Hur övervinna en flickas envishet?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
IronMike skrev:
:)

äsch.. Jag vill ha vår mest av allt nu iaf. Insåg nog ikväll, ganska nyss, att de är kört. Va hemma hos henne idag.. Såg en burk kaffe å sa "du dricker ju inte kaffe.." å ryckte på axlarna.

ikväll prata vi på telefon.. hon hade hållit på å fixat hela kvällen. lät lite upptagen, vi var ju å handla massa inredningsprylar tidigare idag..

men jag fråga typ på skämt "oj, sorry, kanske stör.. om du är upptagen med han som dricker kaffe"..hon tolka inte det som skämt.

kasta på luren i örat. å blocka mig på msn direkt.

så, nu har jag iaf avslutat det lite lagom klantigt också. gissa om jag kommer sova gott inatt :huvet :D :gnissla :fatta! :kocko

åker å hämtar en platta öl nu. slutar inte förrän ista burken e slut. sen ska jag sova. så om jag skriver en massa mer skit än vanligt här på forumet, säg ifrån, eller ha överseende.

Mike - over and out

Om du vill får du adda msn och snacka skit om bruden. Eller pm'a hennes msn till mig :rofl

Ne, men lycka till med nyår, du kommer ha förbannat kul bland alla snygga singlar :tuttar

Paradoxy skrev:
Om du vill får du adda msn och snacka skit om bruden. Eller pm'a hennes msn till mig :rofl

Ne, men lycka till med nyår, du kommer ha förbannat kul bland alla snygga singlar :tuttar
Detta måste vara slutet av denna fullständigt patetiska tråd.. nu har man snart sänkt sin platta öl och saker börjar klarna. Fortfarande så är hon den mest undebara kvinna jag någonsin träffat, samt kommer träffa.

Min lösning är att jag gillar hojjar, därav kanske det är dags att byta land. En bekant säljer en krog i Alicante, spanien. Man kanske skulle slå till. Jag kan inget om den branschen, men nån som har koll kan säkert joina. Åka hoj året runt, bo på stranden... resten skiter jag i :rolleyes:

Imorrn kommer jag dock tänka tvärtom.. Hon finns här hemma, och jag är inte den som ger upp, det finns alltid en sista chans.

För det hade jag gett mig själv....

:3freak

IronMike skrev:
:)
....
men jag fråga typ på skämt "oj, sorry, kanske stör.. om du är upptagen med han som dricker kaffe"..hon tolka inte det som skämt.
...

Roligt skämt hörrödu. Finns ju inga kompisar eller bekanta som dricker kaffe. Finns inte heller saker som du inte har med att göra när ni ska umgås som kompisar.

Och att sen supa sig full som tröst innebär inget annat än att du lever upp till mytan om den klassiske bonne-svensken vars enda lösning på motgångar är en rejäl fylla.

Dax att ta tag i sig själv litegrann??

Itt vet jag, men snart får vi nog råda dig att söka hjälp för du verkar ju vara en stalker.

Annars kan det ju faktiskt vara som så att hennes reaktion tyder på att hon döljer något/någon.
Hon hade ju humor annars skrev ju IM....
Klassisk tjejsak det där....hon har gjort något som hon förmodligen vet är fel, lämpar över skulden på killen med en lite överreagerande och sen bra vänta på att killen kryper...då kan man lätt släta över sitt eget misstag med att "kvitta" det mot killes "jättemiss"..

Snacka om att jag känner igen det sen tidigare förhållanden.....
MAn lär sig att inte krypa så förbannat med tiden.

Ska man må bra själv i ett struligt förhållande, så ska man förbaske mig vara rak i ryggen och inte vika sig.
Då händer följande:
1) hon ser det som ett tecken på att du har en egen vilja och inte kommer att krypa mer.....då drar hon!! med en massa ursäkter om att killen har "sabbat" förhållandet och bla, bla , bla :kocko
2) Hon skärper till sig efter att ha sett att du håller på ditt.
Hon blir mer mogen och försöker ta tag i problemet för att lösa det, inte lasta skulden på dig....

som någon sa: det finns bara svart eller vitt...inga gråzoner vad det gäller känslor...Gråzoner gör att du sakta men säkert raderar ut din egen identitet för att bli någon du garanterat INTE kommer att gilla :huvet

MAO...ta dig i kragen, be henne fara o flyga och ta tag i ditt eget liv istället.
Du ville göra en förändring sa du....gör då det, men bara för din egen skull!!!

Last edited:
honkiie skrev:
Itt vet jag, men snart får vi nog råda dig att söka hjälp för du verkar ju vara en stalker.

Precis!

Ge fan i spriten, låt brudstackarn vara ifred och sluta tycka så förbannat synd om dig själv.

Catman skrev:
....
.....

Du menar, när man blivit gammal och envis :)

Last edited:
IronMike skrev:
Detta måste vara slutet av denna fullständigt patetiska tråd.. nu har man snart sänkt sin platta öl och saker börjar klarna. Fortfarande så är hon den mest undebara kvinna jag någonsin träffat, samt kommer träffa.

Min lösning är att jag gillar hojjar, därav kanske det är dags att byta land. En bekant säljer en krog i Alicante, spanien. Man kanske skulle slå till. Jag kan inget om den branschen, men nån som har koll kan säkert joina. Åka hoj året runt, bo på stranden... resten skiter jag i :rolleyes:

Imorrn kommer jag dock tänka tvärtom.. Hon finns här hemma, och jag är inte den som ger upp, det finns alltid en sista chans.

För det hade jag gett mig själv....

Men Fan IM. nu är du riktigt patetisk.....ge dig någon gång.
Om hon har kompisar som dricker kaffe är det hennes sak, kan vara tjejer, föräldrar, grannar vem vet,eller också träffade du rätt. Hon utnyttjar dig...

SUPA ÖVER EN TJEJ, :kocko DET FINNS 100000 TILL SOM ÄR TOM BÄTTRE.

Dags att ta tag i livet, stick till spanien, ta över restaurangen, många som drömmer om ett sådant läge, och du tvekar ??
Över en flamsig brud ?? Då är du mer :3freak än de flesta.
Sök proffesionell hjälp å sluta tramsa med en sån här larvig tråd.
Du har redan fått så mycket "goda" råd av oss som varit i samma sits.

IronMike skrev:
Fortfarande så är hon den mest undebara kvinna jag någonsin träffat, samt kommer träffa.

För att tala klartext GE UPP!!!!!!!!

Alltså... det är ingen idé att du iglar dig fast. INGENTING kommer få henne att ändra sig hur underbar hon än är. Jag skulle gissa att du håller på att kväva henne. Och det spelar ingen roll hur mycket martyr du blir. Låt henne gå.

Mister du en,står dig tusen åter. Du måste bara bli av med skygglapparna och börja se. Ditt tåg har gått, och hon åker utan dig. Ju förr du inser det desto bättre.

Säger inte detta för att vara elak såklart,utan det är mer en lägesförklaring.

//M

Gabor skrev:
Du har redan fått så mycket "goda" råd av oss som varit i samma sits.

Håller med!

IronMike skrev:
Så säger man bara om man är i förnekelse :pannkyss
IM för DIN skull..lägg ner..hon är inte ens en vän nu.

Nursey skrev:
Håller med!

Så säger man bara om man är i förnekelse :pannkyss
IM för DIN skull..lägg ner..hon är inte ens en vän nu.

Han kommer att falla dit igen, ännu djupare.....

Chrille skrev:
Du menar, när man blivit gammal och envis :)

Jag??? envis???
du känner väl min fru :rolleyes:
Envisheten är ett sätt att överleva...likaså den selektiva hörseln :hihi

skämt åsido.
ju fler fruntimmer, ju fler brustna hjärtan, desto mer erfarenhet och insikt.
det vet väl du "raggar'n" :rofl

Men allvarligt talat..

GE UPP!

Tror du verkligen det kommer att bli bättre ju mer du gräver ner dig i henne ?!?
Ju mer du försöker få tillbaka henne, desto mer skada kommer du att åsamka dig i slutändan.

Eller det kanske är det du vill :3freak ?

Catman skrev:
Annars kan det ju faktiskt vara som så att hennes reaktion tyder på att hon döljer något/någon.
Hon hade ju humor annars skrev ju IM....
Klassisk tjejsak det där....hon har gjort något som hon förmodligen vet är fel, lämpar över skulden på killen med en lite överreagerande och sen bra vänta på att killen kryper...då kan man lätt släta över sitt eget misstag med att "kvitta" det mot killes "jättemiss"..

Ska man må bra själv i ett struligt förhållande, så ska man förbaske mig vara rak i ryggen och inte vika sig.
Då händer följande:
1) hon ser det som ett tecken på att du har en egen vilja och inte kommer att krypa mer.....då drar hon!! med en massa ursäkter om att killen har "sabbat" förhållandet och bla, bla , bla :kocko
2) Hon skärper till sig efter att ha sett att du håller på ditt.
Hon blir mer mogen och försöker ta tag i problemet för att lösa det, inte lasta skulden på dig....

som någon sa: det finns bara svart eller vitt...inga gråzoner vad det gäller känslor...Gråzoner gör att du sakta men säkert raderar ut din egen identitet för att bli någon du garanterat INTE kommer att gilla :huvet

MAO...ta dig i kragen, be henne fara o flyga och ta tag i ditt eget liv istället.
Du ville göra en förändring sa du....gör då det, men bara för din egen skull!!!
Exakt... Sen fungerar ju olika damer på olika sätt. Jag har varit me om et mesta, i vanliga fall skulle jag inte vara den som hamna i sitsen jag nu är i. Desvärre tyder det på att jag hittat rätt tjej, men agerat fel. Det stör mig så in i helvete, en vacker dag dyker hon upp med ngn mupp och går ner sig tot. Jag har det hon behöver, men hon är så jävla envis.... Men ändå underbar :3freak

Madhonda skrev:
För att tala klartext GE UPP!!!!!!!!

Alltså... det är ingen idé att du iglar dig fast. INGENTING kommer få henne att ändra sig hur underbar hon än är. Jag skulle gissa att du håller på att kväva henne. Och det spelar ingen roll hur mycket martyr du blir. Låt henne gå.

Mister du en,står dig tusen åter. Du måste bara bli av med skygglapparna och börja se. Ditt tåg har gått, och hon åker utan dig. Ju förr du inser det desto bättre.

Säger inte detta för att vara elak såklart,utan det är mer en lägesförklaring.

//M
Mjo, jag har väl insett det sen ett par veckor.. Problemet är, att hon inte är typen som utnyttjar en kille. Hon är verkligen fin och ödmjuk. Det bara råkar bli så, att man som ett gammalt par går på ikea, eller mysar hemma i soffan, dagen därpå är vi skilda åt, hon är knepig ..men så fort vi är med varann så lirar allt utmärkt. Jag ser ingen anledning till att hon inte skulle vilja ha mig, har aldrig varit otrogen eller så. Bara lite smått knepig, men inte elak.... Hon har tjatat på några saker, har skärpt mig. Men nu får jag inte chansen att visa den hon vill att jag ska vara....

Gabor skrev:
Han kommer att falla dit igen, ännu djupare.....
Förmodligen... Dvs om jag får träffa henne igen. Hoppas att hon vill träffa mig igen, fast ändå inte. Snart är det vår, då skulle jag kunna glömma henne då man var ute med hojjen....just nu kan man inte göra så mkt annat än sitta hemma och må dåligt. Försökt med "klassiska" -hänga med polare etc, det funkar inte..

Jonathan skrev:
GE UPP!

Tror du verkligen det kommer att bli bättre ju mer du gräver ner dig i henne ?!?
Ju mer du försöker få tillbaka henne, desto mer skada kommer du att åsamka dig i slutändan.

Eller det kanske är det du vill :3freak ?
Ok, bra tips på att glömma en livs kärlek mottages gärna :rolleyes: ..jag är bara inte den som kan låta en person, någon jag älskar, hur det än låter, att missa något som är bäst för denne. Kanske låter egoistiskt, men det är snarare tvärtom, hennes bakgrund, och dagsläge behöver någon som mig själv.. Hon får inte bli sårad igen. bryr mig om henne så mkt ju. Om hon bara gav mig en sista chans. skulle hon må bra för all framtid.

Hon har lackat på några småsaker, å jag har varit kanske för rakryggad och inte gett efter. Är lite envis jag också.. Men det ska fanimej funka också.. Som sagt, hon är inte som någon annan jag träffat, det kan likagärna vara guldläge för mig att lägga in en sista stöt. Hon blir så knäsvag då jag anstränger mig för att verkligen visa, det håller, och hon visar tydligt känslor. Men det gamla som hänt dyker alltid upp, samt några få saker som jag inte ändrat på...

*suck*

Är liksom så lite som skulle behövas för att få det att funka.. Därför så svårt att ge upp,. och jag ger aldrig upp om jag bestämt mig.

:(

jag ska oxå starta en tråd och sen gå tvärtemot vad all råder mig till! :rolleyes:

Hoppas alla har fel och det går bra för dig Mike

IronMike skrev:
Exakt... Sen fungerar ju olika damer på olika sätt.

*suck*

Är liksom så lite som skulle behövas för att få det att funka.. Därför så svårt att ge upp,. och jag ger aldrig upp om jag bestämt mig.

:(

Jamen köp en diamantring, stor..... ställ dig på knä och fria då för fan...

Tja igen Tyson!

Hoppas du har det fint, och att du ar pa bra humor idag :) det tar ju pa krafterna att vara i din situation...titta ut pa flingorna och tank pa att snart javlar ar det var igen!

Maste bara saga att den har trassliga traden snart borjar fa ett rent litterart varde, som ett litet skruvat smakprov pa hur en alldeles vanlig grabb, kunde varit vemsomhelst av oss kan utfora allskons mer eller mindre stolliga bravader pga sin olyckliga karlek...haller pa dej och vet att logiken har farit all varldens vag for lange sen!

Ha det bra! /Lasse

Back