Nyteknik
Bannad
För att hjälpa Hayden på årets snabbaste raksträcka har HRC gjutit extra breda kåpor åt honom. Detta skall delvis bero på hans ömmande revben efter bromsvurpan på Le Mans.
www.superbikeplanet.com
www.superbikeplanet.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han skulle definitivt behöva den: 4 sekunder efter pole och trettonde kvaltid.ge tillbaka hans 990 iställe![]()
Han skulle definitivt behöva den: 4 sekunder efter pole och trettonde kvaltid.
Du har rätt. Blir det torrt imorgon lär vi få se många omkörningar de första varven. Undrar om Hayden tar sig förbi Hofmann.Fast detta kval var ganska intetsägande..... upptorkande.
Men visst behöver han en extra knuff.
Tycker jag inte. Han är bara ärlig. Det intressanta är vad som är så tokigt med cykeln att han inte kan hitta något som är bra med den.2981425Hayden har tagit på sig rollen som lipsillen i Motogp nu när Gibernaud inte har nån styrning.
Till en RC212V eller en flickröd R1:a.![]()
Tycker jag inte. Han är bara ärlig. Det intressanta är vad som är så tokigt med cykeln att han inte kan hitta något som är bra med den.
Kommer inte ihåg vem av de gamla hjältarna det var men tror det var Rainey som sa att GP/RR är 90% en mental sport och man blir lite nyfiken på hur allvarligt det är med Hayden och hans hoj för uppenbarligen går den att köra fort med. Hur mycket är körstil/teknik och hur mycket är hjärnspöken?
Du är inne på något intressant. Googlar man på ämnet ser man att många har varit inne på samma idé i de mest skiftande discipliner: rodeo, golf etc. Att det skulle vara just 10% praktisk förmåga och 90% mental förmåga det handlar om för att vara i toppform är förstås inget annat än fabulerande. Men som sagt: idén är intressant och förmodligen nära sanningen. Även Rossi måste vara koncentrerad och i mental form för att kunna utnyttja sin gudabenådade talang. Vad "mental form" och dess motsats är skulle säkert kräva ett par hundra sidor mellan två bokpärmar för att summera och inget vi behöver gå in i detalj på, men att Hayden inte är i denna form torde vara uppenbart. Killen är bevisligen en av de snabbaste om det stämmer för honom, vilket det gjorde hela förra säsongen. Det visar sig ju nu att tiden med Repsol-Honda från start till slutet på förra säsongen var förhållanden som passade honom utmärkt. Han blev succesivt bättre och bättre. I ganska långsam takt, men ändå. Men 2007 blev något väldigt annorlunda och han kan inte längre köra. Jag är väldigt nyfiken på vad som har fått honom att komma ur gängorna så till den milda grad att han ligger på plats 10 (!) i sammandraget efter snart halva säsongen. Detta då han i själva verket borde vara i toppform för att försvara titeln: han är den första som tar titeln från Rossi vilket skulle kunna ge honom fruktansvärt gott självförtroende. Han gav Honda åter titeln och skulle kunna ha (bör ha) HRC:s fullständiga stöd att diktera utvecklingen av RC 212 V. Jag har inga egna teorier om vad hans monumentala fall beror på annat än att det verkar uppenbart att "det" har blivit ett stort hjärnspöke som inte verkar så lätt att städa bort.Tycker jag inte. Han är bara ärlig. Det intressanta är vad som är så tokigt med cykeln att han inte kan hitta något som är bra med den.
Kommer inte ihåg vem av de gamla hjältarna det var men tror det var Rainey som sa att GP/RR är 90% en mental sport och man blir lite nyfiken på hur allvarligt det är med Hayden och hans hoj för uppenbarligen går den att köra fort med. Hur mycket är körstil/teknik och hur mycket är hjärnspöken?
FYI: Priset för att gjuta ett par egna kåpor ligger på 100.000-200.000kr lite beroende på va man ska ha.
Senast vid presentationen av den nya 800'an var han ju oerhört optimistisk, allt var positivt, alla var glada och nöjda och jobbade stenhårt tillsammans. Sen har det bara gått rakt utför. Jag skulle också uppskatta ett försök till analys. Är det bara hjärnspöken?Killen är bevisligen en av de snabbaste om det stämmer för honom, vilket det gjorde hela förra säsongen. Det visar sig ju nu att tiden med Repsol-Honda från start till slutet på förra säsongen var förhållanden som passade honom utmärkt. Han blev succesivt bättre och bättre. I ganska långsam takt, men ändå. Men 2007 blev något väldigt annorlunda och han kan inte längre köra.
Senast vid presentationen av den nya 800'an var han ju oerhört optimistisk, allt var positivt, alla var glada och nöjda och jobbade stenhårt tillsammans. Sen har det bara gått rakt utför. Jag skulle också uppskatta ett försök till analys. Är det bara hjärnspöken?
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |