Kalleman1
Ängel trots allt
GE FAN!!
Den vill jag köpa nästa år, haha good luck
Varför sålde du den Dosen?
Lugn o fin

Jag köpte ju min nya pärla i Söndags, så lovar att inte talla mer på Dosens gamla.
EDIT: Bilder i garag1
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GE FAN!!

Det går inte att starta en stor v-twin med ett biltemabatteri, fick jag lära mig den hårda vägen. Köp nytt och dyrt så blir det nog bättre.![]()
Sprang igång min SP2 två ggr på gotland i somras...det var svettigt men visst går det med lite lårmuskler och teknik![]()

GE FAN!!

Då saknar jag nog både och.![]()
Hehe väntade på det förtydligandet.......ok det var en som puttade också...![]()
Kör mycket i stan, motard känns helrätt. Hade inte tid att köra så mycket
utöver det i år. Dessutom lämnar dämpare och gaffel en del att önska...
Mjuk och odistink fram, stum och okänslig bak. Slukar soppa vid
inspirerad körning. Men allt detta vet du säkert redan och du läst tråden.
Dessutom...
-06rna blir dyra i försäkring tyvärr. Jag fick ge 15 papp/hel/år (31 år). Men så bor man ju i Stockholm. Detta var nog främsta skälet. Annars
väldigt trevlig hoj, väldigt lättkörd.![]()
Hur kan det vara så? Det är ju en sporttourer. Ska det inte rymmas många luftmadrasser i packväskorna till en sån per definition.
Detdär är väl ungefär vad min drar också, det är nog mest den lilla tanken som förstärker känslan av att den är törstig.
Försäkringen på en 06:a går ju med en tredjedel nästa år (då den blir 4år).
Ja det där lite mystiskt. På en Fireblade runt '00 får du plats med extradäck och tält under sadeln men på Firestormen tar det stopp efter plånboken är på plats. Och då är man dessutom inte säker på att hitta den efter en tur heller.
Min drar konstant 0.8-0.9, oavsett hur jag kör känns det som. Kom 17 mil innan jag fick soppatorsk och jag fick inte i 16 liter efter det heller, snarare 15. Kanske bor en igelkottsfamilj däri.
Och har man en '97a (eller '98a) så sjunker den en bra bit till.
Haha, ja utrymmet under sadeln är verkligen inte mycket att hurra för.
Hmm, då har jag ganska bra förbrukning på min, jag kommer runt 21-22mil innan det är dags att tanka och då får jag oftast i runt 14liter.
Men så håller jag inget bombartempo konstant heller... men visst, sakta går det väl inte.
Jovisst, men då får man en äldre hoj också. Och det rör sig om mindre än 3000:- i månaden. Känns som det största steget är när försäkringen kommer under 1000:- i månaden.
22 mil?? .. helvete.. typ 0.6-0.7? Iofs pendlar jag sällan utan det är oftast inspirerat. Vad drar din som max då? Hur kan man få ner förbrukningen?
Visst är det en äldre hoj men med tanke på inget vettigt hänt med modellen på 10 år så finns det väl ingen mening med att köpa nyare =) Så såg jag det iaf.
3000:- i MÅNADEN? Jag betalar 6500:- hel/helår. Fast du skrev nog fel..
Bra
Se så, lägg nu upp nå bilder på bettan din![]()
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |