bullysmile
Killing time? time kills you!
vad kommer detta kosta dig sammanlagt? 5lax 10lax 15lax 20lax? kommer det påverka din ekonomi? annars är det inget att fundera över. För är du sugen på det kommer du göra det för eller senare 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror nog inte att du får ut så mycket för de pengarna. Visst nåt kommer väl hända, men så länge du inte pressar varvtider på bana så kommer du nog inte märka så speciell skillnad. Har du pengar över och inte vet vad du ska göra så köp gärna ett helställ till mig så blir jag glad och det kanske räddar mitt livså slipper du kasta pengarna i sjön helt o hållet
![]()
vad kommer detta kosta dig sammanlagt? 5lax 10lax 15lax 20lax? kommer det påverka din ekonomi? annars är det inget att fundera över. För är du sugen på det kommer du göra det för eller senare![]()
Klart att det är värt det även om det inte är nödvändigt.![]()
Du får mer effekt samt mkt skönare ljud i hojen,visst kostar det en slant men vad är gratis idag?![]()
Så finns det kapital så handla.
Själv hade jag Satoracing helsystem + alla nödvändiga tillbehör på min Cbr1000rr inte billigt men grymt ljud samt bra effekt,bänkad på Mc-hörnan i Södertälje med mkt bra resultat!
Kan även rekomdera Yoshi system....
banta hojen lite, och träna och bränn bort lite fett så mår du bra samtidigt och hojen kommer gå bättre i sommar då både hojen och du väger mindre, du har mer pengar att slösa på glass och långa turer käka ute och bara få umgås med hojen!! eller spara de pengarna så du kan ta extra lång semester och åka ännu mera hoj. Då har du tagit 5-8 flugor i en smäll!!![]()

Många som bygger turbo har i grunden andra orsaker... Typ att det ska gå fort rätt fram.. Rattlåsrejsing...vissa e fan otroliga på detta forum. de som bygger turbo jiddras det inte med men en som undrar om lite små trim ska det hackas på.
Om du inte tänkt ligga o varva upp mot varvstoppet på bana utan bara kör ute på "stan" så är det def att kasta pengarna i sjön.
Många som bygger turbo har i grunden andra orsaker... Typ att det ska gå fort rätt fram.. Rattlåsrejsing...
sa aldrig jag kunde hanter det min 1000 .. det kan jag helt klart inte göra.. .. deta är av ren nyfikenhet.. å ja ska inte säga att jag inte kommer sätta på dom grejerna om det är värt det .. om man kan läga ner några 1000 å få några hästar man känner av ..typ botten drag .ja acceleration. vet kan dreva ner men vill inte mista toppen häler.. å ja jag kör softar en dom flästa. leker jag gör jag det på ett flyg fält .. visar folk respekt ok . så dum förklara mig inte =) ..

Många som bygger turbo har i grunden andra orsaker... Typ att det ska gå fort rätt fram.. Rattlåsrejsing...
Ett seriöst svar på din fråga om det är värt pengarna...
Ett bra helssystem kostar mellan 10-20 tusen. En pc kostar ca 2500. + bänkning. Om du köper detta nytt vill säga.
Ett slipon kostar ca 3000 kr och gör varken till eller från.. Men det låter mer.
Så summa med helsystem. Ca 14-25 tusen.
Då får du en motor som blir lite rappare... och kanske upp mot 10 kusar mer på topp. Största skillnaden märks troligtvis på ett jämnare register...
När det gälle prestanda vid hojkörning påverkas framförandet av hojen enligt följande.
80% förare och 20 % mc.
Av dessa 20% mc, består 15% chassie 5% motor.
Folk brukar för att få ut mer ur hojen kosta på eftermarknadsljuddämpare, bänka mm.. Med ett antal tusenlappar....
Och de bättrar på något som inte ens gör 5% förbättring.
Det klokaste du kan göra är att bli bättre som förare. Investera i bandagar, Kurser.. SMC och/eller CSS.
Det näst klokaste du kan göra.. Förbättra chassiet.. Kosta på framgaffel. bakdämpare,,, bromsar..
Här får du en märkbart bättre hoj... och betydligt mer prisvärt än att slänga ut tusenlappar på motorprestanda.
Motorprestandan då,, Jo där handlar man ju ofta med hjärtat,, Visst fan är det kul när det skjuter på mm.... Men värt pengarna för att få några få hästar mer. Det är det inte i mina ögon,
Ezzo
Jag har absolut inte dum förklarat dig och tycker det är roligt att du är nyfiken och lär dig! Det gör jag också dagligen på sporthoj.com![]()
Och det tackar jag alla duktiga MC folk här på SH.com
Jag tyckte bara att det lät som om du har den slöaste RR hojen och är beredd att göra allt för att höja prestandan i motorn! hehe
Men så är nog inte fallet. Men även om du gör det så är det upp till dig.![]()
Missförstånd kan lätt uppstå.
Peace!![]()
a va verkligen svar på tal .ett mycket bra svar fick ju svar på allt ... jag bugar å tackar .. kan jag sluta fundera på det helt .. ska jag göra något kan jag ju börja i rätt ände som du säger . typ bromsar å dämpare ..
rätt ände var ju att börja med föraren ju.
han har inte sagt att han ska piska kurvor eller åka rakt fram. så enda gången han har nytta av dessa hästar är när han ska rakt fram.
och har man inte kunskap och resurser för att bygga turbo så kikar man åt andra håll för att höja prestandan lite.
men håller med dig om resten du skrev.
jag har akra helsystem, kn filter o pcIII, 120,5 hästar på slangen, jag fick ut hela 30 hästar, jag märker det mesta när jag kör bana men annars så är det ingen stor skillnad på gatan.
så om du ska lägga 20000-30000 pengar på hojen så lägg de på ngt smartare för om du ej ska köra bana är det inte så värt. Du kan ju köpa slipon för att få grymmare ljud där får du ut ngra små hästar men det räcker för dem som ska stå o styla utanför kiosken![]()

Helsystem med mappning.. Det är en vanlig gatåkare.. Som de flesta av oss här på sh.com. Som vill ha ut lite mer effekt.... Till vilken nytta?
Förutom att det är jävligt kul när det skjuter på.
Till vilken nytta???
Man vill vara snabbare än polarna på rakorna när det är jämnt i kurvorna!![]()
Samt är ljudet värt en hel del.![]()
|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb