Hur bromsar du

Jag bromsar

• Antal röstningar
    0
GSXR1100R skrev:
Jag använder oftast bara frambromsen
Tja, endast när jag använder bakbromsen är väl innan bes för att se att den funkar, eller nåt =)

Näe, ibland använder jag den. Inte ofta dock...

Mest Fram, men lägger för det mesta till lie bakbroms också. Men i början använde jag bara Fram, fick en massa klagomål från körläraren och därför kör jag både och nu :banana

Lägger bara till bakbromsen vid hårdare inbromsningar, annars bara fram.

Last edited:
I vanliga fall använder jag endast frambromsen! Bakbromsen används när jag målar om övergångställen :3freak

Inte ofta jag använder bakbromsen faktiskt. Men man borde ju kanske fördela det lite mer än att bara använda fram.

Jag använder mest frambromsen, bakbromsen används lite då och då för att inte foten ska somna :hihi

både används vid stora inbromsningar... men att bara sänka farten för ett rödljus eller en bil framför används endast frambromsen.... :tummenupp

När man har dubbla Brembo Oro :yoparty fram gör inte bakbromsen
varken till lr från, trampar ibland bara för att det inte ska rosta.
Har också kraftig motorbroms :D

En BSAn (trumma fram) kan man hjälpa till lite med baktrumman oxo

Använder bakbromsen i kurvor för små korrigeringar som är för känsliga för att reglera med gasen samt vid wheelies. Ja, just det -också för att hjälpa motorbromsen på traven för att komma in på rätt ställe i kurvan. Hmmm.. det här kan vara förklaringen på varför det går så mycket däck -och jag som trodde det var för att jag var tung!?!

Biifer skrev:
I vanliga fall använder jag endast frambromsen! Bakbromsen används när jag målar om övergångställen :3freak

Jag som trodde att man höll kvar cyckeln med frambromsen när man "målar om övergångställen".

Mr.Dna skrev:
Mest Fram, men lägger för det mesta till lie bakbroms också. Men i början använde jag bara Fram, fick en massa klagomål från körläraren och därför kör jag både och nu :banana

VA?! :va

Lägger ni på bakbroms när ni skall bromsa mycket!??! Det verkar vara flera som gör! :va :confused:
Bromsar jag mycket så bromsar jag INTE med bakhjulet, det är ju nästan i luften då.

Har jag någon bakpå så använder jag bak, annars inte

soppatorsken skrev:
Jag som trodde att man höll kvar cyckeln med frambromsen när man "målar om övergångställen".
Men så kan bara ni stora o duktiga göra! Har man inte så mycke power så blir det svårt :D

:rolleyes:

Kör på nästan bara fram.. dock lägger jag ytterst lite tryck bak vid hårda inbromsningar.

känns som hojjen blir stabilare med lite tryck på bromsen bak

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...