HRC gjuter extra breda kåpor åt Hayden

Han var för övrigt riktigt nära att stå på näsan idag igen i det blöta. Hade nog inte varit bra vare sig för revbenen elelr självförtroendet..
Går i att se skillnad på det streamade, man måste nog ha hojarna bredvid varandra för att kunna se skillnad.
 
Fast detta kval var ganska intetsägande..... upptorkande.

Men visst behöver han en extra knuff.
Du har rätt. Blir det torrt imorgon lär vi få se många omkörningar de första varven. Undrar om Hayden tar sig förbi Hofmann.

:tungan

De personligt anpassade kåporna är i alla fall ett svar på frågan om Repsol-Honda enbart ser till Pedrosas behov i år.
 
Hayden satte en bra varvtid nyss på WUPen när han fick häng till Rossi.
 
Hayden är mer och mer öppen med att han inte gillar hojen. Intervjun idag efter Mugello.
"You know I can´t really find anything that I like with this bike." :näsblod
 
Hayden har tagit på sig rollen som lipsillen i Motogp nu när Gibernaud inte har nån styrning.
 
2981425 Hayden har tagit på sig rollen som lipsillen i Motogp nu när Gibernaud inte har nån styrning.
Tycker jag inte. Han är bara ärlig. Det intressanta är vad som är så tokigt med cykeln att han inte kan hitta något som är bra med den.
Kommer inte ihåg vem av de gamla hjältarna det var men tror det var Rainey som sa att GP/RR är 90% en mental sport och man blir lite nyfiken på hur allvarligt det är med Hayden och hans hoj för uppenbarligen går den att köra fort med. Hur mycket är körstil/teknik och hur mycket är hjärnspöken?
 
FYI: Priset för att gjuta ett par egna kåpor ligger på 100.000-200.000kr lite beroende på va man ska ha.
 
Tycker jag inte. Han är bara ärlig. Det intressanta är vad som är så tokigt med cykeln att han inte kan hitta något som är bra med den.
Kommer inte ihåg vem av de gamla hjältarna det var men tror det var Rainey som sa att GP/RR är 90% en mental sport och man blir lite nyfiken på hur allvarligt det är med Hayden och hans hoj för uppenbarligen går den att köra fort med. Hur mycket är körstil/teknik och hur mycket är hjärnspöken?


Hayden surar och klagar på annat shit bara för att dom andra är jävligt snabba och kör ifrån han.
Så enkelt är det.

Sätt Hayden på Rossis Yamaha istället :D
 
Tycker jag inte. Han är bara ärlig. Det intressanta är vad som är så tokigt med cykeln att han inte kan hitta något som är bra med den.
Kommer inte ihåg vem av de gamla hjältarna det var men tror det var Rainey som sa att GP/RR är 90% en mental sport och man blir lite nyfiken på hur allvarligt det är med Hayden och hans hoj för uppenbarligen går den att köra fort med. Hur mycket är körstil/teknik och hur mycket är hjärnspöken?
Du är inne på något intressant. Googlar man på ämnet ser man att många har varit inne på samma idé i de mest skiftande discipliner: rodeo, golf etc. Att det skulle vara just 10% praktisk förmåga och 90% mental förmåga det handlar om för att vara i toppform är förstås inget annat än fabulerande. Men som sagt: idén är intressant och förmodligen nära sanningen. Även Rossi måste vara koncentrerad och i mental form för att kunna utnyttja sin gudabenådade talang. Vad "mental form" och dess motsats är skulle säkert kräva ett par hundra sidor mellan två bokpärmar för att summera och inget vi behöver gå in i detalj på, men att Hayden inte är i denna form torde vara uppenbart. Killen är bevisligen en av de snabbaste om det stämmer för honom, vilket det gjorde hela förra säsongen. Det visar sig ju nu att tiden med Repsol-Honda från start till slutet på förra säsongen var förhållanden som passade honom utmärkt. Han blev succesivt bättre och bättre. I ganska långsam takt, men ändå. Men 2007 blev något väldigt annorlunda och han kan inte längre köra. Jag är väldigt nyfiken på vad som har fått honom att komma ur gängorna så till den milda grad att han ligger på plats 10 (!) i sammandraget efter snart halva säsongen. Detta då han i själva verket borde vara i toppform för att försvara titeln: han är den första som tar titeln från Rossi vilket skulle kunna ge honom fruktansvärt gott självförtroende. Han gav Honda åter titeln och skulle kunna ha (bör ha) HRC:s fullständiga stöd att diktera utvecklingen av RC 212 V. Jag har inga egna teorier om vad hans monumentala fall beror på annat än att det verkar uppenbart att "det" har blivit ett stort hjärnspöke som inte verkar så lätt att städa bort.
 
Är inte kåporna färdiga än? Hayden bad om större kåpor redan efter det första racet. LCR har också bett om större med till Checa men orkar inte vänta längre på HRC så dom ska tillverka egna.

När Rossi började köra Hondas RC211V så bad han med om större kåpor då han tyckte HRC hade gjort för små kåpor. Efter att ha fått dom nya kåporna så upptäkte han att hojen gick bättre med dom mindre kåporna HRC först hade gjort. Så han gick tillbaka till ursprungsmodellen.
 
Killen är bevisligen en av de snabbaste om det stämmer för honom, vilket det gjorde hela förra säsongen. Det visar sig ju nu att tiden med Repsol-Honda från start till slutet på förra säsongen var förhållanden som passade honom utmärkt. Han blev succesivt bättre och bättre. I ganska långsam takt, men ändå. Men 2007 blev något väldigt annorlunda och han kan inte längre köra.
Senast vid presentationen av den nya 800'an var han ju oerhört optimistisk, allt var positivt, alla var glada och nöjda och jobbade stenhårt tillsammans. Sen har det bara gått rakt utför. Jag skulle också uppskatta ett försök till analys. Är det bara hjärnspöken?
 
Senast vid presentationen av den nya 800'an var han ju oerhört optimistisk, allt var positivt, alla var glada och nöjda och jobbade stenhårt tillsammans. Sen har det bara gått rakt utför. Jag skulle också uppskatta ett försök till analys. Är det bara hjärnspöken?

En sak Rossi sa om Hayden, var att han hade svårt att ställa in sin cykel själv, och att han i mångt och mycket åkte på kända inställningar från rossi och andra förare på 990cc hojen.
Nu är det en ny cykel, som kräver högre fart genom kurvorna, och kanske måste ställas in ännu noggrannare för att gå fint genom kurvorna.
Det finns heller inte lika mycket data att tillgå kring den nya hojen och då blir det kanske inte lika enkelt för en kille som Hayden.
Även om Hondan inte har ett sådant övertag som de haft innan, går det ju bevisligen att åka fort med den, pedrosa/melandri/elias har ju visat det, trots att inte de också gjort lite varierande resultat.
Men nog är det lite hjärnspöken för Hayden tror jag iaf, så dålig som han är nu, ska inte ens han vara..
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top