KawaChris skrev:
Det säkraste av allt är att inte köra hoj alls. Men det gör du visst inte heller. Tycker det är märkligt med så lite gensvar på ett mc-forum. Köpte ni era rettor, gixxers zx9or osv för att köra max 110 med eller? Tycker ni verkligen att det går för snabbt på vägarna som det är nu?
Fartkamerorna är placerade på sk "farliga vägar" och gör stor nytta= Färre olyckor..
Som du hävdade i ditt tidigare inlägg att varenda väg i sverige skulle bli övervakad om ingen protesterade behöver inte ens kommenteras. (kameraskåpen kostar väl sisådär 300k st)
Jag äger ingen hoj, men jag kör mycket och gärna, inte alltid lagligt, men FAKTA är fortfarande att olyckorna skulle minska om alla höll hastigheten någålunda.
Jag har lagt märke till kamerorna bla. rv 50 mot ödeshög, rv 70 genom dalarna, E20 söderöver (minns inte exakt vart), mm. och INGEN av dessa kameror tycker jag har suttit på "fel ställe". Farliga vägar som har blivit mycket säkrare med hjälp av kamerorna.
En liknande debatt fanns för x antal år sedan angående vajerräckena, motorcyklisterna skulle ju strimlas dagligen osv. Såhär med facit i hand kan man väl säga att så inte är fallet. En dödsolycka (rätta mig om jag har fel) på vajerräckevägar sedan dom infördes.
Nu är inte detta den bästa lösningen av väg, motorvägar vore det optimala, men ett dåligt sätt att få ner dödsolyckorna är det inte enligt mig.
Nu låter det väldigt mycket morallägepå men ibland så måste man förstå varför vissa saker/lagar finns. Om polisens syfte med kameraskåpen inte vore att sänka farten, utan att få fast fotkörare så skulle det väl sitta en kamera i VARJE skåp, och inte i en del..
That´s all i have to say about that...