Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Vi kommer inte att kunna åka dit på motorcykel än så länge.bebbe skrev:Men är inte fartkamerorna bara bra för oss hoj åkare? Man kan väll knappast åka dit med en sådan om man kör hoj, ellerFler fart kameror och mindre trafik poliser
![]()

Ett sånt system kommer aldrig att gå igenom, men däremot finns tekniken för ett gps-baserat varningssystem där en lampa tänds så fort man överskrider hastigheten på en viss vägsträcka.von reisen skrev:Nästa steg efter kamerorna är bilar och mc som styrs av sensorer i vägen som gör det omöjligt att köra för fort. Gissa vem som får betala den tekniken. Att rädda liv i trafiken (nollvisionen) är viktigare än allt annat. Vi kan nog göra trafiken säker men nånstans går väl gränsen. Kan se ett DDR samhälle framför mig, väl kontrollerat men bra?![]()
Jag vill ha en fartkamera i mitt sovrumStoppafartkamerorna.nu skrev:"Fartkamerorna kan leda till att fler kameror sätts upp också på gator, i trappuppgångar och slutligen i ditt sovrum."
mb skrev:Ett sånt system kommer aldrig att gå igenom, men däremot finns tekniken för ett gps-baserat varningssystem där en lampa tänds så fort man överskrider hastigheten på en viss vägsträcka.
Kanske kunde man få samma system fast i ett utförande där en orange lampa tänds när man riskerar böter och en röd lampa när man riskerar indraget kort![]()
mb skrev:Kanske kunde man få samma system fast i ett utförande där en orange lampa tänds när man riskerar böter och en röd lampa när man riskerar indraget kort![]()

Nja, då kommer man antagligen få böter i så fall vid poliskontroll just för att den saknas.RED_LiME skrev:Tänk om lampan går sönder?
Då får man köra hur fort man vill![]()
Precisburner skrev:Då skulle man lika gärna skruva bort den oranga lampen för det skulle ändå bara vara den röda som skulle lysa
![]()

mb skrev:Tycker det är intressant idé iaf med varningssystemet. Det är inget storebrorsystem, men man får reda på exakt när hastighetsöverträdelserna överträds i verklig fart.
Många är väldigt osäkra på vilka marginaler det är mellan hastighetsmätaren och verklig fart.håkan skrev:mmm.... och du vet inte att du kör för fort? Åtminstone jag vet alltid när jag kör för fort, hur svårt är det att veta? är ni som inte vet hur fort ni kör blinda? kan inte läsa av hastighetsmätaren? då är det dags att tänka på att inte vara i trafiken längre.
Kenta skrev:Jag vill ha en fartkamera i mitt sovrum![]()

mb skrev:Ett sånt system kommer aldrig att gå igenom, men däremot finns tekniken för ett gps-baserat varningssystem där en lampa tänds så fort man överskrider hastigheten på en viss vägsträcka.
burner skrev:Vilket argument dom kör med![]()
![]()
![]()
![]()

mb skrev:Inte så mycket att protestera mot. De sätts upp eftersom de har visat sig fungera och rädda liv.
|
|
Nyheter från Wunderlich
Wunderlich är ett företag i... |
|
|
Stark Future tredubblar omsättningen
Barcelona, Spanien – april ... |
|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |