Honda VTR

GE FAN!!

Den vill jag köpa nästa år, haha good luck :tummenupp

:huvet

Varför sålde du den Dosen?

Kör mycket i stan, motard känns helrätt. Hade inte tid att köra så mycket
utöver det i år. Dessutom lämnar dämpare och gaffel en del att önska...
Mjuk och odistink fram, stum och okänslig bak. Slukar soppa vid
inspirerad körning. Men allt detta vet du säkert redan och du läst tråden.
Dessutom...
-06:orna blir dyra i försäkring tyvärr. Jag fick ge 15 papp/hel/år (31 år). Men så bor man ju i Stockholm. Detta var nog främsta skälet. Annars
väldigt trevlig hoj, väldigt lättkörd. :tummenupp

Tack för svaret Dosen. Ja dessa negativa aspekter som så många nämner skrämmer en litegrann tyvärr, men klart man måste måste pröva en själv innan ett beslut tas.

Tack för varningen om försäkring, 03-04:or ligger runt 7 papp för mig (27år) så det är nog största anledningen till att jag är intresserad av denna hoj :tummenupp
Blir till att kolla vad en 06:a kan kosta då. :död

Kör mycket i stan, motard känns helrätt. Hade inte tid att köra så mycket
utöver det i år. Dessutom lämnar dämpare och gaffel en del att önska...
Mjuk och odistink fram, stum och okänslig bak. Slukar soppa vid
inspirerad körning. Men allt detta vet du säkert redan och du läst tråden.
Dessutom...
-06:orna blir dyra i försäkring tyvärr. Jag fick ge 15 papp/hel/år (31 år). Men så bor man ju i Stockholm. Detta var nog främsta skälet. Annars
väldigt trevlig hoj, väldigt lättkörd. :tummenupp

Dämparna går ju att uppgradera, själv har jag inte märkt av problemet med mjuka dämpare men så sitter det Öhlins där fram på min. :)
Försäkringen på en 06:a går ju med en tredjedel nästa år (då den blir 4år).

Hur kan det vara så? Det är ju en sporttourer. Ska det inte rymmas många luftmadrasser i packväskorna till en sån per definition.

Detdär är väl ungefär vad min drar också, det är nog mest den lilla tanken som förstärker känslan av att den är törstig.

Ja det där lite mystiskt. På en Fireblade runt '00 får du plats med extradäck och tält under sadeln men på Firestormen tar det stopp efter plånboken är på plats. Och då är man dessutom inte säker på att hitta den efter en tur heller.

Min drar konstant 0.8-0.9, oavsett hur jag kör känns det som. Kom 17 mil innan jag fick soppatorsk och jag fick inte i 16 liter efter det heller, snarare 15. Kanske bor en igelkottsfamilj däri.

Försäkringen på en 06:a går ju med en tredjedel nästa år (då den blir 4år).

Och har man en '97a (eller '98a) så sjunker den en bra bit till.

Last edited:
Ja det där lite mystiskt. På en Fireblade runt '00 får du plats med extradäck och tält under sadeln men på Firestormen tar det stopp efter plånboken är på plats. Och då är man dessutom inte säker på att hitta den efter en tur heller.

Min drar konstant 0.8-0.9, oavsett hur jag kör känns det som. Kom 17 mil innan jag fick soppatorsk och jag fick inte i 16 liter efter det heller, snarare 15. Kanske bor en igelkottsfamilj däri.

Haha, ja utrymmet under sadeln är verkligen inte mycket att hurra för.

Hmm, då har jag ganska bra förbrukning på min, jag kommer runt 21-22mil innan det är dags att tanka och då får jag oftast i runt 14liter.
Men så håller jag inget bombartempo konstant heller... men visst, sakta går det väl inte. :)

Och har man en '97a (eller '98a) så sjunker den en bra bit till.

Jovisst, men då får man en äldre hoj också. Och det rör sig om mindre än 3000:- per år. Känns som det största steget är när försäkringen kommer under 1000:- i månaden.

Last edited:
Haha, ja utrymmet under sadeln är verkligen inte mycket att hurra för.

Hmm, då har jag ganska bra förbrukning på min, jag kommer runt 21-22mil innan det är dags att tanka och då får jag oftast i runt 14liter.
Men så håller jag inget bombartempo konstant heller... men visst, sakta går det väl inte. :)

Jovisst, men då får man en äldre hoj också. Och det rör sig om mindre än 3000:- i månaden. Känns som det största steget är när försäkringen kommer under 1000:- i månaden.

22 mil?? .. helvete.. typ 0.6-0.7? Iofs pendlar jag sällan utan det är oftast inspirerat. Vad drar din som max då? Hur kan man få ner förbrukningen?

Visst är det en äldre hoj men med tanke på inget vettigt hänt med modellen på 10 år så finns det väl ingen mening med att köpa nyare =) Så såg jag det iaf.

3000:- i MÅNADEN? Jag betalar 6500:- hel/helår. Fast du skrev nog fel..

Jag kom ca 15 mil på en tank vid bankörning på Anderstorp innan lampan började lysa, då tror jag att jag fick i lite drygt 14 liter när jag kom till tappen. Vid normal gatkörning i lagom tempo så började lampan lysa efter 17-18mil om jag minns rätt. Kan inte säga att jag störde mig på förbrukningen iaf. Har inte haft nån värre koll på SPn, men jag tror förbrukningen är rätt lika, om inte lite lite mindre.

22 mil?? .. helvete.. typ 0.6-0.7? Iofs pendlar jag sällan utan det är oftast inspirerat. Vad drar din som max då? Hur kan man få ner förbrukningen?

Visst är det en äldre hoj men med tanke på inget vettigt hänt med modellen på 10 år så finns det väl ingen mening med att köpa nyare =) Så såg jag det iaf.

3000:- i MÅNADEN? Jag betalar 6500:- hel/helår. Fast du skrev nog fel..

Japp, skrev fel, menar såklart 3000:- per år i skillnad mellan en VTR som är 4år och en som är 11år eller mer. (Hondaförsäkringen då alltså)

Förbrukningen för mig brukar ligga mellan 0,65-0,9(1,0)... men sen jag började jobba igen har det mest blivit pendlingskörande i jobbet men när jag var pappaledig så vart det mest inspirerad körning på kurviga landsvägar och då vart det väl 17mil för att sen tanka runt 13 liter eller nåt. Och då brukar jag ligga på 5000rpm och uppåt.

brorsan kommer troligtvis inom kort att sälja sin gula firestorm med Leo Vince-pipor, 2002, om nån är intresserad så kan jag tussa ihop er?

mil, drygt 4k

Last edited:
Mycket som folk skriver som jag inte känner igen. Svårstartad var min aldrig. Inte speciellt svår att springa igång heller (En gång la spänningsregulatorn av och den slutade ladda). Drog 0,6 om man cruisade i landsvägsfart.

Lätt att åka på bakhjulet med. Inte lika lätt att få upp som en R1a exempelvis men mycket lugnare o snällare att reglera med gasen. Trevlig motorbroms också som man kunde ställa upp den lite med in i böjarna.

Inte den häftigaste hojen som finns men sjukt trevlig på landsvägen. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...