Hur avgöra om helsystem vs. enbart slutburk?

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Låt mig gissa att säljaren dyrt och heligt lovade ett helsystem? Trist men så blir det ibland.
 

Löfbergsblå

Medlem
Gick med
20 Apr 2022
Hoj
Yamaha FZ
Det är en intressant tråd om man försöker ta på problemet. Det är inte helt självklart hur man skiljer på ett eftermarknadssystem och oem. Egentligen landar det väl i hur välarbetat det upplevs/polerat det är. A.k.a "porrigt".

Hur gammal är din cykel micke? Mina 14 år gamla grenrör ser annorlunda ut. Slopar de poleringen på kåpförsedda motorcyklar och därför drar de på sig den patina som din har?
 

Bifogat

  • IMG_20211227_201904.jpg
    IMG_20211227_201904.jpg
    4 MB · Visningar: 21

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är en intressant tråd om man försöker ta på problemet. Det är inte helt självklart hur man skiljer på ett eftermarknadssystem och oem. Egentligen landar det väl i hur välarbetat det upplevs/polerat det är. A.k.a "porrigt".

Hur gammal är din cykel micke? Mina 14 år gamla grenrör ser annorlunda ut. Slopar de poleringen på kåpförsedda motorcyklar och därför drar de på sig den patina som din har?
Jag har fått samma patina på alla mina hojar. Den som har det värst är min Aprilia, som dessutom inte har några kåpor att dölja det under.
Skulle jag gissa är det för att jag kör hojarna i alla väder, och varma rör och skitigt vatten och lite bromsdamm ger den fina ytan.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det är en intressant tråd om man försöker ta på problemet. Det är inte helt självklart hur man skiljer på ett eftermarknadssystem och oem. Egentligen landar det väl i hur välarbetat det upplevs/polerat det är. A.k.a "porrigt".

Hur gammal är din cykel micke? Mina 14 år gamla grenrör ser annorlunda ut. Slopar de poleringen på kåpförsedda motorcyklar och därför drar de på sig den patina som din har?
- Det är alltså en CBR1000RR-06 det handlar om. Mycket gott skick, ser ut som ny i princip.
Jag undrar eftersom jag sett originalsystem med två utblås bak, o tänkte att hela systemet kanske byttes ut om man ändå bytte till singelburk.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top