Honda x11

DeaZ

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Honda CBR 1100XX
Har precis köpt en Honda x11..
Hade lite funderingar på att bygga om den till sex växel.
Är det någon som gjort det??
Passa växellådan från en blackbird?
Och en liten fråga till om X11, i reg beviset står det 78KW är en 01 och jag har kollat på någon 00 och där var det 100kw.
Finns det någon strypning?

Köp en blackbirdmotor och skotta i ,så får du både mer pulver och den sjätte växlen.

Motorerna sägs vara samma utom kammar och insprutinställningar,men dom enda som kan svara säkert på den frågan är Honda.

Strypningen sitter i insugsgummit om den är kvar. På min 78kW sitter en kabel fastlödd mellan två stift på styrdonet för att häva strypningen.

Om du hittar 6:ans drev, växelförare och lite tur så ska det gå bra. Gjorde just detsamma på min Speed Triple, och där var det bara det som skillde, 6:ans kugg var ersatta med distanser.
Men har Honda val att gå den långa dyra vägen och gjort det ordentligt så behövs det ny axlar och ytterliggare ett drevpar.

Strypningen är det som en distans som sitter i insugsgummit eller är det helt andra insugsgummin?
Du har inga bilder på styrboxen eller insugsgummina?
Mycket intressant med sex växel om det är som phastasphuk säger.
Tro inte att Honda bygger om hela växellådan, tro nog dom tar den enkla vägen ut, hoppas jag. :tummenupp

Om man ser till sprängskisserna så skiljer alla drev och trumman så det ser ut att bli en dyr växel. Jag skulle gjort som någon ovan sa att leta upp en begagnad 1100XX motor och sälja X11 motorn borde gå ganska lätt och med lite tur inte kosta många kronor, dessutom får du mer pulver!

Strypningen är det som en distans som sitter i insugsgummit eller är det helt andra insugsgummin?
Du har inga bilder på styrboxen eller insugsgummina?
Mycket intressant med sex växel om det är som phastasphuk säger.
Tro inte att Honda bygger om hela växellådan, tro nog dom tar den enkla vägen ut, hoppas jag. :tummenupp

Jag tog bort luftfiltret och kikade ner i hålet, såg ingen strypning så jag antog att den var borta.
Bilden på kabeln ska säkert gå att fixa i kväll.
Jag ringde "honda" för länge sedan angående kabeln. killen jag snackade med trodde sej minnas att det var en avstrypning.

Hade du någon bild på styrboxen?
Någon som har rep handbok på honda x11?

Har en lite fråga till om x11.
Jag har köpt en magspoiler.
Undra om någon har några tips hur man kan montera den med fäste??
Gärna bilder om ni har.
1217340059.7624673.jpg

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka