Hur avgöra om helsystem vs. enbart slutburk?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Yes, som trådrubriken - hur kan jag se om jag har Yoshimura hela vägen, eller enbart slutburken?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Original ser ofta ut som att det är svetsat på Götaverken o väger bly, ett fint helsystem är riktig porr?, tunnt o lätt, perfekta tigfogar och delarna sitter ihop med fjädrar.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Lägger du upp en bild på grenrör/kollektor får du nog snabbare svar helsystem brukar ha lösa delar skjutna i varann som hålls ihop med fjädrar om det inte är nåt gammalt vance @hines du har :)
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Såhär ser ju utblåset ut iallafall. Vet inte om man brukar byta bara slutburken från 2 till 1?
utblås 1000.jpg
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Finns båda varianterna hos Yoshi , utblåset säger inget för det har slipon också om du inte kör elhoj :) Är det fireblade ? Är det inte bara en burk orginal där också? Borde väl vara en rs5 om det är Yoshi av dom årgångarna , nånstans vid fotpinnen byter det om det är slipon så titta framför det
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Finns båda varianterna hos Yoshi , utblåset säger inget för det har slipon också om du inte kör elhoj :) Är det fireblade ? Är det inte bara en burk orginal där också? Borde väl vara en rs5 om det är Yoshi av dom årgångarna , nånstans vid fotpinnen byter det om det är slipon så titta framför det
- Ja CBR1000RR Fireblade -06. När jag Googlade på OEM-system/slutburk för den här hojen, visades bilder på dubbla blås längst bak.
Ska se om jag kan upptäcka något när jag kommer hem o kan kika öga mot avgasrör.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Såhär ser det ut.
Verkar det vara ett helsystem, enligt er som har kollen på bollen?

Avgasrör.jpg
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
- Jag vet inte, tog bara den här bilden eftersom den visade tydligt på att det var inskjutna delar med fjäder som gällde.
Får kolla rören efter jobbet. Hur tänker du dig att de avgör helsystem eller inte?
Du har fyra lösa grenrör som går ihop i en kollektor som i sin tur går in i ett separat rör vidare , mitt under motorn är kollektorn , som vi skrivit flera stycken så ser du lätt där då helsystem är lätta och delade i delar orginal är gjort i ett stycke i främre delen
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Du har fyra lösa grenrör som går ihop i en kollektor som i sin tur går in i ett separat rör vidare , mitt under motorn är kollektorn , som vi skrivit flera stycken så ser du lätt där då helsystem är lätta och delade i delar orginal är gjort i ett stycke i främre delen
- Är Yoshimuras helsystem aldrig helsvetsade alltså? Alltid delade grenrör?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Original ser ofta ut som att det är svetsat på Götaverken o väger bly, ett fint helsystem är riktig porr?, tunnt o lätt, perfekta tigfogar och delarna sitter ihop med fjädrar.


App app app!

Vi tar gärna ett snack med dig någon dag...


vhf.png

 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
App app app!

Vi tar gärna ett snack med dig någon dag...


View attachment 470953

Menar absolut inte att något är dåligt, utan bara att det är grovt o tungt.
Har själv mina rötter i götet o många i släkten har jobbat på varvet vettu?
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
inte stött på nåt racesystem som är helsvetsat förutom 80tals amerikanska varianter, på en 06 blade borde du ha nåt avgasspjäll under bakom motorn också på originalet vid kollektorn eller bakom det har definitivt inte ett lätt helsystem så kolla efter vajrar som går till ett sånt om du ändå kryper och kikar
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Tråden är så jävla rolig, först tar TS en bild på slutburken, som han VET är bytt, sen en bild på skarven, som av naturliga skäl finns där oavsett. Vad kommer nästa bild visa? Spänningen är olidlig
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Tråden är så jävla rolig, först tar TS en bild på slutburken, som han VET är bytt, sen en bild på skarven, som av naturliga skäl finns där oavsett. Vad kommer nästa bild visa? Spänningen är olidlig
- Så spännande är det ändå inte. Jag vet bara se att det är andra utblås än original, inte om det är enbart en slutburk eller ett helsystem. Du kan andas ut : )
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ja, och folk försöker ju hjälpa men du fotar ju inte vad de ber om?
- Det diskuterades hopsatta delar som hölls ihop via fjädrar, det var det första jag plåtade. Sen har jag inte varit i garaget. När jag kommer hem ska jag checka av krökarna. OM det är så att ett "delat" system är ett helsystem, så räckte det kanske med foto på just fjädrar/delningen.
Är ditt tips att grenrören är vad som gäller?
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top