Honda XR600

Har en tändplatta jag inte använder om det visar sig vara tändspolen

Var enklare än jag trodde att linda upp min på skolan mha elprogrammet :P Så ska du ha en halvt sprillans ny 2 fas stator har jag en på lager :hej

Du kan kolla tändspolen genom att mäta över svart/röd kabel från motorn när den väl är igång och kolla hur många volt den matar. Ska ge 80-90 volt i alla fall. Min gav 50 volt innan jag lindade om den, svårstartad så inåt helvete
 
Har du fortfarande kvar 2-fas statorn?
Jag letar nämligen efter en med lite mer kräm än originalstatorn.


Har en tändplatta jag inte använder om det visar sig vara tändspolen

Var enklare än jag trodde att linda upp min på skolan mha elprogrammet :P Så ska du ha en halvt sprillans ny 2 fas stator har jag en på lager :hej

Du kan kolla tändspolen genom att mäta över svart/röd kabel från motorn när den väl är igång och kolla hur många volt den matar. Ska ge 80-90 volt i alla fall. Min gav 50 volt innan jag lindade om den, svårstartad så inåt helvete
 
Någon som vet hur man enklast ställer höger avgasventil?
Min hoj är otroligt svårartad. nästan omöjlig att kicka igång men startar lätt och fint om man bogserar den efter bil eller dylikt. Har lyckats få den att gå men har otroligt lätt för att stanna om man inte är pass på gasen. Vågar inte ha en "normal hög" tomgång för då dör den. Har avgassystem någon större inverkan? sitter en slipon ljuddämpare på den nu. Sitter det två stycken förgasare på original på en 87:a? Vad jag förstår när jag läser om andras så låter det som om ni har enkla förgasare?
 
Jag blev oxå med en gammal gris för ett tag sen. Nån som kan hjälpa mig att fastställa årsmodell? Enligt uppgift ska det vara en -91 men jag är osäker.

Den är importerad för flera år sen så jag håller på att färdigställa den för regbes. Doch ett litet stopp nu för ljuslindningen i statorn är paj :huvetbild (4).jpg



Så för tillfället ser den ut såhär.:crash:smasha
XR600.jpg
 
Tjena!
Har nyligen införskaffat mig en sliten xr600 -86 som jag tänkte göra i ordning.
När jag letar dela på ebay så skiljer dom på den gamla modellen och den "nyare".
Är det någon skillnad förutom motorn? (dubbla förgasare)
Jag sitter o kikar på allt möjligt, o är det nå skillnad på framgaffeln t.ex? Kan ja köpa kronor från 89- och det passar?
Hoppas ni sitter på lite kunskap för det är inte lätt o hitta info om vad som skilljer dom åt!

Mvh Micke
 
Höstservice på en xr600 från 1986.
Funderar på att eventuellt sälja när det roliga tar slut.
Taskig kvalite på bilden.....Foto0216.jpgFoto0217.jpg
 
har tank med lätt slitet överdrag samt en 2 färgad dyna om nån är sugen?
 
Fixade ordning lite på elsystemet då det inte ville lira och underkänt på besiktningen. Nu är allt klart och ska försöka köra in hojen imorrn så man kan gasa sig lite ;)
 
Efter en godkänd besiktning så har jag avverkat ett ex antal mil. Ska byta lameller då det börjat slira som tusan. Är grymt sugen på motardkitta min XR men tusan, har trumbroms bak och undrar lite om man kan fästa skivbromsok på svingen ändå?
 
Min xr600 har börjat knacka högt helt plötsligt, fast ventilerna är rätt justerade. Låter även som den feltänder, hostar lite typ.. nån som råkat ut för samma sak.. mvh
 
Tjena, jag undrar om det är någon här som kör med öppna luftfilter typ KN på den tidiga xr:en med dubbla förgasare?
Har sökt efter info om detta men kan inte hitta några något. Frågan är vilka filter som funkar och får plats utan att behöva trycka sönder dom?
Mvh Micke
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top