Honda VTR 1000 SP3

Estremo skrev:
2410204 RC är bara Hondas beteckning för racemaskiner. 211 står för övrigt för att det är deras första fabriksracer i det 21:a århundradet och V (på romerska) står för cylinderantalet och motorkonfigurationen.

Fast precis som du säger så kan man ju fråga sig varför inte alla deras racemaskiner heter RC.

Mnjaa... Det här har vi gått igenom förut. Honda har internbeteckningar bestående av två bokstäver där C förefaller vara den andra bokstaven i alla fall jag känner till. MC är 250, NC 400, PC 600, RC 750, SC 900 osv.

Att MotoGP-hojen heter RC är nog mest för att knyta an till de tidigare superbikehojarna som hette så. Frågan är om NSR500 hette OC internt? :tomten

Mattias skrev:
2410293 Mnjaa... Det här har vi gått igenom förut. Honda har internbeteckningar bestående av två bokstäver där C förefaller vara den andra bokstaven i alla fall jag känner till. MC är 250, NC 400, PC 600, RC 750, SC 900 osv.

Att MotoGP-hojen heter RC är nog mest för att knyta an till de tidigare superbikehojarna som hette så. Frågan är om NSR500 hette OC internt? :tomten

Då är det noterat med ;)

Dåligt med nyheter i denna tråden tycker jag.

Jag såg gjärna att det satt en V4 i Sp3an eler ännu bättre en V5!!!:tummenupp
Det börjar bli jobbigt att fara omkring med mina buller burkar på landets banor:mad: det uppskattas inte!
Fler cylindrar låter ju mindre:confused:

Annars släpper KTM en härlig V4 till -08!:yoparty

CMF skrev:
2472998 Dåligt med nyheter i denna tråden tycker jag.

Ingen ytterliggare information har släpps av vad jag sett, hört och läst så det är inte så konstigt. Men hoppas på det snart :tummenupp

sp2 skrev:
2473041 Jag såg gjärna att det satt en V4 i Sp3an eler ännu bättre en V5!!!:tummenupp
Det börjar bli jobbigt att fara omkring med mina buller burkar på landets banor:mad: det uppskattas inte!
Fler cylindrar låter ju mindre:confused:

Annars släpper KTM en härlig V4 till -08!:yoparty
V5:a :hoppa :yoparty

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden