2389347 Skrev fel där förut, det var 2004 som CBR 1000 RR kom och året innan gick ryktet om V5:an. CBR 1000 RR med V5:a kan man väl säga skulle vara en helt ny cykel.
Sen har jag svårt att tro (jag säger inte att det är så, jag tror) att utvecklingstiden för en hoj är så kort att den kan gå från idé till verklighet eller papperskorg redan hösten innan. D v s vid det här laget borde prototypstadiet vara över och förserierna (de första hojarna som byggs i fabrik som det är tänkt att den skall säljas) borde testas petnoga ifall man ska pumpa ut hojar med Honda-kvalité efter jul. Pressen skall ju skriva om senaste modellen innan majoriteten av norra halvklotet har bågeväder, så då behövs presskörningar redan i vinter, då behövs i sin tur cykeln redan vara marknadsförd och presskörningen bokad innan dess. En konsekvens av mina teorier och mumbo-jumbo ovan är att är hojen på idé eller protypstadie får vi nog inte se den nästa vår, är den färdig för produktion till våren borde det finnas annat material i media än en photoshoppad Firestorm innan oktober är slut.
Jag minns att Aprilia RSV 1000 Factory (som var en helt ny hoj 04) avslöjades som kommande modell redan under sommaren 03 och med officiella bilder och allt innan september var slut.
Dock minns jag inte hur tidiga de var med marknadsföringen av Kawasaki 1400, Yamaha R6 -06 (provkörd i Bike redan i Januari-upplagan), Yamaha MT01, CBR 1000 RR? Ngn som minns?