HUr anmäler man sig till tävlingen i Strängnäs?

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag och Ronta har fått för oss att visa testa på att tävla :skrämd
Tanken är att vi ska köra Rookie-rejset i Strängnäs som går tillsammans med SM. Problemet är bara att vi inte hittar någon som helst info om tävlingen eller hur man anmäler sig dit :va
Att vi måste gå med i en Svemoansluten klubb har jag förstått så det får nog bli Örebro (Teknis) om ingen annan har någon bättre idé?! Måste vi få något bevis därifrån innan vi kan anmäla oss till tävlingen? Hur går man med i klubben? på hemsidan står det att man är välkommen in på torsdagar och kan fylla i ett formulär, jag har tyvärr 20 mil dit så jag hinner inte ikväll :)

Hade det inte varit lämpligt om den fanns någon form av info om tävlingen på nätet eller är det bara jag som är Noobie och inte fattar :huvet

Och till er som ska köra tävlingen, var snälla mot oss på gruset för vi har aldrig testat grus, det kommer bli spännande... :banana

M:et skrev:
2319706 Jag och Ronta har fått för oss att visa testa på att tävla :skrämd
Tanken är att vi ska köra Rookie-rejset i Strängnäs som går tillsammans med SM. Problemet är bara att vi inte hittar någon som helst info om tävlingen eller hur man anmäler sig dit :va
Att vi måste gå med i en Svemoansluten klubb har jag förstått så det får nog bli Örebro (Teknis) om ingen annan har någon bättre idé?! Måste vi få något bevis därifrån innan vi kan anmäla oss till tävlingen? Hur går man med i klubben? på hemsidan står det att man är välkommen in på torsdagar och kan fylla i ett formulär, jag har tyvärr 20 mil dit så jag hinner inte ikväll :)

Hade det inte varit lämpligt om den fanns någon form av info om tävlingen på nätet eller är det bara jag som är Noobie och inte fattar :huvet

Och till er som ska köra tävlingen, var snälla mot oss på gruset för vi har aldrig testat grus, det kommer bli spännande... :banana
Fler rookiesar, kul att höra! Ni kommer inte ångra er! :yoparty

Jag fick ett mail häromdagen med lite info om Strängnäs, kort sagt så stod det att inbjudan kommer komma ut på www.anmälan.nu inom några dagar, där kommer du även kunna anmäla dig.

Klart du ska joina oss i Teknis MC. :tummenupp Det gör du genom att sätta in 250 kr på Pg. 64 56 55-2 och lämna namn, personnummer, adress och telefonnummer mm som meddelande. Så småningom dyker ett medlemskort upp med posten, kan inte minnas att jag visat upp det någongång så hinner du inte få det innan så är det nog ingen fara ändå. :)

Last edited:
Nu har M:et kirrat så vi är medlem i Teknis.. :tummenupp

Bara att träna på grus körningen nu.. :3freak

/R

RookieSM skrev:
2320064Fler rookiesar, kul att höra! Ni kommer inte ångra er!

Jag fick ett mail häromdagen med lite info om Strängnäs, kort sagt så stod det att inbjudan kommer komma ut på www.anmälan.nu inom några dagar, där kommer du även kunna anmäla dig.

Klart du ska joina oss i Teknis MC. Det gör du genom att sätta in 250 kr på Pg. 64 56 55-2 och lämna namn, personnummer, adress och telefonnummer mm som meddelande. Så småningom dyker ett medlemskort upp med posten, kan inte minnas att jag visat upp det någongång så hinner du inte få det innan så är det nog ingen fara ändå.

Tackar :) Nu är vi som sagt meddlemmar i Teknis! Jag hoppas vi kan komma loss och köra både en lördag och söndag snart.

blom skrev:
2320064 men ni har licens osv

Om jag har förstått det rätt så får man inte ens ha licens i rookieklassen, eller?

M:et skrev:
2320279 Tackar :) Nu är vi som sagt meddlemmar i Teknis! Jag hoppas vi kan komma loss och köra både en lördag och söndag snart.

Om jag har förstått det rätt så får man inte ens ha licens i rookieklassen, eller?
jo man ska ha licens, engångslicens löser man ut om man ej tagit ut sin riktiga licens för året tex.

Ronta skrev:
2320079 Nix ingen av hos har licens, men det går att lösa engångs licens eller..?
/R
Det är ett dumt och allmänt missförstånd att man inte behöver licens för att köra rookieklassen. Egentligen ska man ha gått licenskurs (RR/MX) även för att lösa en engångslicens (vilket gäller för A- och B-förare eller?), eftersom det är Supermoto B som gäller för rookie-racing.

Arrangörerna har i vissa fall låtit rookies lösa engångslicens ändå, i Teknis tex om man bedömt att föraren ifråga har tillräckliga kunskaper om reglerna för att kunna delta eller om man gått en intern kortkurs inför tävlingen.

Vad som gäller i Strängnäs måste ni alltså ta reda på. Lycka till! Kul att ni vill börja rejsa!

för man ska visa upp ett kursintyg från godkänd licenskurs för att få ut en engångslicens. sen kan det ju vara väldigt svårt för arangörerna att veta om föraren som söker engångs har kunskap eller inte om han/hon inte gått licenskurs.

Hmm, nu lät det ju lite besvärligare igen... :(
Är det någon som vet någon man kan kontakta i organisationen i Strängnäs så vi kan få ett svar på om vi kan köra? Det vore hemskt tråkigt om vi missade på en sån detalj nu, vi är ju jättesugna :)

Men för framtiden, vad ska man gå för licenskurs? Jag antar att det inte finns någon specifik för Supermoto så då kanske RR-licenskurs är det bästa alternativet eller? Finns det någon kalender på när dessa kurser går eller var hittar man sån info?

Enligt inbjudan har de tänkt köra en genomgång innan för de som inte har gått någon kurs men har tänkt köra med engångslicens.

Tävlingen är den 5-6 augusti. Det är inte så kuperat där, så man borde kunna se en hel del. Men skog skymmer så man kommer att missa en del. Och jag vet inte hur dom hade tänkt att fördela publiken.

Och jag vet inte heller hur man anmäler sig. Det har inte kommit ut något på www.anmälan.nu iaf. Men det borde stå i IB.

Hej!
Jag sitter med tilläggsreglerna för strängnäs. Står att man kan lösa engångslicens på plats om man genomgått erfordlig kurs för detta. Står även att man kan anmäla sig på anmälan.nu och att sista anmälningsdag är 28/7. Då inte anmälan.nu fungerar lär inte sista anmälningsdag vara ovan datum.

Upplysningar frågor mm:
Jocke Cedergren 0737-330162
Johan Grape: johan@brg.se

Last edited:
Stoffy skrev:
2328562 Hej!
Jag sitter med tilläggsreglerna för strängnäs. Står att man kan lösa engångslicens på plats om man genomgått erfordlig kurs för detta. Står även att man kan anmäla sig på anmälan.nu och att sista anmälningsdag är 28/7. Då inte anmälan.nu fungerar lär inte sista anmälningsdag vara ovan datum.

Upplysningar frågor mm:
de måste väl fixa någon mail som man kan anmäla sig på i värsta fall... borde ju komma ut något snart!

liljekvist skrev:
2328957 de måste väl fixa någon mail som man kan anmäla sig på i värsta fall... borde ju komma ut något snart!
Jag betalade på deras pg nr 97730-6
Lämande följande meddelande:
SM 2006 Stefan Ljungberg
Open nr 55
Skål!

Lär fungera.
Du kan ju maila Johan Grape för säkerhets skull johan@brg.se
Du får ladda lite mera än i Östersund och inte hålla handen så mycket ;
Du är snabbare än så.........

Stoffy skrev:
2329893 Jag betalade på deras pg nr 97730-6
Lämande följande meddelande:
SM 2006 Stefan Ljungberg
Open nr 55
Skål!

Lär fungera.
Du kan ju maila Johan Grape för säkerhets skull johan@brg.se
Du får ladda lite mera än i Östersund och inte hålla handen så mycket ;
Du är snabbare än så.........
hur mycket betala du in ?
Jag vet att jag ska gasa mer... blir till att öva här hemma nu...

Stoffy skrev:
2328562 Hej!

Upplysningar frågor mm:
var såg du tilläggsreglerna någonstans? Vad kostar det att anmäla sig och hur gör man?

cobrakaj skrev:
2331492 var såg du tilläggsreglerna någonstans? Vad kostar det att anmäla sig och hur gör man?

Det kostar 700 kr (då ingår grillafton för två personer på lördagkväll), sätt in pengar på postgiro 97730-6 och ange namn ev startnummer och vilken klass du ämnar köra. Sista inbetalning är den 28 juli.

5 klasser. Solo: 450 (A, SM), Open (A, SM) och Rookie (B-förare oavsett maskinklass). Quad: 450 (A+B, RM) och Super quad (A+B, RM).

Vi fick tillägsregler och inbjudan med mail den 19 juli. maila mig
lars.rostedt at swipnet.se
så får du mail av mig.

Detta gäller alla som vill ha inbjudan och tilläggsregler. PMa inte utan maila mig på ovanstående mailadress.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT