Hur avgör du när säsongen är över?

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
typ i slutet på augusti när man måste bylsa på sig massa jävla kläder för att inte frysa ihjäl när man står stilla i ett rödljus. Ja jag vet att jag är bitter.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Regn i Ålem i förmiddags. Fint här i Åhus där jag landade tidigare i kväll. Blir Skåne runt i morgon, och sen en bit norröver.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Jag upplever att säsongen är över när folk glor/undrar vad det är för fel på en. När man sitter på hojen och det snöar
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag slutade upp med pendlingen på MC efter 3 bakhjulssläpp på väg ut ur sthlm, och jävligt enerverande småregn och 10 grader hela vägen hem. Nu är det ungefär lika otrevligt att köra hoj som att åka pendeltåg, så då blir det pendeltåg eftersom att då kan jag jobba på resan också, och kommer hem tidigare.

Men, beställde en halvmask med klass 2 filter att ha på tåget, för är inte allt sugen på att bli sjuk, och fy fan vad folk snörvlar och hostar nu. (Antar att det kommer en post nån gång eller två i vnter om folks reaktion på mig klädd i ansiktsmask med filter, i en svart långrock och luva. :hihi

Hojsäsongen är inte över däremot. :hihi
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Säsongen tar slut när man får punka!

Då kan ju säsongen ta slut när man är ute i Europa? Jag har fixat det och fortsatt! :)

Jag upplever att säsongen är över när folk glor/undrar vad det är för fel på en. När man sitter på hojen och det snöar

Det första händer för ofta för att hindra mig. :D
Det andra har hänt på sommaren också...

Så för min del är det när saltet börjar komma på vägarna. Då börjar den trevliga garagesäsongen! :tummenupp

Som vinterhoj på saltade vägar är det naturligtvis japanskt som gäller.:fakta
 

RullstolsZigge

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha Fz6-n 2008
Körde till jobbet i måndags och tisdags, var faktiskt inte så lockande att ge sig ut i mörkret strax innan 06 med tre streck på kvicksilvret... Dock är jag lite tvungen då jag gjort mig av med bilen och just nu är jag för tillfället på resande fot mellan olika arbetsplatser. Siktar annars på att finåka fram till November nån gång, är en period efter att löven försvinner och innan sandens sprids som det kan bli några uppfriskande turer.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
När jag tvättat och vaxat hojen och inte ser fram emot att göra det en gång till pga kyligare väder. Då åker skynket på i garaget och säsongen är slut. Detta brukar inträffa i mitten av augusti ungefär, men i år körde jag nästan hela augusti ut pga varmt väder. Säsongen startar med att vägen hemma sopats ren från grus, och det brukar ske straxt före skolavslutningen ungefär.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Säsongen är slut när Chuck Norris bestämmer att den är slut.

Nej men för egen del så slutade pendlingen till/från jobbet denna vecka. Säsongen får nog leva ett par veckor till innan hojen ställs av för detta år.
Gammelhojen lever iofs året runt.
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
?ker varje dag till jobbet. Kommer ?ka s? l?nge det inte blir frost. 4mil enkel. St?rsta problemet som jag tycker ?r m?rkret. G?ller att ?ka efter skyltad hastighet,ifall n?tt djur skulle f? f?r sig att pl?tsligt korsa v?gen. ?r sugen p? att vinterpendla. Men d? m?ste ett l?mpligare ?k don inf?rskaffas. :banana
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top