CAPTAIN AWESOME
Ny medlem
Hej allihopa!....klämkäckt det lät då...
Har en Suzuki gsxr 750 -00 som går som en påse avföring just nu.
Allt började efter att det hade regnat mycket ute och efter att jag hade kört sopptorsk en gång...
I början uppstod problemet ibland när man körde, det kändes som hojen fick soppatorsk 1 halv sekund för att sen mata på igen...detta uppstod runt 4500rpm...gav jag den fullgas från början så märktes aldrig det här fenomenet.
En annan dag kunde den gå felfritt och den kändes även ovanligt pigg.
På senare tid har den börjat hugga dels på dom lägre varven men också vid fullgas...men oftast när man ligger precis på gränsen där den får arbeta och där den kommit upp i rätt fart å mysglider...blivit små vibrationer när man kör som inte funnits tidigare...
Mina funderingar har varit:
Vatten i soppan, elfel i någon kontakt, igenkläggat tändstift
Har prövat med:
K-sprit i mängder
Kontrollerat tändstiften och alla va normalslitna, inga beläggningar utan dom va gråsvarta. sprutat 5-56 i kontakter
Kollat bränsleslangen om den varit krökt
Andra felfunktioner:
Igensatt bränslefilter?...sitter väl bara en grovfilter/nät i tanken på bensinpumpen? Trasig spridare?
Hjälp mig....e strandad här hemma just nu

Har en Suzuki gsxr 750 -00 som går som en påse avföring just nu.
Allt började efter att det hade regnat mycket ute och efter att jag hade kört sopptorsk en gång...
I början uppstod problemet ibland när man körde, det kändes som hojen fick soppatorsk 1 halv sekund för att sen mata på igen...detta uppstod runt 4500rpm...gav jag den fullgas från början så märktes aldrig det här fenomenet.
En annan dag kunde den gå felfritt och den kändes även ovanligt pigg.
På senare tid har den börjat hugga dels på dom lägre varven men också vid fullgas...men oftast när man ligger precis på gränsen där den får arbeta och där den kommit upp i rätt fart å mysglider...blivit små vibrationer när man kör som inte funnits tidigare...
Mina funderingar har varit:
Vatten i soppan, elfel i någon kontakt, igenkläggat tändstift
Har prövat med:
K-sprit i mängder
Kontrollerat tändstiften och alla va normalslitna, inga beläggningar utan dom va gråsvarta. sprutat 5-56 i kontakter
Kollat bränsleslangen om den varit krökt
Andra felfunktioner:
Igensatt bränslefilter?...sitter väl bara en grovfilter/nät i tanken på bensinpumpen? Trasig spridare?
Hjälp mig....e strandad här hemma just nu