höll faktiskt på att bli kuggad på uppkörningen när jag tog D kortet.
stod på en väg som skulle korsa en större väg (väjningsplikt)
kom en bil som var en bit ifrån men jag lät den köra först innan jag körde ut på den större vägen.
när vi kom tillbaka så tyckte han att jag var tveksam tack vare att jag stod för länge och inväntade bilen...
inspektören sa STÖRST GÅR FÖRST och ta med dom orden när du kommer ut i trafiken för du har just fått dej ett körkort grabben....
Och det använder du som försvar menar du? Ja, men då är det ju givetvis ok... Din instruktör utgjorde inget vidare föredöme, men det kanske du tycker?
Jag kan ju fråga min kära far vad han anser om den frasen då han har jobbat som trafikinstruktör för både personbil, mc och tung trafik i större delen av sitt liv. Det jag har lärt mig kommer från honom och mig veterligen så lärde han mig att tunga fordon ej använder sig av andra regler jämfört med oss vanliga bilister.
Jag säger fortfarande inte att alla lastbilschaufförer är rövhål, missuppfatta mig gärna korrekt nästa gång.
Men jag reagerar väldigt negativt på de chaufförer som beter sig som om de vore ensamma i trafiken och tar sig friheten att låta oss andra trafikanter rätta oss efter dem, men det kanske är mestadels stockholmare jag har mött

Jag kan erkänna att jag inte kör lagligt hela tiden MEN jag respekterar åtminstone övriga trafikanter och väljer mina tillfällen så att säga. Jag skulle tex inte få för mig att köra ut framför en bil i rondellerna då det trots allt är väjningsplikt, detta är det jag stör mig mest på hos många lastbilar.
Om du är bevandrad på Sveriges vägar så känner du säkerligen till rondellerna man åker igenom på gamla Europavägen när man passerar Arboga, och den minsta rondellen åker jag genom mycket och här är det många lastbilar som fullständigt skiter i om det kommer en bil eller ej. Men det är tydligen ok om jag åker en fet cheva-pickis och kör ut framför en Nissan Micra
OCH att parkera in en bilist, oavsett om man kör lastbil eller personbil, är INTE ok! Den gången jag nästan blev fysisk mot chauffören så satt det ett barn på 8 år i min bil och det känns inte så bra att börja slåss med en lastbilschaufför framför ögonen på en liten unge men jag som var där kan bekräfta att han hade förtjänat ett rejält kok stryk med den attityden han hade.
Nu kanske man kan dra in den gamla frasen "våld löser inget" men jag tror faktiskt att en del behöver lära sig genom att få lite stryk
Det där är bara ren och skär skitsnack!
Så länge det finns privatister på vägarna så kommer det finnas dödsolyckor också! Att skylla allt på oss är bara fegt och omoget.
Jag ser att man inte lär sig läsförståelse på trafikskolan, det kanske man bör lära ut också

Läs inläggen igen innan du börjar påfresta din ven i pannan min käre vän, jag har ingalunda anklagat er yrkeschaufförer på det viset. Det var bara en kontring mot hans uttalande.
Jag tror ju att ni yrkeschaufförer kör betydligt bättre än de flesta andra människor, konstigt vore ju annat med antalet mil ni lägger bakom er per år. Men ödmjukheten kanske inte är den bästa hos alla med en lastbil, du måste ändå tänka på att ni utmärker er en aning mer än bilisterna just på grund av er storlek. Är man stor måste man vara snäll, lärde inte din mamma dig det som liten?
Jag kan tänka mig att ni måste "köra för två" rätt ofta och förutse vad idiot-svensson ska ta sig till. Jag kan garantera att jag inte är en av dem du behöver köra åt då jag respekterar er i trafiken. Förutom när ni tvingar mig att tvärnita i en rondell.
Edit/ Jag uppskattar det ni gör, utan er skulle jag inte få massa sprit hemkörd från Tyskland i både tid och otid
Kram på er chaffisar
Ps: Lyssnar alla chaffisar fortfarande på Dolly Parton?