Hur avgör du när säsongen är över?

typ i slutet på augusti när man måste bylsa på sig massa jävla kläder för att inte frysa ihjäl när man står stilla i ett rödljus. Ja jag vet att jag är bitter.

Regn i Ålem i förmiddags. Fint här i Åhus där jag landade tidigare i kväll. Blir Skåne runt i morgon, och sen en bit norröver.

Jag upplever att säsongen är över när folk glor/undrar vad det är för fel på en. När man sitter på hojen och det snöar

2 dm framhjulssläpp över en isfläck. :crash

Jag slutade upp med pendlingen på MC efter 3 bakhjulssläpp på väg ut ur sthlm, och jävligt enerverande småregn och 10 grader hela vägen hem. Nu är det ungefär lika otrevligt att köra hoj som att åka pendeltåg, så då blir det pendeltåg eftersom att då kan jag jobba på resan också, och kommer hem tidigare.

Men, beställde en halvmask med klass 2 filter att ha på tåget, för är inte allt sugen på att bli sjuk, och fy fan vad folk snörvlar och hostar nu. (Antar att det kommer en post nån gång eller två i vnter om folks reaktion på mig klädd i ansiktsmask med filter, i en svart långrock och luva. :hihi

Hojsäsongen är inte över däremot. :hihi

Säsongen tar slut när man får punka!

Då kan ju säsongen ta slut när man är ute i Europa? Jag har fixat det och fortsatt! :)

Jag upplever att säsongen är över när folk glor/undrar vad det är för fel på en. När man sitter på hojen och det snöar

Det första händer för ofta för att hindra mig. :D
Det andra har hänt på sommaren också...

Så för min del är det när saltet börjar komma på vägarna. Då börjar den trevliga garagesäsongen! :tummenupp

Som vinterhoj på saltade vägar är det naturligtvis japanskt som gäller.:fakta

Körde till jobbet i måndags och tisdags, var faktiskt inte så lockande att ge sig ut i mörkret strax innan 06 med tre streck på kvicksilvret... Dock är jag lite tvungen då jag gjort mig av med bilen och just nu är jag för tillfället på resande fot mellan olika arbetsplatser. Siktar annars på att finåka fram till November nån gång, är en period efter att löven försvinner och innan sandens sprids som det kan bli några uppfriskande turer.

När jag tvättat och vaxat hojen och inte ser fram emot att göra det en gång till pga kyligare väder. Då åker skynket på i garaget och säsongen är slut. Detta brukar inträffa i mitten av augusti ungefär, men i år körde jag nästan hela augusti ut pga varmt väder. Säsongen startar med att vägen hemma sopats ren från grus, och det brukar ske straxt före skolavslutningen ungefär.

Säsongen är slut när Chuck Norris bestämmer att den är slut.

Nej men för egen del så slutade pendlingen till/från jobbet denna vecka. Säsongen får nog leva ett par veckor till innan hojen ställs av för detta år.
Gammelhojen lever iofs året runt.

?ker varje dag till jobbet. Kommer ?ka s? l?nge det inte blir frost. 4mil enkel. St?rsta problemet som jag tycker ?r m?rkret. G?ller att ?ka efter skyltad hastighet,ifall n?tt djur skulle f? f?r sig att pl?tsligt korsa v?gen. ?r sugen p? att vinterpendla. Men d? m?ste ett l?mpligare ?k don inf?rskaffas. :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT