Hotande Utlänningar/Vart är landet på väg?

Status
Ej öppen för fler svar.
juha01 skrev:
Glöm inte att du och jag är säkert skyldiga över en halv miljon till staten bara för att vi växt upp. (om du nu inte har ett jobb som gör att du pröjsar in flerahundra tusen i skatt varje år...)

Om det inte är mer än en halv miljon, vilket jag tror det är, så är vi kvitt nu. :tummenupp Jag pröjsar inget mer... :rolleyes:

Markus skrev:
Arbete.

Jag vet inte vad du försöker uppnå med din extremt spydiga attityd, är det beundran från 125-killarna? Hur gammal är du, 36-37?

Kostnaden för invandringen, ackumulerad, under 1999 var 270 miljarder. Det redogörs i en synnerligen omdebatterad bok, när den kom, som hette någonting med "Invandring och Välfärd" eller liknande. Det är en lektor i FE som skrivit den.
Jasså en lektor har skrivit det. Och nu vet du... :D

Snackar du brutto- eller nettokostnad?

Bingo skrev:
Jo de där stålarna till skolan verkar ju inte ge någon nytta i vart fall. Skall man döma efter dig och han den andre idioten från 125-forumet, vad han nu har för nick, så sitter barnen bara och sover där.

Och bildar "Nazistkulturer", enligt Markus.

Chrille skrev:
Sisådär en 5-10% av Sveriges befolkning va. DET är väl problemet eller?
inte i denna tråden där det ju vad jag förstod just nu handlade om det var minus eller plus i kassan att ta hit invandrare?
Jag antar att statistik finns på sånt med.

Alltså hur många % av de med utlänsk härkomst/bakgrund är arbetslösa i Sverige i dag (i arbetsför ålder)?

Är det 50% så ser man ju att det inte kan vara en vinst, men det är säkert en anna siffra.

von reisen skrev:
När det gäller åldersfördelningen så är du säkert inte alldeles ute och cyklar och jag tror visst arbetskraftsinvandring kan ske. Däremot att det behovet skulle fyllas av asyl/flyktingmottagning betvivlar jag. Har du sett något företag som vill anställa 100 personer rent allmänt utan krav på kvalifikationer... :va

Varför finns det arbetslösa läkare i sverige när det är läkarbrist..

Chris Ash skrev:
Vem är det som står på genierna från 125-forumets sida? Tja eftersom du inte står för några åsikter alls, förutom att Reagan och Rumsfeld är coola då, så kan man enbart gissa sig till att det är du.

.

Vilka åsikter står du för?

1. Har vi haft en för hög/låg/lagom invandring till Sverige sedan början av 90 talet?
2. Har denna invandring fört med sig negativa konsekvenser för samhället?
3. Tycker du att vi har haft en fungerande integrationspolitik?
4. Om du svarar 'nej' på fråga 3 - tycker du då att det är en bra idé att fortsätta tillåta den högsta invandringen i EU, per capita, innan vi sett till att de som redan kommit hit är sysselsatta?

Eftersom det ställts en rad frågor ang mina egna åsikter så redogör jag nu för dem.

1. För hög
2. Ja
3. Nej
4. Nej

Chris Ash skrev:
Tror du själv att vi går 270 miljarder back?

Skriv en egen bok i ämnet och få den utgiven med dina egna teorier om du anser den bok jag hänvisade till innehålla faktafel.

von reisen skrev:
När det gäller åldersfördelningen så är du säkert inte alldeles ute och cyklar och jag tror visst arbetskraftsinvandring kan ske. Däremot att det behovet skulle fyllas av asyl/flyktingmottagning betvivlar jag. Har du sett något företag som vill anställa 100 personer rent allmänt utan krav på kvalifikationer... :va
:confused:

Det går rätt många på en geriatrisk klinik som städar, matar, torkar röv osv.

juha01 skrev:
Varför finns det arbetslösa läkare i sverige när det är läkarbrist..
DEt förekommer givetvis invandrare som fått helt andra jobb än de utbildat sig för, men man ska inte gå på det här med hur hejdlöst högutbildade alla är.
Tex fanns ju skrönan om taxichaffören som egentligen var läkare, det kontrollerades ju senare och inga sådana hittades.

Som sagt det förekommer med stor säkerhet en o annna sådan, men i det stora hela är det inget som man kan säga generellt.

Messiah skrev:
ja 270 miljarder är inte småpengar precis...
vad uppgår budgeten till? 900-1000miljarder kanske?

Det går inte med back...

Jag sökte så gott det gick bland gamla inlägg (sökfuntionen finkar inte i detta forum :mad: ) och hittade bla en länk till en sida som gladh skickat.

"En C-uppstas som skrevs nyss (vt-04) på Nationalekonomiska Institutionen på Stockholms Universitet (Wilkens och Meijas) verkar ge en ganska så bra sammanställning kring olika kostnader och intäkter."
http://www.ne.su.se/education/grundutbild/cd/vt04/c/uppsatser/23_meijas_wilkens.pdf

Edit. Faan.. länken funkar inte just nu. detta blev ju ett givande inlägg...

Chris Ash skrev:
Tror du själv att vi går 270 miljarder back?

270 miljarder låter som en mycket trovärdig siffra. :rolleyes:

Ponera att vi i Sverige har 2 miljoner människor av utländsk härkomst. Var och en av dessa skulle således "kosta" landet 135.000 kr per år... Mycket trovärdigt.

McB skrev:

Ponera att vi i Sverige har 2 miljoner människor av utländsk härkomst. Var och en av dessa skulle således "kosta" landet 135.000 kr per år... Mycket trovärdigt.

Läs inlägg #291

Markus skrev:
Skriv en egen bok i ämnet och få den utgiven med dina egna teorier om du anser den bok jag hänvisade till innehålla faktafel.

För det har aldrig hänt förr, att en bok innehåller faktafel? Förlagsindustrin är lika genomrutten som musikindustrin; allt som säljer publiceras, om det är bra eller innehåller korrekta fakta har mindre betydelse.

McB skrev:

Det låter faktiskt heltokigt, det håller jag med om, det måste ju röra sig om kostnaden utan att räkna inkomsterna då.

Sen att få det till exakt +- noll låter ju nästan otroligt det med, nån vinst eller förlust är det givetvis.

McB skrev:

Skönt med en som kan räkna också!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...