Hur fort kör du på SRW

Så här fort kör jag på SRW!

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
GSXR1100R skrev:
2294404 Med tanke på Superlights framfart trots gamnacke så gissar vi på Tramadol & Ketogan, dessa läkemedel sänker varvtiderna med 13% linjärt på samtliga banor.

:tungan

satan i gatan. då kan jag köra fort nu.
Ligger med smärtpump och skickar in 2ml var 10onde minut.
54 på knudan med 3%morfin.
57 på SRW med 5% morfin.

Kungen skrev:
2296064 satan i gatan. då kan jag köra fort nu.
57 på SRW med 5% morfin.

:7peta Du behöver ingen doping eftersom du e snabb nog

Man får hoppas på ett snabbt tillfrisknande så du kan börja skälla på
mig igen :)

Kungen skrev:
57 på SRW med 5% morfin.

Tjeeenare gamle man!!!

Då får jag montera strypbrickor på din hoj så länge, jag har ju inte tillgång till så avancerade dopingmetoder som dig :tungan

Krya på dig foooort mannen!!!!!

*Superlight* skrev:
2296386 Tjeeenare gamle man!!!

Då får jag montera strypbrickor på din hoj så länge, jag har ju inte tillgång till så avancerade dopingmetoder som dig :tungan

Krya på dig foooort mannen!!!!!

då får det bli till en Suzuki GSX 550ES från 82 med växel indikator. 64 hästar vid 10.000 varvnär den var ny.
nu har den gått 17000 mil och det läcker över allt och ramlar o skramlar så jag gissar det är bara 40 hästar kvar vid 10.000 varv.
grejjen är den varvar inte 10.000 längre 7000 sen är det stop.

Duck skrev:
2296105 :7peta Du behöver ingen doping eftersom du e snabb nog

Man får hoppas på ett snabbt tillfrisknande så du kan börja skälla på
mig igen :)

Hahaha e det nu man skall säga.
ahaaaa så dessa tiderna är när det tokregnar och men kör med slicks?

jag är tillbaka 2007 kanske.

Kungen skrev:
57 på SRW med 5% morfin.

Hoppas du tillfrisknar snart...
Vi kommer sakna dig massor på BKKn på Knutstorp i helgen.

/Maria.

Ducati Girl skrev:
2298599 Hoppas du tillfrisknar snart...
Vi kommer sakna dig massor på BKKn på Knutstorp i helgen.

/Maria.
Instämmer med Maria.
Skulle du få permis så slå en pling - vi fixar transporten ut till RK !

Kungen skrev:
57 på SRW med 5% morfin.
Ahhh det är fantastiskt vad lite kemikalier kan göra med varvtiderna, kanske därför majoriteten tror sig köra under 1.10.

Se nu till att komma ur sjuksängen så vi får se feta varvtider igen.

I söndags så körde en förare i vit grupp under 1.10, resten låg mellan 1.11-1.25, vad ska man göra åt dessa temposkillnader?

GSXR1100R skrev:
I söndags så körde en förare i vit grupp under 1.10, resten låg mellan 1.11-1.25, vad ska man göra åt dessa temposkillnader?
Inget. Temposkillnaderna i sig är inget problem. Det som kan vara ett problem är osäkra förare, alltså folk som inte kan hålla sitt spår. Jag tycker iofs att de allra flesta är mycket bra på det, men ibland noterar man att det ser lite vingligt ut.

Det var lite grinig stämning i söndags. De "långsamma" förarna fick ta rätt mycket skit, som jag inte tycker att de riktigt förtjänade. Inte alla ivf. När man är irriterad på att man blir upphängd av en "långsam" förare skall man kanske betänka att det inte är en mänsklig rättighet att få köra om. Man kan inte ställa krav med innebörden att de skall underlätta den egna omkörningen. Man kan kräva att de håller sina spår och kör allmänt säkert, men inte mer. Kommer man inte om en förare som håller sina spår så gör man inte. Istället för att bli irriterad på det kan man köra igenom depån och på så sätt skapa avstånd till den bromsande. Då får man ett fritt spår och alla är nöjda och glada :)

Bingo skrev:
2299569 Inget. Temposkillnaderna i sig är inget problem. Det som kan vara ett problem är osäkra förare, alltså folk som inte kan hålla sitt spår. Jag tycker iofs att de allra flesta är mycket bra på det, men ibland noterar man att det ser lite vingligt ut.

Det var lite grinig stämning i söndags. De "långsamma" förarna fick ta rätt mycket skit, som jag inte tycker att de riktigt förtjänade. Inte alla ivf. När man är irriterad på att man blir upphängd av en "långsam" förare skall man kanske betänka att det inte är en mänsklig rättighet att få köra om. Man kan inte ställa krav med innebörden att de skall underlätta den egna omkörningen. Man kan kräva att de håller sina spår och kör allmänt säkert, men inte mer. Kommer man inte om en förare som håller sina spår så gör man inte. Istället för att bli irriterad på det kan man köra igenom depån och på så sätt skapa avstånd till den bromsande. Då får man ett fritt spår och alla är nöjda och glada :)

Väl talat Bingo! :tummenupp

GSXR1100R skrev:
2299265

Likväl 10 st som skrivit att dem kör under 1.10 :va
Forumsnabba?

@Bingo. Ditt resonemang e klockers.

Har aldrig förstått det där med folk som kommer in o e griniga o skogstokiga för att dem inte kommer om långsammare förare.
Kommer man inte om e man inte snabb nog helt enkelt.

Bingo skrev:
2299569 Inget. Temposkillnaderna i sig är inget problem. Det som kan vara ett problem är osäkra förare....

Bra talat men det brukar vara så illa att temposkillnaden och osäkerheten går hand i hand. Det kan inte vara tänkt att man ska köra om minst en kille varje varv även om man startar först.
Sedan när man kör om dom i en faligt stor hastighetsskillnad blir dom rädd och vejar, alternativt inte håller ett spår utan svänger flera gånger per kurva.

Nu säger ja inte att alla är så, men dom fanns ute på banan och de e lite läskigt tycker i alla fall jag.

/R

trollkarlen skrev:
2300047 Bra talat men det brukar vara så illa att temposkillnaden och osäkerheten går hand i hand. Det kan inte vara tänkt att man ska köra om minst en kille varje varv även om man startar först.
Sedan när man kör om dom i en faligt stor hastighetsskillnad blir dom rädd och vejar, alternativt inte håller ett spår utan svänger flera gånger per kurva.

Nu säger ja inte att alla är så, men dom fanns ute på banan och de e lite läskigt tycker i alla fall jag.

/R
Jo, men problemet är fortfarande vinglandet. Det är t ex inga problem med 250SP på banan trots att de går "långsamt". Problemet som skall adresseras är osäkerheten och faran för andra. Man har rätt att anmärka på osäker och arrogant körning. Men man har inte rätt att anmärka på farten.

Ser man till de andra grupperna än vit så tycker jag dessutom inte att din beskrivning är riktigt korrekt. Det finns några hyggligt snabba i röd grupp t ex som kör jäkligt slarvigt, spårbyten mitt i kurvan, snabba sidledsförflyttningar osv. En polare blev t ex påkörd bakifrån av en snubbe som efteråt ursäktade sig med att "jag trodde du såg mig". Den påkörande killen var inte "långsam".

Om man har någon i hasorna som inte kommer om så brukar jag släppa förbi personen på en rak sektion. Man kan ju bara bli snabbare själv genom att lära sig av någon som är snabbare genom att tex. ta rygg på denna.
Det är alltid lättare att följa än att leda.

Varför resonerar inte flera på detta viset?

Bingo skrev:
2300099 Jo, men problemet är fortfarande vinglandet. Det är t ex inga problem med 250SP på banan trots att de går "långsamt".....

Det är skilland på långsam och långsam. Kör någon nån sekund söligare per varv max en omkörning per körpass och långsam man varvar killen 2< ggr per körpass a 15 min.

Då blir hastighets skillnaden så stor att om de händer en påkörning så kan det går illa, samt att den där vingligen som han/hon gör kommer mycke fortare mot dig = farligare.

Kort sakt ju jämnare en grupp kör tids mässigt destå säkrare oavset om dom vinglar eller inte, vilket de flesta som kör lite fortare inte brukar göra om dom inte kör över sin förmåga.

/R

Mr K skrev:
2300147 Om man har någon i hasorna som inte kommer om så brukar jag släppa förbi personen på en rak sektion. Man kan ju bara bli snabbare själv genom att lära sig av någon som är snabbare genom att tex. ta rygg på denna.

Bara köra som vanligt kör han fortare kör han ju om helt enkelt.
Börjar man släppa förbi kan de uppstå farligheter.

/R

trollkarlen skrev:
2300540 Det är skilland på långsam och långsam. Kör någon nån sekund söligare per varv max en omkörning per körpass och långsam man varvar killen 2< ggr per körpass a 15 min.
Jo, blir någon omkörd två gånger per pass är det något fel. Då har någon definitivt hamnat i fel grupp - är det sådana skillnader så har inte gruppindelningarna haft avsedd verkan, dvs skilja förare med mycket olika fart och erfarenhet. Men givet en normal fördelning av föraregenskaperna i en viss grupp vidhåller jag att fartskillnaden i sig inte är något problem. Det går bra att samsas på banan om alla bara kör rent och snyggt.

Det jag skriver ska också läsas mot bakgrund av att jag tycker att några förare blev mycket illa och orättvist behandlade i söndags. Man ska inte vara taskig mot folk bara för att de är långsammare än en själv.

Mr K skrev:
2300147 Om man har någon i hasorna som inte kommer om så brukar jag släppa förbi personen på en rak sektion. Man kan ju bara bli snabbare själv genom att lära sig av någon som är snabbare genom att tex. ta rygg på denna.

Jaså... Det e bara att hänga på, jag tar inget extra för det :D !

Bingo skrev:
2300583 Jo, blir någon omkörd ...

Det jag skriver ska också läsas mot bakgrund av att jag tycker att några förare blev mycket illa och orättvist behandlade i söndags. Man ska inte vara taskig mot folk bara för att de är långsammare än en själv.

Helt sant alla har kört sakta nån gång :tummenupp

Lite de som är konstigt i dagens vita grupp det är som en gul-röd grupp för oreggade hojar..

/R

trollkarlen skrev:
2300613 Helt sant alla har kört sakta nån gång :tummenupp

Lite de som är konstigt i dagens vita grupp det är som en gul-röd grupp för oreggade hojar..

/R
Japp så är det, lite synd att det är sådan skillnad i vit grupp, men man kan göra en Bingo, sväng in i depån om det känns tråkigt och rulla ut igen med ett stort smile.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2