http://www.lms.se/

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jäklars vad snygg den blev, superproffsig! Övertygad om att en snygg hemsida kan hjälpa till att dra fler besökare till klubbens arrangemang (inte för att att den gamla var ful då Torkel :), men uppdateringar är kul)

När ska Luff hacka en ny åt Karlskoga? :va

Men då, Torkel gjorde ju så gott det gick...
Jag kan ju säga att som efterträdare av Torkel som RR webmaster att... Han la ner en hel del tid.... och just för tillfället hittar inte jag den tiden :( men jag gör så gott jag kan/hinner

//håkan

håkan skrev:
Men då, Torkel gjorde ju så gott det gick...
Jag kan ju säga att som efterträdare av Torkel som RR webmaster att... Han la ner en hel del tid.... och just för tillfället hittar inte jag den tiden :( men jag gör så gott jag kan/hinner

//håkan

*kjam*

Detta borde mana Mike Luff att göra något åt hans hemska SO-sida. lol. Så stenålder över allt han gjort på nätet.

Alle nie sam klaeger pau minn fine hemside, faur aeldrieg tjoere pau min bane ijenn. Taekk.

Det var på tiden. Jättesnyggt med det ovanligt luftiga och ljusa anslaget. Sajter om racing brukar annars vara mycket svarta, blaffiga och skrikiga.

Några kommentarer:

• Jag blir direkt på startsidan osäker på var jag ska klicka för information om roadracing. Tror det skulle vara en förbättring att visa de olika disciplinernas namn istället för att gömma dem under Sektioner.

• Man undrar hur menyn högst upp till vänster med Halkbana, Ungdomar, Hitta Hit osv. förhåller sig till huvudmenyn överst. Tydligare om allt är inordnat i en och samma meny.

• Klickar man på sektioner får man upp rubrikerna med bilder och de går inte att klicka på. Man ska istället klicka på de små underrubrikerna som ligger under huvudmenyn. Det vore tydligare att bara använda rubrikerna under huvudmenyn och få upp en sektion i taget - den man har klickat på.

• Varför ingen tydlig och stor bild av banan (asfaltsbanan) på startsidan? Den bruna byggnaden med parkerade bilar framför ser inte så medryckande ut.

Jättebra med det nya utseendet men det är liten eller ingen skillnad i sättet att lotsa besökare runt jämfört med förra sajten.

Och jag får fortfarande inte vara med under förare R600 :gråta

Snyggt och smart med en länk till dom som vill anmäla sig till race via nätet, på HMS kör vi fortfarande med fax = stenålder.

Kalasbra blev den :tummenupp :tummenupp

Håller dock med om detta:
"• Varför ingen tydlig och stor bild av banan (asfaltsbanan) på startsidan? Den bruna byggnaden med parkerade bilar framför ser inte så medryckande ut."

Det är säkert så att den som gjort hemsidan sitter i kansliet och tycker att det är viktigast att visa. :D Jag gillar den här bilden:

ad_karta.gif

Eller så kan de olika sektionerna inte enas om det ska vara en rr-hoj, cross-hoj, speedway, folkrace, gokart eller rallybil på framsidan.
Men som sagt. En bild på ett tråkigt hus ger ju ingen racefeeling direkt..

Swedie skrev:
Detta borde mana Mike Luff att göra något åt hans hemska SO-sida. lol. Så stenålder över allt han gjort på nätet.

Mike, Lena och resten av gänget nere i Karlskoga kan en hel del. Att göra webbar är inte en av deras starka sida. Mycket görs i Excel och Word och exporteras till html hos dem.

Däremot är de ganska bra på att fixa tävlingar som funkar...

Swedie är en överdängare på att göra webbar... däremot vet jag inget om hans förmåga att arrangera tävlingar så det säger jag inget om.

Kanske dax att någon av alla er som är jäkligt duktiga på webb pratar med mike och gör en sida åt honom... Givetvis på ideel basis.

Lime skrev:
Kanske dax att någon av alla er som är jäkligt duktiga på webb pratar med mike och gör en sida åt honom... Givetvis på ideel basis.
Kanske dags för någon som driver en vinstdrivande verksamhet att erbjuda en webbplats värd namnet åt sina kunder?

Mad Moose skrev:
Kalasbra blev den :tummenupp :tummenupp

Håller dock med om detta:
"• Varför ingen tydlig och stor bild av banan (asfaltsbanan) på startsidan? Den bruna byggnaden med parkerade bilar framför ser inte så medryckande ut."

Jag gjorde en som Torkel la upp på gamla LMS sidan. Den tyckte iaf jag att den va snygg :gnissla

/oXydex

oXydex skrev:
Jag gjorde en som Torkel la upp på gamla LMS sidan. Den tyckte iaf jag att den va snygg :gnissla

/oXydex
Den finns kvar på nya sidan också. Hoppas webmaster Claes har tänkt byta ut bilden på förstasidan med jämna mellanrum för ett fult kanslihus gör ingen glad...

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back