Hur avgöra om helsystem vs. enbart slutburk?

Det är en intressant tråd om man försöker ta på problemet. Det är inte helt självklart hur man skiljer på ett eftermarknadssystem och oem. Egentligen landar det väl i hur välarbetat det upplevs/polerat det är. A.k.a "porrigt".

Hur gammal är din cykel micke? Mina 14 år gamla grenrör ser annorlunda ut. Slopar de poleringen på kåpförsedda motorcyklar och därför drar de på sig den patina som din har?
 

Bifogat

  • IMG_20211227_201904.jpg
    IMG_20211227_201904.jpg
    4 MB · Visningar: 21
Det är en intressant tråd om man försöker ta på problemet. Det är inte helt självklart hur man skiljer på ett eftermarknadssystem och oem. Egentligen landar det väl i hur välarbetat det upplevs/polerat det är. A.k.a "porrigt".

Hur gammal är din cykel micke? Mina 14 år gamla grenrör ser annorlunda ut. Slopar de poleringen på kåpförsedda motorcyklar och därför drar de på sig den patina som din har?
Jag har fått samma patina på alla mina hojar. Den som har det värst är min Aprilia, som dessutom inte har några kåpor att dölja det under.
Skulle jag gissa är det för att jag kör hojarna i alla väder, och varma rör och skitigt vatten och lite bromsdamm ger den fina ytan.
 
Det är en intressant tråd om man försöker ta på problemet. Det är inte helt självklart hur man skiljer på ett eftermarknadssystem och oem. Egentligen landar det väl i hur välarbetat det upplevs/polerat det är. A.k.a "porrigt".

Hur gammal är din cykel micke? Mina 14 år gamla grenrör ser annorlunda ut. Slopar de poleringen på kåpförsedda motorcyklar och därför drar de på sig den patina som din har?
- Det är alltså en CBR1000RR-06 det handlar om. Mycket gott skick, ser ut som ny i princip.
Jag undrar eftersom jag sett originalsystem med två utblås bak, o tänkte att hela systemet kanske byttes ut om man ändå bytte till singelburk.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top