Honda XR600

Fanns XR nånsin med ryckutjämnare i bakhjulet? Mina motardhjul har det och jag har ingen aning om vad det är för nav :P
 
Jehapp, råkade bli med en XR600 då, en 94:a i helt ok skick, ett nytt drivpaket på det här så skall väl grusåkat vara fixat.
Sprang på et par ställen där man kan se alla sprängskisser vilket kan vara bra att ha:
CMS
Rockymountain
 
Tjena!
Jag har köpt en XR600 från 87 och fixat lite med men den är löjligt svår startad!
Har kickat och kört med startgas utan några större resultat sen helt plötsligt kan den hoppa igång och går.
Jag har gjort rent förgasarna och det är ny soppa i och nytt stift men den vill inte ändå! :huvet
Den går och springa igång ibland, är det någon som har några bra idéer vart man kan börja att felsöka?

MVH Fredrik
 
Ventiljustering.
Nytt tändstift
Kolla så att du har bra gnista, dessa är kända för problem med att tändspolen med tiden försämras och inte ger tillräcklig gnista. finns många trådar om det.
Om du har dubbelförgasare så kolla att man inte har förväxlat flottörhusen..
 
Okey är det någon märkbar skillnad på dom?
Tänkte om man kan dubbel kolla vilken som ska vara på vilken sida.
Ja jag tänkte kolla ventilerna nu men den låter inge illa eller så när den väl går.
Jag har lyckats åkt lite på den men så fort jag kopplade ur och släpte gasen dog den, om jag då släpte ut kopplingen igen för att rulla igång den låste bara bakhjulet. (på 2:an)

MVh
 
Har en tändplatta jag inte använder om det visar sig vara tändspolen

Var enklare än jag trodde att linda upp min på skolan mha elprogrammet :P Så ska du ha en halvt sprillans ny 2 fas stator har jag en på lager :hej

Du kan kolla tändspolen genom att mäta över svart/röd kabel från motorn när den väl är igång och kolla hur många volt den matar. Ska ge 80-90 volt i alla fall. Min gav 50 volt innan jag lindade om den, svårstartad så inåt helvete
 
Har du fortfarande kvar 2-fas statorn?
Jag letar nämligen efter en med lite mer kräm än originalstatorn.


Har en tändplatta jag inte använder om det visar sig vara tändspolen

Var enklare än jag trodde att linda upp min på skolan mha elprogrammet :P Så ska du ha en halvt sprillans ny 2 fas stator har jag en på lager :hej

Du kan kolla tändspolen genom att mäta över svart/röd kabel från motorn när den väl är igång och kolla hur många volt den matar. Ska ge 80-90 volt i alla fall. Min gav 50 volt innan jag lindade om den, svårstartad så inåt helvete
 
Någon som vet hur man enklast ställer höger avgasventil?
Min hoj är otroligt svårartad. nästan omöjlig att kicka igång men startar lätt och fint om man bogserar den efter bil eller dylikt. Har lyckats få den att gå men har otroligt lätt för att stanna om man inte är pass på gasen. Vågar inte ha en "normal hög" tomgång för då dör den. Har avgassystem någon större inverkan? sitter en slipon ljuddämpare på den nu. Sitter det två stycken förgasare på original på en 87:a? Vad jag förstår när jag läser om andras så låter det som om ni har enkla förgasare?
 
Jag blev oxå med en gammal gris för ett tag sen. Nån som kan hjälpa mig att fastställa årsmodell? Enligt uppgift ska det vara en -91 men jag är osäker.

Den är importerad för flera år sen så jag håller på att färdigställa den för regbes. Doch ett litet stopp nu för ljuslindningen i statorn är paj :huvetbild (4).jpg



Så för tillfället ser den ut såhär.:crash:smasha
XR600.jpg
 
Tjena!
Har nyligen införskaffat mig en sliten xr600 -86 som jag tänkte göra i ordning.
När jag letar dela på ebay så skiljer dom på den gamla modellen och den "nyare".
Är det någon skillnad förutom motorn? (dubbla förgasare)
Jag sitter o kikar på allt möjligt, o är det nå skillnad på framgaffeln t.ex? Kan ja köpa kronor från 89- och det passar?
Hoppas ni sitter på lite kunskap för det är inte lätt o hitta info om vad som skilljer dom åt!

Mvh Micke
 
Höstservice på en xr600 från 1986.
Funderar på att eventuellt sälja när det roliga tar slut.
Taskig kvalite på bilden.....Foto0216.jpgFoto0217.jpg
 
har tank med lätt slitet överdrag samt en 2 färgad dyna om nån är sugen?
 
Fixade ordning lite på elsystemet då det inte ville lira och underkänt på besiktningen. Nu är allt klart och ska försöka köra in hojen imorrn så man kan gasa sig lite ;)
 
Efter en godkänd besiktning så har jag avverkat ett ex antal mil. Ska byta lameller då det börjat slira som tusan. Är grymt sugen på motardkitta min XR men tusan, har trumbroms bak och undrar lite om man kan fästa skivbromsok på svingen ändå?
 
Min xr600 har börjat knacka högt helt plötsligt, fast ventilerna är rätt justerade. Låter även som den feltänder, hostar lite typ.. nån som råkat ut för samma sak.. mvh
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top