Honda VTR 1000 SP3

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Efter att ha läst nyaste BIKE om att en ny SP var på gång så blev jag intresserad ut av att veta mer. Enligt rykte ska det vara en uppföljare till Honda VTR 1000 SP2 Med en Twin motor på 150bhp och den klassiska stilen som SP modellerna har haft genom de 2 olika SP modellerna.

Ni som har mer information om den och information som kommer att dyka upp i framtiden, var snälla att skriva nyheten eller "ryktena" här.

//Regards Cel

Det där är en trevlig nyhet. Har alltid tyckt det där är en oerhört trevlig båge... även fast jag aldrig testkört någon...

Skit bra tråd detta tycker jag. Ja mer info om den vill vi ha. och om den kommer släppas 07. Vet något färgsättningarna till firebladarna som kommer 07 får ni gärna skriva det med. även de inte till hör tråden. sorry.

Ja jag tycker det är en mycket rolig och positiv nyhet. Jag trodde personligen att ingen ny SP modell skulle komma efter att det varit helt tyst om det ett bra tag tills nu.

:tummenupp

CeltaniC skrev:
2379187 Ja jag tycker det är en mycket rolig och positiv nyhet. Jag trodde personligen att ingen ny SP modell skulle komma efter att det varit helt tyst om det ett bra tag tills nu.

Ganska kul att det kommer nu. Har hela sommaren gått och sagt att om det kommer en ny sp ska jag ha den . annars blir det en ny blade. hoppas på en riktigt fet sp3. MULLER...

Jag har längtat så efter att få se en SP3:a släppas.
Skulle t.o.m. kunna tänka mig VTR 1000 F om dom släpper en uppdatering på den.

Nästa hoj blir en twin, och jag älskar ju honda!

Det borde väl bli en 1200cc twin iom att både ducati och aprilia sägs komma med sådana. Om jag inte missminner mig beror det på ändrat reglement i superbike där twinnarna ska få vara lite större än radfyrorna.

Aprilia kommer med en superbike v4:a värsting så rsv1200r blir inte värstingmodellen hos aprilia enligt rykten :)

Nästa hoj blir en twin, och jag älskar ju honda![/QUOTE]
:yoparty
WORD

Johansson skrev:
2379219 Det borde väl bli en 1200cc twin iom att både ducati och aprilia sägs komma med sådana. Om jag inte missminner mig beror det på ändrat reglement i superbike där twinnarna ska få vara lite större än radfyrorna.

Aprilia kommer med en superbike v4:a värsting så rsv1200r blir inte värstingmodellen hos aprilia enligt rykten :)
Jag såg och läste om det med!

1200cc Twin som standard på de nya twinvärstingarna låter riktigt nice och skulle vara en bra sak till dom som vill ha mer eller lika mycket hk som rad4orna har idag.

Det skulle också vara en trevlig ny regel i SBK som gör att det kanske kommer fram en ny generation av Twin hojar som kan slåss i toppen av SBK.

Last edited:
CeltaniC skrev:
2379187 Jag trodde personligen att ingen ny SP modell skulle komma efter att det varit helt tyst om det ett bra tag tills nu.

Det trodde jag, men i form av en V5:a...

Ack så jag bedrog mig. :)

Googlade lite...

Dessa photoshoppare....

Men visst kan det ju finnas ett visst mått av sanning i dem också...detta är ju ingen SP men i alla fall en ide om vad som kanske komma skall med den vanliga VTR:en. Kan ju bli bra med ljud i denna med 1200 och "undersadelnhelsystem" :yoparty
Kul att spekulera i alla fall...när kommer det en ny SV?

2007_Honda_VTR_Fr.jpg

If there is one bike that has been neglected for years in Hondas line up it is the VTR1000F Firestorm. Honda has been reluctant to develop its V-twin engine in the past but now they have to due to Euro 3. We know that a new XL1000V (or 1200…) Varadero is coming this autumn with a more powerful version of the VTR1000F engine. Perhaps with so many changes that it in effect is a new engine. At the same it is expected that the Firestorm will get its first major update and fresh design since 1996! Firestorm was launched as the first Japanese sports twin to rival the now iconic Ducati 916. We do not know whether Honda has opted for a large bore engine yet, but strategically it would have made sense if the new Firestorm became a 1200 to make it stand more out in a range that might contain two in-line four half faired 1000s next year (CBF1000 and CB1000F Hornet). Our artists impression shows a very sporty Firestorm with parts taken from the firms CBR1000RR Fireblade. With a new grunty 1200cc V-twin the bike needs a new chassis that will have been developed only for this bike.

mbrannst skrev:
2379279 Dessa photoshoppare....

Men visst kan det ju finnas ett visst mått av sanning i dem också...detta är ju ingen SP men i alla fall en ide om vad som kanske komma skall med den vanliga VTR:en. Kan ju bli bra med ljud i denna med 1200 och "undersadelnhelsystem" :yoparty
Kul att spekulera i alla fall...när kommer det en ny SV?

2007_Honda_VTR_Fr.jpg

det e bara att sätta igång o bygga.du vet jo hur den kommer att se ut:tummenupp

Dragen av cbr 1000rr tycker jag verkligen inte ska finnas med i en sp3:näsblod

Sp2 med bullerburkar å lite fixad är riktig porr:tummenupp

VTR 1000 SP2 (inte RC51, det är en påhittad beteckning av amerikanska Honda-importören) är den coolaste hojen man kan ha. Finns nästan inga. Hade förmånen att rulla genom Karlstad på en SP2 en gång, och har aldrig blivit så uttittad. Med ett par Jardine-burkar i titan är ljudet helrätt. Det bästa är att moppefuckona tycker att den är slö och tung.

Hehe, ja då får den ju vara i fred till förmån för Rettan bredvid 95 ggr av hundra när moppefuckon vill joyride:a
EDIT: Nya Firestormen är riktigt snygg! SP3 lär väl vara en hel orgie...

GeFeldz skrev:
2379731 Hehe, ja då får den ju vara i fred till förmån för Rettan bredvid 95 ggr av hundra när moppefuckon vill joyride:a
EDIT: Nya Firestormen är riktigt snygg! SP3 lär väl vara en hel orgie...
Dom 5 andra moppefuckon som går till SPan och kollar i stället för på R1an vet i alla fall vad EXKLUSIVITET är ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT