HP/pengar ......

linktomayhem

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
honda cbr 1000rr - REPSOL 07
hej hej undrar .har en cbr 1000rr / 07 .. är det värt att sätta på helssystem å luftfilter ,power commander , bänka den . va får man typ ut för hästar på bak däcket ? gör det så stor skilnad så det uppväger pengarna ? .. länkar till att hitta bra grejerna skulle uppskattas å :) ...

Hur länge har du kört hoj? (dvs kan du utnyttja hojen fullt ut redan?)
Varför vill du trimma?
Definiera "värt pengarna"

Hur länge har du kört hoj? (dvs kan du utnyttja hojen fullt ut redan?)
Varför vill du trimma?
Definiera "värt pengarna"

a det är inte lång tid . 2 år.. så det kan vi lungt säga att jag inte kan :D
a vinter nöje bara ..sen av ren nyfikenhet
a men vi säger så här. jag har ju inte lust att slänga ut pengar massa 1000 på någon som inte ger markant skilnad . då kan jag ju lika bra byta hoj.

Har jag förstått det här rätt?
Du har kört hoj i två år totalt och du tycker att din 1000rr-07 är slö och du upplever att du skulle kunna hantera ännu mer hk än vad du redan har idag?? :confused: :va

Om du inte tänkt ligga o varva upp mot varvstoppet på bana utan bara kör ute på "stan" så är det def att kasta pengarna i sjön.

Skulle först tippa på flejmer, men antar att du bara vill köpa några hästar till så du kan skryta om det vid grillen...

Kan ju alltid testa att haka på en gammal mopedmotor som driver på framhjulet, då har du ju 2wd mc, inte många som kan skryta med det.

Ses på bandagarna, hej!

Har jag förstått det här rätt?
Du har kört hoj i två år totalt och du tycker att din 1000rr-07 är slö och du upplever att du skulle kunna hantera ännu mer hk än vad du redan har idag?? :confused: :va

sa aldrig jag kunde hanter det min 1000 .. det kan jag helt klart inte göra.. .. deta är av ren nyfikenhet.. å ja ska inte säga att jag inte kommer sätta på dom grejerna om det är värt det .. om man kan läga ner några 1000 å få några hästar man känner av ..typ botten drag .ja acceleration. vet kan dreva ner men vill inte mista toppen häler.. å ja jag kör softar en dom flästa. leker jag gör jag det på ett flyg fält .. visar folk respekt ok . så dum förklara mig inte =) ..

En "vis" man sa en gång att om man trampat gasen i botten (jo det var bilar då) EN gång så har man för lite pulver. Man skall vara så rädd för den effekt man har att man inte vågar alltså.
Är det så du tänker?:va :tuttar

Själv tycker jag att det är en mänsklig rättighet att få trimma.:tungan

Skulle först tippa på flejmer, men antar att du bara vill köpa några hästar till så du kan skryta om det vid grillen...

Kan ju alltid testa att haka på en gammal mopedmotor som driver på framhjulet, då har du ju 2wd mc, inte många som kan skryta med det.

Ses på bandagarna, hej!

så onödig eller hur. nej har inget sånt i tankarna .vet inte va du har för polare som gör sånt . grejerna säljs å jag är nyfiken på dom .. om det är värt pengarna eller om man kan skita i det.. jag är bara här för å lära mig ok . du måste ju ha varit en färsking någon gång du med eller hur ..

Jag tror nog inte att du får ut så mycket för de pengarna. Visst nåt kommer väl hända, men så länge du inte pressar varvtider på bana så kommer du nog inte märka så speciell skillnad. Har du pengar över och inte vet vad du ska göra så köp gärna ett helställ till mig så blir jag glad och det kanske räddar mitt liv :D så slipper du kasta pengarna i sjön helt o hållet :tummenupp

Klart att det är värt det även om det inte är nödvändigt.:tummenupp
Du får mer effekt samt mkt skönare ljud i hojen,visst kostar det en slant men vad är gratis idag?:yoparty
Så finns det kapital så handla.
Själv hade jag Satoracing helsystem + alla nödvändiga tillbehör på min Cbr1000rr inte billigt men grymt ljud samt bra effekt,bänkad på Mc-hörnan i Södertälje med mkt bra resultat!
Kan även rekomdera Yoshi system....

En "vis" man sa en gång att om man trampat gasen i botten (jo det var bilar då) EN gång så har man för lite pulver. Man skall vara så rädd för den effekt man har att man inte vågar alltså.
Är det så du tänker?:va :tuttar

Själv tycker jag att det är en mänsklig rättighet att få trimma.:tungan

a som sakt . grejerna säljs . är dom värd pengarna eller inte det jag fråga . eller är det bara å kasta pengarn i skön. mena blir det någon skilnad eller . klart hästarna räcker å blir över som dom är nu . jag kanske aldrig ( troligen) kan nytja HP,, men ja dom finns ju där i allfall om jag skulle trimma haha .. förstår inte hur det kunde bli ett sånt problem haha med alla inlägg nu . bara för man är nyfiken :D

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet