Kör AFF. Du får klart bättre frifallskunskaper och tar snart igen landningarna då du snabt blir färdig. Dessutom är det tröttsamt att sitta på fältet och vänta på elevliftar/svaga vindar.
SF är en stor opersonlig klubb med bra plan om du vill hoppa effektivt men Jag känner ett par som slutat där och börjat i Aros (västerås) pga just attityden.
Själv började Jag i SF och gjorde några hopp i Mohed i Söderhamn för att nu ha förnyat i Gof (Gotlandsklubben).
Har man många intressen så rekomenderar Jag en lite mindre klubb där man får plats och kan hoppa för att det är kul och inte för at kunna säga hur många hopp man gjort den dagen till frågvisa klubbmänniskor.
Ska du å andra sidan satsa på att braka av många hopp så är en större klubb med bra liftkapacitet att rekomendera.
/Teo
Tack alla för en massa bra svar......

Har faktiskt kollat lite på västerås klubben. Men hur lång tid brukar en intensivkurs ta? Handlar det om en helg eller 5 helger? Eller kör man på i en vecka?
Ni har inga intensivkurser på gotland? Vore ju faktiskt riktigt skönt att kunna
kombinera nån veckas semester med bad/sol och mc åkning och som en liten topp på det ta fallskärmscert.
För ett tandem hopp är inte aktuellt för mig längre. Har bestämt mig att ta en AFF kurs.
// F