Vi är alla olika trots att vi alla är människor.
Vi har alla fördommar av ett eller annat slag.
Vi säger ibland saker som vi sedan inser var mindre välformulerade.
Ingen är perfekt. Även om det är jävligt lätt att tro att man är det.
Skulle pollysmurf istället för att säga att det var sju invandrare som hotade hans moster istället ha sagt att det var en pizzabagare, två städare och fyra arbetslösa? Kunde han ha fått tillägga att enligt de uppgifter som hans moster kom med så dristade han sig till att dra slutsatsen att de var nysvenskar av icke svensk härkomst?
Vem har kastat mest skit på vem hittills i den här tråden? Har missat att hålla ställningen... Men det verkar som att vissa kastar skit bara för kastandets skull. Och andra gör det för att de ska kunna må bättre själva. Och vissa gör det bara för att det inte ska gå att föra en vettig och sansad diskution. Viss sandlådenivå kan skönjas i vissa fall...
Jag drar ofta förhastade slutsatser om folk. T.ex. så råkade jag en gång tro att en kille lyssnade på helt annan musik än vad han egentligen gjorde. Då fick jag mig en lång föreläsning i skillnaden mellan black metal och death metal...
Nazister är dock en grupp som jag ofta och gärna drar förhastade slutsatser om. Och har beklämmande ofta rätt i dessa fall. Och när jag har fel så är det bara för att det är värre än vad jag först trodde.
Jag tror att Sverige skulle må som bäst med öppna gränser och helt utan bidrag. För då skulle ingen kunna ondgöra sig över att folk bara kommer hit för att snylta. Då skulle vem som helst som vill bo i Sverige få göra de.
Äh, nu orkar jag inte bry mig. Jag har många åsikter, men lite tid. Ska åka och hämta kebabrullen nu och sedan avnjuta den framför tvn. Det känns som att det kommer att vara mera givande än detta eftersom att alla ändå verkar vara för inkörda i sina egna små stugor för att kunna se det på något annat sätt.
Jag återkommer kanske om en par timmar, men chansen är stor att jag missar om ni försöker säga mig något i den här tråden. Så då kan ni tipsa mig via pm eller något så kan jag gå in och kolla det och sedan bemöta det. Så slipper jag bli anklagad för att stoppa huvudet i sanden eller något sådant.
BTW: För övrigt anser jag att det skulle vara en männskilg rättighet att spöa trångsynta människor med hjälp av ett helsystem i rostfritt stål.
BTW2: Jag passar även på att ursäkta mig för alla stavfel och grammatiska inkorrektheter i förväg. Så slipper ni ödla er viktiga energi (och utrymme i tråden) på sånt gnäll som ni annars mest bara tar till då ni har slut på andra användbara argument.