Honda VFR-tråden

pfff-Adrian,du rättade mej utan att ens veta om det...e leo-system jag har oxå på viffern,acra har jag på en ktm 640...har för många hojjar för att hålla isär allt
"fördelen" med leovince är väll att dom ser precis ut som orginalpiporna,o inga problem att besikta med dom
 
Last edited:
pfff-Adrian,du rättade mej utan att ens veta om det...e leo-system jag har oxå på viffern,acra har jag på en ktm 640...har för många hojjar för att hålla isär allt
"fördelen" med leovince är väll att dom ser precis ut som orginalpiporna,o inga problem att besikta med dom

Ingen orsak. ;-)
 
Vad har ni gjort med era hojar under vintern?
själv har jag gjort
Bytt rör
2400 milaservice
Bytt drevpaket
Två nya däck. Dunlop Roadsmart
Känns skönt att allt är klart, till säsongen börjar. Nu väntar jag bara på lite varmare väder, så jag kan ut o gasa lite
 
Slängde ett kapell över svartviffern och låste med kätting, hänglås och skivbromslås. :hihi
 
bytte olja o filter
 
Första provturen avklarad. Avsaknad av blinkers och tuta avhjälptes snabbt, det var ju bara säkringen som gått.
Men .... motorn tvekar och bluddrar lite vid 5-5500 varv. Om jag trycker på och varvar ur ett par ggr så upphör fenomenet
men bara för att återkomma om jag inte varvar utan glider lite på mer sansade varv. Vad kan det vara som spökar?
Det jag gjort i vinter som ev kan påverka är att jag rensat ljuddämparen. Kan den gå för snålt nu? Vidare har jag bytt bränslefilter men jag har använt ett orginal och monterat det korrekt. Det som jag tänkt prova är att köpa en db-killer och se om det lite ökade motståndet påverkar positivt, i så fall vet jag ju vad det beror på. Förslag på vad jag ska felsöka? Hojjen är en vfr 750 1991.
 
Här händer det inte mycket

Vi måste vara ett antal VFR ägare i olika åldrar från Västra Götaland.
Skulle kunna vara skoj med en samkörning någonstans för att utbyta information om hojarna och om inte annat köra lite nya sträckor.
 
Jag var och testade en Vfr 800 -03 som jag tyckte var helt ok, men störde mig på att det inte gick så mjukt som jag ville i stadskörningen, kan man byta drevet för att få en "mjukare" körning? Och så lät det väldigt konstigt såfort jag petade i första växeln (ett surrande ljud typ), ska det låta något?
 
NJAEEE,inte egentligen,viffern räknas ju som en evighteshojj,så det är väll det vanliga..skick på bromsskivor(rejält dyra,kan meddelas),hjul och svinglager,drivpaket,repor,bucklor,servicebok,däck
 
Var och provkörde den i veckan, ojoj vill ha säger jag bara! Gick riktigt fint och var i bra skick.
Är det Honda märkesförsäkring som gäller via IF på den eller?

Blir ett köp om jag hittar en rimlig försäkring samt ett sjysst pris på inbyte.
 
Var och provkörde den i veckan, ojoj vill ha säger jag bara! Gick riktigt fint och var i bra skick.
Är det Honda märkesförsäkring som gäller via IF på den eller?

Blir ett köp om jag hittar en rimlig försäkring samt ett sjysst pris på inbyte.

Har faktiskt bättre pris från BilSport MC
 
Tror bilsport MC har krav på eget garage då? Har tyvärr bara tillgång till flerbilsgarage, endast hönsnät mellan platserna! Men jag ska ringa och kolla... Svedea har något liknande
 
If skulle kosta nästan 6000 för mej,betalar 3300 på bilsport-mc(moderna försäkringar),helförsäkring helår...appropå försäkring,betalade ifjol 1700 spänn,i år 765:- på min gamla cb750!,börjar bli "lagomt" med kostnader på den nu
 
Last edited:
Ser precis ut som min pärla men min 08:a har inte fått 500mil på mätaren än.
Jag har svedea som försäkringsbolag där finns Hel från 5500, och halv från 2000kr.
 
Kollade med Svedea, 4200:- helår/helförsäkring! Helt ok
Blir köp om jag får det jag vill ha i inbyte :-) Tyckte dock att däcken såg lite halvrisiga ut, vad är det för bredd/profil osv på en VFR?
 
standard e 120/70-17 fram och 180/55-17 bak
Kan varmt rekommendera dunlop sportsmart,otroligt sköna däck ...hand i handske till vfr,även dom lite billigare roadsmart passar klart bra för vfr:ens tyngd och temperament
Kanske e lite annan dimension på 08:or än 02:or-vet ikke,men bör inte vara stor skillnad i så fall
 
Blev affär igår, riktigt nöjd.
Dom går riktigt bra måste jag säga. Bra med pulver i motorn :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top