Hungerstrejk på Kumlaanstalten

Behöver du en motivation står det inte rätt till i huvudet på dig.

svar

Bikerbitch skrev:
Vad är skillnaden på öppen anstalt och riksanstalt?
Bl.a det du skrev om.Öppen anstalt hamnar du på om du blivit dömd till max 1års fängelse.Där är det betydligt "friare" p.g.a låg rymmningsrisk o lite våldsdömda t.ex.Men en intagen som är dömd till 5 års fängelse t.ex kan få avtjäna sitt sista år på öppen anstalt om han ansöker om det,finns dock många som inte vill det av olika anledningar.Att vara "halvfri" efter ett antal år i buren o se dom låga staketen kan vara påfrestande som f..n.En riksanstalt eller sluten anstalt har hög säkerhet efter svenska mått mätt.Där är det verkligen ingen semester som alla tycks tro.Den sk vården är löjligt frånvarande o klimatet på insidan är rått o hårt.Det går inte att förklara på nåt bra sätt genom att skriva så här hur det är rent psykiskt att vara inlåst år ut o år in.Jag tycker verkligen att det är avskräckande iaf.Visst är det brottslingar som sitter där,och enligt mig ska det inte daltas med dom heller.Men att bara låsa in folk o sen släppa ut dom på gatan gagnar inte nån.Ta han med plankan som du nämner tidigare,han är säkert institutionsskadad o pallade inte med att va på utsidan,troligtvis har han nån form av status där inne o längtade tillbaka dit.Det ursäktar ju på intet sätt det han gjorde.Jag personligen tycker att det skulle finnas nån sorts utskrivningskriterier att uppfylla innan man slussas ut.Så att man inte kommer ut på automatik,vissa ska helt enkelt inte ut i samhället igen tycker jag.Skulle bara veta vilka psykfall man stött på phuuuuuuu.Nej nu blir det lite långt inlägg,men vi har ju råkats o om vi syns igen så ska jag besvara dina eventuella frågor så att dom blir lite mer beskrivande,finns nämligen mycket som är svårt att förklara på ett tangentbord. mvh//jacke "botad" :hihi

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...