Honda VFR-tråden

Av de två du länkat till hade jag kollat närmare på 98:an, dels för att den såg fin ut men också för att jag tycker att en VFR ska ha kuggdrivna kammar.

Dock så är 34 000:- inget kanonpris, har sett 98:or med mindre mil ute för under 30k, men om man är ute efter mycket utrustning kan det vara värt att betala lite extra för att slippa jaga rätt på det i efterhand.


Oavsett vad du väljer för någon så se till att det sitter ett slip on på.:)

http://www.youtube.com/watch?v=M4TgsrOGtSs
 
Hej, någon som har en Vfr 800, år 2000 till salu? För ca 28k.

Vet ni ngn som har en sådan till salu, eller hittar en på blocket så var snälla att skicka ett PM.
(Bara kollar runt, men hade inte tänkt köpa förrens jag säljer min)
Tack på förhand!
 
Hej, någon som har en Vfr 800, år 2000 till salu? För ca 28k.

Vet ni ngn som har en sådan till salu, eller hittar en på blocket så var snälla att skicka ett PM.
(Bara kollar runt, men hade inte tänkt köpa förrens jag säljer min)
Tack på förhand!

Du kan få min VFR750-'97 för ett par tusingar mindre!
 
Hej behöver lite råd!

Honda vfr 800 en 99:a för ca 28-29000, har kört ca 2700 mil.

http://www.blocket.se/ystad/Honda_vfr800_37958609.htm?ca=23_8&w=2

Tack på förhand!

Vad är det för råd du vill ha?, trasig framlampa då bägge lyser original, ej privatimport enligt transportstyrelsen men första regestrering i sverige 2010-06-19, 1 ägare.... men visst måste det vara import???? finns dock inga uppgifter om regestrering i utlandet vilket alltid brukar stå.

Men som vanligt, kolla allmäna skicket på kåpor/däck bromsar(inga vibrationer får finnas, bromsskivorna är svindyra)
kolla servicehistorik, borde finnas en del eftersom den är så gammal även att den har gått lite, i övrigt få mil (om det stämmer) bra pris, handla om det känns rätt
 
Tack, det är exakt sådan info jag var ute efter. Ska ringa imon och kolla läget, måste däcken bytas, o service göras så hoppar jag nog över, och fixa lampan. Mer? hehe
 
Tack, det är exakt sådan info jag var ute efter. Ska ringa imon och kolla läget, måste däcken bytas, o service göras så hoppar jag nog över, och fixa lampan. Mer? hehe

Buckla på ljuddämparen. Vält? Kolla hela högersidan efter sneda grejor, inkl armen som håller fast framkåpan framme vid styret. Om trasig plast, kan bli dyrt... Höger framspegel sned, pekar uppåt. Antingen felinställd eller effekt av vältning. Bakre skivan ser spårig. Kolla skicket på oket bak (ta med ficklampa och var beredd att krypa runt lite). När du ändå ligger där, kolla enkelsvingen och speciellt lagerupphängningen. Skitigt? Väldigt skitigt? Brist på underhåll. Kedjespänningen kan kärva om man inte underhåller den biten lite grann iaf.
 
Last edited:
Tjenar funderar på en VFR 750 -94 tänkte bygga om den till streetfighter
är det någon här som har erfarenhet av det på en sådan?
blir det en rolig hoj att köra?
har kört en del fighter innan tycker om när det blåser :) +att farten blir inte så hög
 
Tjenar funderar på en VFR 750 -94 tänkte bygga om den till streetfighter
är det någon här som har erfarenhet av det på en sådan?
blir det en rolig hoj att köra?
har kört en del fighter innan tycker om när det blåser :) +att farten blir inte så hög

Donner på VFR-Forum.se har gjort det. Finns även en byggtråd där. Välkommen in till Forumet! ;-)
 
Jag tänkte bättra lite små stenskott på ena kåpan. Är det någon som vet hur man kan få tag på färgkoden till en Mörkblå Vtech-02
 
my 2 cents...
asså vfr e ju kallad evighetsmaskin,och det stämmer..sköter man servisar så går dom hur länge som helst.
men personligen tycker jag priset ändå e en aning högt för en 99:a med dom milena-personligen skulle jag satsat på en 02:a eller nyare..v-tech e underbart.
E säkerligen inga större fel på denhär maskinen,ska du åka o kolla på den så undersök nedre delen på kåporna,efter repor/omlackeing/spackling noga,samt ramen efter samma saker,kolla även att maskinen spårar som den ska + svinglagret,samt det vanliga med bromsar o drivpaket, mm...lite "skrammel" från motorn e dock inget att bry sej om-vfr ska låta så.
får du ner det till 25 och allt ser bra ut-slå till!
 
lite "skrammel" från motorn e dock inget att bry sej om-vfr ska låta så.

Vadå skrammel? Det kan antyda att ventilerna inte är kollade och ställda som de ska, och det är väl inte helt bra, speciellt som ventilinställning på VFR är smådyrt att göra på verkstad.

Edit: Dessutom är det förhöjda kåpglaset fult. 8-)

Edit2: h051n kan få köpa min skrammelfria grönviffer från 1997 för samma pris. :-D
 
Last edited:
nja,asså..skrammel va väll kanske fel ord...konstiga ljud då kanske e bättre,viffrar låter lite egensinnigt,och vet många som anmärker på detta
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top