande att det inte fungerar att vara grinig i flera dagar och tro att killen automatiskt skall veta vad han gjort för fel. För det vet han inte.
Låter sambon grinig på mig nångång frågar jag direkt om det är något jag har gjort varpå han säger nej absolut inte, förlåt om jag lät så och sen är det bra med det. Då slipper jag oroa mig över vad jag har gjort för något dumt och sen gå och gruva på det i fem veckor för att sen ösa skit på honom då jag gått och burit på allt så pass länge.

K o m m u n i k a t i o n som sagt. Tjejer älskar ju att snacka. Varför är det då så krångligt?

2fast4hjo skrev:
Reklammera och nästa gång så ser du till att du får med en instruktionsbok

:tummenupp

Bikerbitch skrev:

är du kille :va

CayLe skrev:

du är en hyvens kille och inte en toffel

Mickez77 skrev:

Nej. Såvida det inte räknas att man får stake varje dag...

Såg Cayles svar efter att jag hade svarat. Trodde inte han menade killarna för det skrev han inte specifikt. Vilken syförening är du med i förresten?

Bikerbitch skrev:
Jag har ju insett efter 5 års erfarenhet utav förhållande att det inte fungerar att vara grinig i flera dagar och tro att killen automatiskt skall veta vad han gjort för fel. För det vet han inte.

Jag menar alltså att tjejen fräser rätt ut "Det ska du veta", det verkar vara ganska vanligt. Varför betér sig så många tjejer så?

Bikerbitch skrev:
K o m m u n i k a t i o n som sagt. Tjejer älskar ju att snacka. Varför är det då så krångligt?

Har jag funnit den enda tjejen i världen som inte vill kommunicera utan håller allt inom sig? Jag försöker verkligen prata men det är lönlöst...

Last edited:
Av att läsa mina frågor så framstår jag som totalt dum i huvet och efterbliven, men så är inte fallet. Jag har kommit fram till svar på de flesta av mina frågor på egen hand men det känns skönt att få det bekräftat av andra oxå så att jag inte har några vanföreställningar. Men jag har svårt att smälta att någon kan ledsna om man är för snäll? Det känns lite ologiskt. Fast, logik och känslor går inte direkt hand i hand...

Last edited:
Stortryne skrev:
För att killar inte gör det? :confused:

Ja fast i detta fall handlade det ju om att det var tjejen som skulle prata.
Tala om vad som var galet och inte, jag får be att citera Cayle "Jag menar alltså att tjejen fräser rätt ut "Det ska du veta", det verkar vara ganska vanligt. Varför betér sig så många tjejer så?"

svaret är lätt , DU SKA INTE VA SNÄLL :D
bara när du vill se :tuttar :tummenupp

de r för lätt för en tjej att få en kille , nt spännande för dom, men när dom märker du nt vill längre så blir det en utmaning för dom slinkorna :P
så bara dissa på :tungan

CayLe skrev:
...Du är väl tjej? Borde inte du förstå dig på andra tjejer då? :va

Ja jag är tjej. Men det betyder ju inte automatiskt att jag förstår hur alla andra fungerar, tyvärr. Hade jag vetat hade jag skrivit en instruktionsbok och varit rik nu.

Bikerbitch skrev:
Ja jag är tjej. Men det betyder ju inte automatiskt att jag förstår hur alla andra fungerar, tyvärr. Hade jag vetat hade jag skrivit en instruktionsbok och varit rik nu.

Finns det något pris att kamma hem om man skulle skriva en fungerande instruktionsbok om tjejer som det finns för en eventuell evighetsmaskin?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!