Hotande Utlänningar/Vart är landet på väg?

Status
Ej öppen för fler svar.
Markus skrev:
Kan nog stämma men det beror snarare på att en "svensk" är normen i det här samhället. Det vore som att säga att gärningsmännen var män efter ett rån.

Finns ordet "gärningskvinna" över huvud taget? :va

Edit: ja, jag uppfann det precis. :hihi

Meissner skrev:
HAHA, jasså den gör inte det? Ofan! :tummenupp :rolleyes:

Förstår bara inte att ni inte tröttnar på detta, man vet exakt hur det går:

1 - Någon skriver en erfarenhet som involverar invandrare.

2 - Någon hugger tillbaks o säger något om att personen gör rasistiska uttal eller liknande.

3 - Personen som startade tråden försvarar sig och pajkastningen är igång med anhängare till höger och vänster mot varandra.

4 - Tråden stängs.

Finns hur många sådana trådar som helst ju! :kocko Varför jag läser i dem? Jag finner visst intresse att försöka upplysa er om va fan ni sysslar med för meningslösa saker.

Nej det är klart, det är ju mycket mer givande att läsa saker som:

1 - "F-n jag UIIIIIIIIIIIIIIIIIILADE 2.21 meter på RExXaN i helgen :yoparty "

2 - "wiiiiiii!!!!! kopplade du upp den eller körde du av-på tekniken? jag vill oxå UIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILA!!"

Vill man bara läsa trådar som inehåller saker som _aldrig_ vart uppe förrut är man nog på fel forum.....

PollySmurf skrev:
Och varför inte? Nej iofs det hade jag inte, jag hade skrivit 7 svenskar..

Och ja, trådnamnet var hur dumt som helst men när jag skrev tråden var jag upprörd.

Jodå, jag förstår att du blev upprörd. Har varit med om liknande saker som gjort mig jävligt upprörd. Men det är då som det är extra viktigt att fundera på vad som egentligen hänt och varför. Det är därför vissa detaljer är överflödiga... i det här fallet trdånamnet som pekar ut invandrare, helt irrelevant i sammanhanget.
Det är som att tro att norrländningar bränner mer sprit för att deras genuppsättning till större del härstammar från just norrland, eller tro luften i Skåne som gör att de är mer benägna att smuggla in och sedan sälja öl än de från Närke..

Chrille skrev:
1 Fanns inte den är typen av brottslighet förr?
2 Är det bara invandrare som bildar sådana gäng?
3 Kan svenskar bilda sådana gäng.

1. Säkert
2. Knappast
3. Förmodligen

Gixxer-Anders skrev:

2 - "wiiiiiii!!!!! kopplade du upp den eller körde du av-på tekniken? jag vill oxå UIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILA!!"

Vill man bara läsa trådar som inehåller saker som _aldrig_ vart uppe förrut är man nog på fel forum.....
Nej det är ju helt värdelöst, men varför kämpa så hårt om en sån här tråd där du inte har nåt att tillföra?

Silwer skrev:
Du deltar ju inte ens i diskussionen?
Kläm ur dig nåt i ämnet i stället, eller vad fasen är det frågan om när nu tråden är så viktig?

Du kanske inte märker att det är samma folk i varje sån här tråd?

Inte för att jag tror att det spelar nån roll vad jag skriver, jag är heller ingen moderator som kan stänga trådar så du behöver inte oroa dig.

Jag tänker inte delta i disskutionen, nej. Känner inte att jag har något att tillföra.
Jag påstår inte att tråden är speciellt viktig. Blir bara så trött på att det på senare tid har blivit sånt tjat om att stänga trådar.

Gixxer-Anders skrev:

Vilka fantastiskt bra två exempel, för de står ju verkligen för vad som annars skrivs på sporthoj... :tummenupp :rolleyes:

PollySmurf skrev:
Det säger du ja, vem är det som drar alla över en kam nu då?

Inte jag. Jag frågade dig om du hör till den gruppen. Tänker man efter lite så förstår man att det varken är en människas härkomst, kultur eller hudfärg som framkallar ett kriminellt beteende hos denne, utan andra faktorer.

Gixxer-Anders skrev:
Jag tänker inte delta i disskutionen, nej. Känner inte att jag har något att tillföra.
Jag påstår inte att tråden är speciellt viktig. Blir bara så trött på att det på senare tid har blivit sånt tjat om att stänga trådar.
Men jag tycker att stängning av trådar kan vara en bra sak när det märks att tråden spårar ur och det går mot samma sak som så många ggr tidigare.
Har man varit här ett tag har man nog märkt de sk favoritämnena.

Trådar som tillför nåt ska ju inte stängas.

Silwer skrev:
Men jag tycker att stängning av trådar kan vara en bra sak när det märks att tråden spårar ur och det går mot samma sak som så många ggr tidigare.
Har man varit här ett tag har man nog märkt de sk favoritämnena.

Trådar som tillför nåt ska ju inte stängas.

Kunde inte sagt det bättre...

Meissner skrev:
Vilka fantastiskt bra två exempel, för de står ju verkligen för vad som annars skrivs på sporthoj... :tummenupp :rolleyes:

Med tanke på var dina sympatier verkar ligga så är det konstigt att du inte istället tillför något.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=29523
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=45086

:rolleyes:

Dessutom har du ju dragit dina IRL stories här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35753

Vad menade du med "I Rosengård by the way" ?? Skulle vara kul att höra. Utveckla det.

McB skrev:
Inte jag. Jag frågade dig om du hör till den gruppen. Tänker man efter lite så förstår man att det varken är en människas härkomst, kultur eller hudfärg som framkallar ett kriminellt beteende hos denne, utan andra faktorer.

Så Nazistkulturen kan inte heller påverka människor att begå brott? Jag trodde det... :va Utveckla gärna dina väl genomtänkta och rationella resonemang.

PollySmurf skrev:
EDIT: Det är inte konstigt att folk får kass syn på invandrare... bättre??
Jag ingår i folk..
Nej, inte ett dugg bättre. Du verkar fö vara ett fä :hej

McB skrev:

Rasism behöver inte bara ha att göra med en människas härkomst, kultur och hudfärg.. Det kanske inte kallas rasism men är generellt samma sak.

Meissner skrev:

Get a grip :tomten

Vad jag menar är:
Något som du tycker är jättetrist att läsa/diskutera kan vara jätteroligt för någon annan. Att det ska vara så svårt att förstå.... :va

Markus skrev:
Med tanke på var dina sympatier verkar ligga så är det konstigt att du inte istället tillför något.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=29523
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=45086

:rolleyes:

Dessutom har du ju dragit dina IRL stories här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35753

Vad menade du med "I Rosengård by the way" ?? Skulle vara kul att höra. Utveckla det.

Haha! Undebart, han gör en backgroundkoll! :tummenupp

Ja tänka sig, jag tyckte att Kennedy sa bra saker och Moore gör bra filmer, japp jag måste vara dum i hela huvudet.

Rosengård, ja och? Var ser du själva kopplingen till något där? Har jag skrivit något som antyder till rasism eller liknande där? Ens någon rolleye brevid rosengård? Snarare ett konstaterande till var han bor.

Något mer att gräva fram min bäste dektektiv? :)

Markus skrev:
1. Säkert
2. Knappast
3. Förmodligen

1 Varför säger du då nästan emot hela tiden när vi försöker påpeka för mopedisten att det inte är ett nytt problem. Varför säger du nästanatt du aldrig sett något som tyder på det och att det nästanverkar som om jag inte vet vad jag pratar om.
2 Är det bara invandrare som bildar sådana gäng? Varför är du så snabb att hela tiden nästanpåpeka, förtydliga och förklara vikten av att det är invandrarer. Varför påstår du nästan alltid att det förövarnas status i invandrarhänseende är relevant i sammanhanget.
3 Om du tror det så kan du väl förklara vilka skäl du nästanhar att ifrågasätta mitt och många flers påstående att denna typ av gäng förekommer bland alla grupper oavsett nationalitet.

Eller är det "kulturen" du nästan vill peka ut som den stora problemfaktorn i sammanhanget.

Är det inte på tiden att sluta hymla med dina åsikter och säga vad du tycker. Istället för att nästan berätta vad tycker.

Markus skrev:
Så Nazistkulturen kan inte heller påverka människor att begå brott? Jag trodde det... :va Utveckla gärna dina väl genomtänkta och rationella resonemang.

Nazism skulle jag inte vilja kalla kultur, snarare snedvriden syn på världen påverkad av annat. Man är inte Nazist från födseln, lika lite som man är brottsling och våldtäktsman om man kommer från Pakistan.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back