Ja, den gör ju nytta i enfiliga rondeller

Jag använder ALLTID blinkers när det finns bilister i närheten då det är knappast det som är problemet. Men mig gör det inget, en vacker dag är jag själv i bilen och då sticker jag mer än gärna in nosen under hans däck så jag får en ny bil av försäkringsbolaget och chaffisen får tugga fradga
Jo det är säkert jätte trevligt att få en 60 tons lastbil och släp klättra över motorhuven, och sedan få resten mosad mellan ram och däck å kanske nån kantsten, medans alla Airbags i din bil utlöser....
Ärligt talat så skiter jag i vilket, är du så jävla dum, så du inte kan ha mer förstånd att se att en lastbil kan ha svårt att stanna och starta tex i rondell speciellt nu på vintern då det är över jävligt halt i just rondeller där bilar stannar och startar hela tiden, i stället för att spotta och svära, så lätta lite på gasen och låt lastbilen åka före så kanske han slipper bli ståendes, tillkalla bärgare, till 75% görs detta inte på grund av att vara jävliga eller bara för att hinna före utan av vettiga skäl, du har faktiskt lättare att stanna än 60 ton....
Det är ungefär som med zebra lagen som vi har här i Sverige, som jag nu i veckan fick uppleva, då jag höll på att köra över en kärring som klev rakt ut på övergångsstället fast hon hade röd gubbe, hon titta inte änns och klev rakt ut när jag skulle svänga höger, med starkhornet nedtryckt och en halvt ihjälskrämd kärring upplyste jag henne att hon hade gått mot rött, nej sa hon, det va grönt för cyklister, då fick man tydligen gå över.....
Jag tar inget förgivet i trafiken, bilister, gående, cyklitser, dumma jävla älgar allihopa....
Så ha lite sunt förnuft, och tålamod när det kommer till lastbilar, speciellt såna med släp...
Vara ärlig... Ja... Senast det handlade om lastbilar var det två stycken som körde bredvid varandra och ena på min sida vägen så jag blev nästan krossad eftersom ingen av dem saktade ner utan båda ökade farten för de trodde nog den andra skulle sakta ner.. så båda öka och ökade tills de var säkert uppe i 80 på 50 vägen.. Jag var nära att bli krossad av ena lastbilen men också att ramla ner i ett dike som var cirka 1 meter djupt..
Jag blinkade med helljuset flera gånger innan de körde förbi..
Den blå bilen stannade framför den röda och ( vet ej färgerna ).. och den i blå som körde på min sida började kasta sten på den röda lastbilen när båda stannar... Tror de började bråka rejält..
Men jag körde bara därifrån.. glad att jag var vid liv..
Jo det finns nötter inom lastbilsfolket med, ser såna där saker dagligen både hos yrkeschaffisar och hos herr Svensson, då vi är mer ute i trafiken.
Ingen nyhet precis... Fråga Zoot va han upplevde här om veckan, ska du få höra, satt i telefon med honom, och jag trodde att dom skulle smälla, "Då någon tydligen svängde ut och skulle påbörja en omkörning när 2 lastbilat möts, man kan få lite huvvevärk av en sån situation..
Detta är våran vardag, detta händer mer eller mindre varje dag då folk gör idiot saker där vi kan bli en del av en olyka på grund av Svensson inte tänker sig för, visst vi sitter relativt bra till högt upp och säkert, det gör inte Svensson.. oftast brukar det bli 1 - 0 till lastbilen..