http://www.lms.se/

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date
Torkel skrev:
Den finns kvar på nya sidan också. Hoppas webmaster Claes har tänkt byta ut bilden på förstasidan med jämna mellanrum för ett fult kanslihus gör ingen glad...

Hur hittar jag till den? jag har kikat runt utan att lyckas men är väl kass surfare helt enkelt.

Kanske dags för en uppdaterad bild med nya depåinfarten?

(lekte lite)

Edit: fann nu. Det hade kommit till lite sektioner under RR sektionen tror jag sen igår då jag tittade igenom sidan. Det eller så är jag full

sviestadsmall.jpg

Last edited:
Nyteknik skrev:
Kanske dags för någon som driver en vinstdrivande verksamhet att erbjuda en webbplats värd namnet åt sina kunder?

Instämmer helt med att Karlskoga motorstadion borde ha en bättre site. Instämmer i att Scandinavian Open borde ha en bättre site. Tror t.o.m. att jag ska erbjuda våra tjänster till Mike.

Så om ni undrar varför http://www.karlskogamotorstadion.com är skitsnygg och med massor med funktioner vid starten av nästa år och vaför anmälningsavgifterna stigit med 50% så har ni svaret där.

Seriöst: Om ni fick välja om Mike skulle lägga ner 100.000 på en ny site eller på nya Air-fence eller depåboxar eller bättre duschar, vad valde ni?

Lime skrev:
Instämmer helt med att Karlskoga motorstadion borde ha en bättre site. Instämmer i att Scandinavian Open borde ha en bättre site. Tror t.o.m. att jag ska erbjuda våra tjänster till Mike.

Så om ni undrar varför http://www.karlskogamotorstadion.com är skitsnygg och med massor med funktioner vid starten av nästa år och vaför anmälningsavgifterna stigit med 50% så har ni svaret där.

Seriöst: Om ni fick välja om Mike skulle lägga ner 100.000 på en ny site eller på nya Air-fence eller depåboxar eller bättre duschar, vad valde ni?
Det är ingen nyhet att ett företags webbplats är en viktig del i dess marknadsföring, försäljning, kontakt med media osv. Varför skulle Scandinavian Open och Karlskoga Motorstadion vara undantag?

Lime skrev:

100.000? Lasse Rydén gjorde min för 5000 + moms inkl logotyp... Jag tror säkert att han kan göra underverk på kort tid för KMF's hemsida som är FRUKTANSVÄRT KASS och ostrukturerad! Eller så kanske den här tråden gör att någon med starka klubbkänslor och kliande kodknackarfingrar inte kan hålla sig längre utan helt enkelt gör det!

Nyteknik skrev:
Det är snudd på gratis!

Inte bara snudd på...

Vad man vill ha in på en sådan sida är lite funktioner som gör det lätt att lägga till nya sidor. Jag skulle också vilja koppla track-timer-datorn till webben så att det automagiskt uppdateras med varvtider.

Men helt seriöst så skulle en SO-sida med häftiga uppdateringsfunktioner gå på runt 100.000 kr. En veckas jobb plus basprogramvara för att kunna uppdatera innehållet på ett smidigt sätt.

Har lite funderingar på att nästa år ställa upp en bärbar med en wlan-accesspunkt på Åsen och köra ut varvtider och listor live... Skulle inte det vara lite koolt? De flesta har ju ändå en dator med wlan i med sig.

Lime skrev:
Inte bara snudd på...

Vad man vill ha in på en sådan sida är lite funktioner som gör det lätt att lägga till nya sidor. Jag skulle också vilja koppla track-timer-datorn till webben så att det automagiskt uppdateras med varvtider.

Men helt seriöst så skulle en SO-sida med häftiga uppdateringsfunktioner gå på runt 100.000 kr. En veckas jobb plus basprogramvara för att kunna uppdatera innehållet på ett smidigt sätt.

Har lite funderingar på att nästa år ställa upp en bärbar med en wlan-accesspunkt på Åsen och köra ut varvtider och listor live... Skulle inte det vara lite koolt? De flesta har ju ändå en dator med wlan i med sig.
Är det bara jag som tror att det finns en uppsjö med små datakonsultfirmor som skulle kunna tänka sig att en veckas programmering skulle gå på max 20000 kr och att man på sourceforge.net kan hitta den programvara man behöver? Jag vet inte men jag tror...
Sen var min tanke att i den första posten lägga till meningen "Det behöver inte vara värsta databasstyrda värstinghemsidan, bara en mer logiskt och lättnavigerad sajt."

Torkel skrev:
Är det bara jag som tror att det finns en uppsjö med små datakonsultfirmor som skulle kunna tänka sig att en veckas programmering skulle gå på max 20000 kr och att man på sourceforge.net kan hitta den programvara man behöver? Jag vet inte men jag tror...
Sen var min tanke att i den första posten lägga till meningen "Det behöver inte vara värsta databasstyrda värstinghemsidan, bara en mer logiskt och lättnavigerad sajt."
Du har rätt på alla punkter.

Torkel skrev:

Jodå, självklart är det så att man kan knåpa ihop en snygg site mha open source. När jag fnulat på det så är det som du säger, ca 20.000 kr för att göra grunddesign och en första plugg som är lite mer lättuppdaterad. Sedan ca 20.000 till för några basala funktioner som anmälningsfunktioner som är bra att ha. Finns redan utvecklat i "portföljen".

Det är när man vill börja koppla ihop tidtagningen med siten som det börjar dra iväg.

Och jo, det är en jäkla skillnad mellan undertecknas, som jobbar som systemarkitekt för 1000+ kr/h och en "hemmapulare"/ettagluttare som kan gå runt på 300...

Lime skrev:
Det är när man vill börja koppla ihop tidtagningen med siten som det börjar dra iväg.

Resultatspublicering sker/ska ske på mylaps.com mha AMB.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back