http://www.stoppafartkamerorna.nu/

Bara bra, finns för många jävla idioter som inte kan hantera sina bilar på bra sätt och det sista jag vill är att någon drar in i min familj i 250km/h när vi är ute och åker. Så om kamerorna får folk att hålla hastigheten så är det bara bra. Hoj åkare gör det inte mycket, minskar ju antalet trafikpoliser bara.

mb skrev:
Inte så mycket att protestera mot. De sätts upp eftersom de har visat sig fungera och rädda liv.

:fakta Gäller faktiskt oss hojåkare med. Om alla hojåkare skulle hålla hastigheten så är jag helt övertygad om att olyckorna skulle minska...
Kanske inte så kul men trots allt FAKTA!!!

Edit: OT, men nu får det vara slut på SÄRSKRIVNINGEN!!!!

Jag har läst om en ny typ av kamerastolpe, som även skall ta foto bakåt... Alltså för att komma till rätta med problemet att få regnr på MC som kör för fort. Det skulle ju just va snyggt... :gnissla
Nån som känner igen detta eller hört/läst nåt?

Aero skrev:
Jag har läst om en ny typ av kamerastolpe, som även skall ta foto bakåt... Alltså för att komma till rätta med problemet att få regnr på MC som kör för fort. Det skulle ju just va snyggt... :gnissla

Vet inte när det kommer hit men det finns redan i England.

Aero skrev:
Jag kan ha fel nu, men jag har ett vagt minne av att jag sett stolpar som fotar både bak- och framifrån i Norge. Såna vill vi inte ha förstås :1pajas

Aero skrev:
Om det ska funka så måste dom ändra på lagen så att det är fordonets ägare som har ansvaret om nån kör för fort med det.

juha01 skrev:
:fakta Gäller faktiskt oss hojåkare med. Om alla hojåkare skulle hålla hastigheten så är jag helt övertygad om att olyckorna skulle minska...

Det säkraste av allt är att inte köra hoj alls. Men det gör du visst inte heller. Tycker det är märkligt med så lite gensvar på ett mc-forum. Köpte ni era rettor, gixxers zx9or osv för att köra max 110 med eller? Tycker ni verkligen att det går för snabbt på vägarna som det är nu?

KawaChris skrev:
Det säkraste av allt är att inte köra hoj alls. Men det gör du visst inte heller. Tycker det är märkligt med så lite gensvar på ett mc-forum. Köpte ni era rettor, gixxers zx9or osv för att köra max 110 med eller? Tycker ni verkligen att det går för snabbt på vägarna som det är nu?

Fartkamerorna är placerade på sk "farliga vägar" och gör stor nytta= Färre olyckor..
Som du hävdade i ditt tidigare inlägg att varenda väg i sverige skulle bli övervakad om ingen protesterade behöver inte ens kommenteras. (kameraskåpen kostar väl sisådär 300k st)

Jag äger ingen hoj, men jag kör mycket och gärna, inte alltid lagligt, men FAKTA är fortfarande att olyckorna skulle minska om alla höll hastigheten någålunda.

Jag har lagt märke till kamerorna bla. rv 50 mot ödeshög, rv 70 genom dalarna, E20 söderöver (minns inte exakt vart), mm. och INGEN av dessa kameror tycker jag har suttit på "fel ställe". Farliga vägar som har blivit mycket säkrare med hjälp av kamerorna.

En liknande debatt fanns för x antal år sedan angående vajerräckena, motorcyklisterna skulle ju strimlas dagligen osv. Såhär med facit i hand kan man väl säga att så inte är fallet. En dödsolycka (rätta mig om jag har fel) på vajerräckevägar sedan dom infördes.
Nu är inte detta den bästa lösningen av väg, motorvägar vore det optimala, men ett dåligt sätt att få ner dödsolyckorna är det inte enligt mig.

Nu låter det väldigt mycket morallägepå men ibland så måste man förstå varför vissa saker/lagar finns. Om polisens syfte med kameraskåpen inte vore att sänka farten, utan att få fast fotkörare så skulle det väl sitta en kamera i VARJE skåp, och inte i en del..

That´s all i have to say about that...

Klipper in vad jag skrev på ett annat forum, där jag även tog länken för att starta debatt här. Kul att många anser att motorcykelförare minnsann kan få dundra fram men inte andra! Andemeningen i mitt inlägg är att kameror inte stoppar en framdundrande tok, han kan få fortsätta köra, ännu värre blir det med ägaransvar då själva fortkörningen istället blir en annan form av bot.

Framförallt är det ju så att man kan dundra på i 380 blås varsomhelst utan att bli ertappad på plats, alltså har själva burken ingen större funktion än att dra in summor till stadskassan. Normala förare som ändå kör hyffsat sansat kommer ju sänka nedåt 90, men det är aldrig de som orsakar dödsolyckor, ärligt talat så är 90 eller 97 ingen vidare skillnad relativt sett att det finns tokar som blåser fram i 200+, och de kommer fortsätta med det, kamera eller inte. Lisa 3 år kommer bli påkörd av en sådan dåre ändå, för kameran är dåligt utrustad för att stoppa blådårar, för det krävs bil och möjlighet till vägspärr!

Jag blev fotat häromdan påväg till GBG. Hur gör dom när bilen står på far?

Dom jämför väl bilden med den som bilen är reggad på. Jag satt med keps och feta pilotsolbrillor. Och såg nog inte direkt ut som 53 år. Om dom ensa kan urskilja vem det är på fotot.

Läste i GP häromdan att dom skulle få upp 300-500 nya kameror till sommaren. Det blir väl trevligt , stog att dom skulle slänga upp en påväg till mitt jobb :/. Då måste jag ju börja gå upp i tid, hur ska det gå till?

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back