Hoppar å dör om vartannat, GSXR750 -00

Har nu monterat ner bränslepumpen å rensat förfiltret(tepåsen)...

Startade upp och samma problem kvarstår...

Kunde göra rörelser med gasen utan att motorn reagerade...för att sen hoppa upp lite...oooch tillslut få rätt varvtal...men den låter ändå inte rent i ljudet...
 
Lite grann så där muggigt upplevde jag min turbovolvo när stiften blev slitna.
Testa nya stift och ev byta tändkablar också.
 
Men alla stift är jämt "slitna"...måste vara nåt med soppan...och känns som det enda jag har kvar å kolla är spridarna...men återigen så borde isf 1 stift utmärka sig bland de andra....fattar iiingenting

vuxen man almost crying haha
 
Last edited:
En viktig sak.... Vad satte den för felkod? Sätt den i dealermode o kolla av först innan du lägger jobb på annat.
750orna hade bla problem med att vajern gick av till det sekundära spjället och kärvande TPS sensor....
 
En viktig sak.... Vad satte den för felkod? Sätt den i dealermode o kolla av först innan du lägger jobb på annat.
750orna hade bla problem med att vajern gick av till det sekundära spjället och kärvande TPS sensor....


Ja det stod inget mer än check...vet att man ska byggla nånting men just då när det uppkom brydde jag mig aldrig om att göra det...hade bråttom iväg.

Jag gjorde en grej innan, lyfte locket på luftburken å startade...spjällen öppnar sig och stänger sig igen innan man startar upp den...

En annan grej som nu dykt upp och numera är konstant fek....den startar men går inte mer än i 1 sekund!!!

Mätte på batteriet för skojs skull, visade 12,5 Volt utan något påslaget.
Påslaget visade den 11.8 V och när jag drog igång startmotorn visade den enorma 9,7 V innan den blev tyst igen...

Kan alla dessa fel som varit med ojämn motorgång under tomgång/gas och vid körning bero på dålig spänning?
 
Last edited:
Mm men motorn kommer tyvärr inte igång så mycket så att den puttrar nu utan den dör efter 1 sekund:va

Nåt laddrelä, laddregulator som e kaputt kanske eller en likriktare som e:huvet?
 
Last edited:
Låter ok - med motorn igång skall du ligga på runt 14.

Om du får igång den..men jag tycker ditt värde stämmer med ett laddat acc så även om du inte får fjutt på spisen så kan du nog utesluta laddningsfel.

Börja leta nån annanstans

Edit: 12,4 V är väl nedre gränsen för när det är urladdat men jag antar att du har några startförsök innan som tagit en del - slå på tändingen med ljuset i 30 sekunder.

Återgår det till 12,4 V inom en minut så känns det som batteriet är ok
 
Last edited:
Har inte så jäkla många ställen kvar å leta på nu bara:S...

Startmotorn drar runt fint förövrigt.
 
Det har jag faktiskt ingen aning om:glömdet

Men det är nog i soppalinan du skall leta efter fel:gnissla

Det kan vara nått annat också men du får gå igenom allt steg för steg - och desutom - flera små fel som inte ensamma ger problem kan tillsammans ge ett stort fel.

Så kolla igenom allt och var uppämärksam på små fel.
 
Den lagrar felkoderna så läs av o se, du kan bara bygla kontaktstycket.
Har själv haft någar både GSXR 750 o GSXR 1000 o kör fortfarande 2 st R1000 och har nästan aldrig haft några som helst problem med dem, vårdar ju dem ömmt ju :D
 
Eftersom du verkat kollat det mesta utan att hitta något så kan du kolla tändhattarna (Tändspolarna)
Ett långskott kan tyckas men dessa kan rosta sönder där stiftat ska på.
Har haft några sådana strulhojar.
Dra loss tändhattarna och kolla om den lilla tvärgående fjädern sitter där den ska.
Den ska se till att du har kontakt mellan stift och tändhatt.

Är de dåliga så kan du få riktigt konstiga fenomen.
Ibland går den som en raket och ibland dör den.

Kika där och återkom.
 
:va...1 tändhatt satt så in i H-vete när jag skulle ta loss den och när jag skulle monterna på den senare var det inte samma känsla som med dom andra 3...man kände knappt något som "klickad" mot räfflingen på stiftet....men problemet fanns innan jag rykte upp den också...men klart värt å titta på.

...den här fjädern...går den å peta ut mer isf?
 
Fjädern brukar bara vara skrot.
Men du kan kapa av plasten så du får fram kärnan i spolen där stiftet ska på och antingen sätta dit någon annan fjäder eller knacka till röret så det klämmer runt stiftet.
Detta är då en tillfällig lösning tills du sniffat upp nya spolar.
Tror förvisso jag har 4a st ligger i bra å ha lokalen! :)
 
Varit ute och kollat felkoderna....Visar C00 så allt verkar vara okej...ooom det nu inte nollställer sig när man pillat på batterier och kablage...

Inte sugen på å sälja en kanske;)?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top