Själv så hoppad ejag i Nyköping då det begav sig. Då hade dom en Cessna206 och den tog 8 hoppare har jag för mig. Logistiken var under all kritik, när planet landade så var inte hopparna färdiga och piloten stängde av motorn och satt å väntade. Annars så var det as shyssta grabbar (och flickor) och ett roligt gäng. Det här var 1993, så mycket kan ha hänt.
Då, 1993, hade stockholmsfallskärmsklubb i Uppsala en tvinotter. Där var det logistik som tusan, planet hade knappt landat förens nästa grupp var inne. Ingen dötid alls där inte. Har för mig att en Otter tar 20 hoppare.
Själv så tycker jag att du skall hoppa själv om det är så att du funderar på att ta cert. Tandem gör man som en engångsgrej, tycker det verkar läskigare att lämna ut sig och lita helt på någon annan än att göra det själv. Mina första intryck var: första hoppet gick utan problem, jag visste inte vad som väntade eller hur det skulle kännas. Andra hoppet var lite nervöst då jag visste hur det skulle kännas! Tredje hoppet så började man fatta vad det handlar om. 6:e hoppet börjar det bli riktigt mysigt, skönt och roligt.