Maverick_ou812 skrev:2295169Jasså? Tanklampan vägde alltså för mycket så du plockade bort den vid lättningen?Du ÄR knäpp.
tanklampa är en sådan där touringgrej va, eller?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maverick_ou812 skrev:2295169Jasså? Tanklampan vägde alltså för mycket så du plockade bort den vid lättningen?Du ÄR knäpp.
Zenit skrev:2295190tanklampa är en sådan där touringgrej va, eller?![]()
GSXR1100R skrev:2294404Med tanke på Superlights framfart trots gamnacke så gissar vi på Tramadol & Ketogan, dessa läkemedel sänker varvtiderna med 13% linjärt på samtliga banor.
![]()
Kungen skrev:2296064satan i gatan. då kan jag köra fort nu.
Ligger med smärtpump och skickar in 2ml var 10onde minut.
54 på knudan med 3%morfin.
57 på SRW med 5% morfin.
57 på SRW med 5% morfin.
*Superlight* skrev:2296386Tjeeenare gamle man!!!
Då får jag montera strypbrickor på din hoj så länge, jag har ju inte tillgång till så avancerade dopingmetoder som dig
Krya på dig foooort mannen!!!!!
Duck skrev:2296105Du behöver ingen doping eftersom du e snabb nog
Man får hoppas på ett snabbt tillfrisknande så du kan börja skälla på
mig igen![]()
57 på SRW med 5% morfin.
Instämmer med Maria.Ducati Girl skrev:2298599Hoppas du tillfrisknar snart...
Vi kommer sakna dig massor på BKKn på Knutstorp i helgen.
/Maria.
Ahhh det är fantastiskt vad lite kemikalier kan göra med varvtiderna, kanske därför majoriteten tror sig köra under 1.10.Kungen skrev:2296064satan i gatan. då kan jag köra fort nu.
57 på SRW med 5% morfin.
Inget. Temposkillnaderna i sig är inget problem. Det som kan vara ett problem är osäkra förare, alltså folk som inte kan hålla sitt spår. Jag tycker iofs att de allra flesta är mycket bra på det, men ibland noterar man att det ser lite vingligt ut.GSXR1100R skrev:I söndags så körde en förare i vit grupp under 1.10, resten låg mellan 1.11-1.25, vad ska man göra åt dessa temposkillnader?
Bingo skrev:2299569Inget. Temposkillnaderna i sig är inget problem. Det som kan vara ett problem är osäkra förare, alltså folk som inte kan hålla sitt spår. Jag tycker iofs att de allra flesta är mycket bra på det, men ibland noterar man att det ser lite vingligt ut.
Det var lite grinig stämning i söndags. De "långsamma" förarna fick ta rätt mycket skit, som jag inte tycker att de riktigt förtjänade. Inte alla ivf. När man är irriterad på att man blir upphängd av en "långsam" förare skall man kanske betänka att det inte är en mänsklig rättighet att få köra om. Man kan inte ställa krav med innebörden att de skall underlätta den egna omkörningen. Man kan kräva att de håller sina spår och kör allmänt säkert, men inte mer. Kommer man inte om en förare som håller sina spår så gör man inte. Istället för att bli irriterad på det kan man köra igenom depån och på så sätt skapa avstånd till den bromsande. Då får man ett fritt spår och alla är nöjda och glada![]()
Likväl 10 st som skrivit att dem kör under 1.10GSXR1100R skrev:2299265
I söndags så körde en förare i vit grupp under 1.10, resten låg mellan 1.11-1.25, vad ska man göra åt dessa temposkillnader?
Bingo skrev:2299569Inget. Temposkillnaderna i sig är inget problem. Det som kan vara ett problem är osäkra förare....
Jo, men problemet är fortfarande vinglandet. Det är t ex inga problem med 250SP på banan trots att de går "långsamt". Problemet som skall adresseras är osäkerheten och faran för andra. Man har rätt att anmärka på osäker och arrogant körning. Men man har inte rätt att anmärka på farten.trollkarlen skrev:2300047Bra talat men det brukar vara så illa att temposkillnaden och osäkerheten går hand i hand. Det kan inte vara tänkt att man ska köra om minst en kille varje varv även om man startar först.
Sedan när man kör om dom i en faligt stor hastighetsskillnad blir dom rädd och vejar, alternativt inte håller ett spår utan svänger flera gånger per kurva.
Nu säger ja inte att alla är så, men dom fanns ute på banan och de e lite läskigt tycker i alla fall jag.
/R
Bingo skrev:2300099Jo, men problemet är fortfarande vinglandet. Det är t ex inga problem med 250SP på banan trots att de går "långsamt".....
Mr K skrev:2300147Om man har någon i hasorna som inte kommer om så brukar jag släppa förbi personen på en rak sektion. Man kan ju bara bli snabbare själv genom att lära sig av någon som är snabbare genom att tex. ta rygg på denna.
Det är alltid lättare att följa än att leda.
Varför resonerar inte flera på detta viset?
Jo, blir någon omkörd två gånger per pass är det något fel. Då har någon definitivt hamnat i fel grupp - är det sådana skillnader så har inte gruppindelningarna haft avsedd verkan, dvs skilja förare med mycket olika fart och erfarenhet. Men givet en normal fördelning av föraregenskaperna i en viss grupp vidhåller jag att fartskillnaden i sig inte är något problem. Det går bra att samsas på banan om alla bara kör rent och snyggt.trollkarlen skrev:2300540Det är skilland på långsam och långsam. Kör någon nån sekund söligare per varv max en omkörning per körpass och långsam man varvar killen 2< ggr per körpass a 15 min.
Mr K skrev:2300147Om man har någon i hasorna som inte kommer om så brukar jag släppa förbi personen på en rak sektion. Man kan ju bara bli snabbare själv genom att lära sig av någon som är snabbare genom att tex. ta rygg på denna.
Det är alltid lättare att följa än att leda.
Varför resonerar inte flera på detta viset?
Bingo skrev:2300583Jo, blir någon omkörd ...
Det jag skriver ska också läsas mot bakgrund av att jag tycker att några förare blev mycket illa och orättvist behandlade i söndags. Man ska inte vara taskig mot folk bara för att de är långsammare än en själv.
Japp så är det, lite synd att det är sådan skillnad i vit grupp, men man kan göra en Bingo, sväng in i depån om det känns tråkigt och rulla ut igen med ett stort smile.trollkarlen skrev:2300613Helt sant alla har kört sakta nån gång![]()
Lite de som är konstigt i dagens vita grupp det är som en gul-röd grupp för oreggade hojar..
/R
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna