Honda VTR

Jag trodde det handlade om en SP1 eller SP2 när det stog VTR.
Jaja, när min gamla grisskrämmare äntligen blir stulen så ska jag köpa en SP1.
Men vem fasen vill stjäla en CBR1000 från 1990?

Så förbannat tråkigt att tanka hela tiden :)

Edit: när man kan slippa det

Edit 2: Inte dags att flytta denna tråden till modell spec???

Last edited:
Efter att ägt 1 firestorm 00:a fireblade 05:a fireblade 08:a
samt ett antal tusen mil på både blade och storm kan jag varmt rekomendera
firestormen.... läser en massa trams i denna tråd om ditt o datt....

om du köper en 01:a eller nyare får du lite updaterat så som lyftare, tank, intrument, framgaffel detaljer.

Men det gör ingen skillnad i det stora hela.....

blir nog en VTR om ett par år igen... gött ljud, skönt vrid och kostar gratis att försäkra via IF....

Kan ju bara meddela att jag införskaffade mig en VTR -03 som hade gått 510mil vid köpetillfället.
Skoj hoj,riktigt typiskt "svensk". Liksom lagom på allt. Monterade Beowolf Slippar idag och dom e högljudda så det räcker.

Kan ju bara meddela att jag införskaffade mig en VTR -02 idag, rööööd :D
Sjuuuukt nice :tummenupp

Det ska enligt all logik inte i helvete på en sten i söderhavet vara logiskt med sådan vettlös förbrukning på en 1liters twin. Dra fingret i slutröret så finner du säkert ett kilo sot. Den lär lukta som en jänkare från -67...
Ställ om, gör rätt...

Twinnar is the shit! lite törstiga men det uppvägs av en underbar karaktär...& ett underbart ljuuuuud!!!! Grattis!

Min är inte speciellt törstig. Spelar ingen roll hur jag kör, autobahn, alpvägar, kurviga vägar här hemma, motorväg, så drar den alltid mellan 0,52 - 0,58.

Funderade själv ett tag på en VTR, men kan man hänga packväskor på den? :)

Min har aldrig dragit över litern iaf, runt 0.7-0.8.

Min är inte speciellt törstig. Spelar ingen roll hur jag kör, autobahn, alpvägar, kurviga vägar här hemma, motorväg, så drar den alltid mellan 0,52 - 0,58.

Funderade själv ett tag på en VTR, men kan man hänga packväskor på den? :)

Mnja...den e lite knasigt gjord så sidoväskor e inge bra, men en väska på passagerarsitsen så kommer man långt! :)

Min har aldrig dragit över litern iaf, runt 0.7-0.8.

Mnja...den e lite knasigt gjord så sidoväskor e inge bra, men en väska på passagerarsitsen så kommer man långt! :)

Hur kan det vara så? Det är ju en sporttourer. Ska det inte rymmas många luftmadrasser i packväskorna till en sån per definition.

Detdär är väl ungefär vad min drar också, det är nog mest den lilla tanken som förstärker känslan av att den är törstig.

Hur kan det vara så? Det är ju en sporttourer. Ska det inte rymmas många luftmadrasser i packväskorna till en sån per definition.

Detdär är väl ungefär vad min drar också, det är nog mest den lilla tanken som förstärker känslan av att den är törstig.

Jag har faktiskt aldrig hajjat vad som gör den till en sporttouring. Att den inte är nån racer är helt ok. Men halvkåpa och sådär packmöjligheter, är det en sporttouring?:va

Men jag e ganska nöjd med min "lagomhoj" iaf, lagom med kräm, gött ljud och en "lagom" försäkringspremie! :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman