Honda VFR-tråden

Bara att kika förbi. Kolla in forumtråden jag postade. Det ser ut att bli en del från Stockholm som ska ner.. åka i grupp kan vara kul det med. :)
 
Halloj grabbar!

Jag sitter och funderar på att köpa en 99 VFR att ha som första-båge, just allroundfaktorn men ändå lite bus kvar lockar.

Hojen står hos en handlare - vad skall man kika på, och vad skall följa med hojen i form av verktyg och tillbehör?

:)

/J
 
Var inne på s-racing och läste om deras G-Map. Någon som vet om det fungerar och är värt perngarna? Behövs en ommappning?

johan
 
Halloj grabbar!

Jag sitter och funderar på att köpa en 99 VFR att ha som första-båge, just allroundfaktorn men ändå lite bus kvar lockar.

Hojen står hos en handlare - vad skall man kika på, och vad skall följa med hojen i form av verktyg och tillbehör?

:)

/J

Hajja!

Men nu har du reggat dig på forumet så... där får du alla svar :)
 
VFR750R alias RC30

Vad ska man säga, min är årsmodell 1988 och har endast rulla 190mil. Nu vill den inte starta:mad: Borde kanske inte va så många fel på hojen, det är väl jag som e problemet. Gamla däck, gammalt batteri, gamal bensin förmodligen lite gegga i förgasarna! Vems fel är det? Gammal knutte, ingen respekt!

PS: Vacker hoj, med ett rysligt härligt ljud och grymmt lättkörd. Med lite mc-kärlek går hon igång på en kvart. Det får väl bli en smygisrunda:) en tidig solig vårsöndag. Rundan är ca 10 mil, lagom så att allt får jobba lite! MVH Toyman


Nu ska vi satsa på en STÖRRE ONE_SEATER möte 2008 :tummenupp :) :D
Hör utav dig om du är owner of a "RR" "SP" oneseater only whatewer brand.

bilder: (Brogården 2004) (Fristad 2005) (Brogården 2005) (Nääs Fabriker 2006)
 

Bifogat

  • P9050029 hp.jpg
    P9050029 hp.jpg
    226.2 KB · Visningar: 188
  • RC30 gruppbild första möte 2005.jpg
    RC30 gruppbild första möte 2005.jpg
    170.9 KB · Visningar: 170
  • P6290056 b.jpg
    P6290056 b.jpg
    125.3 KB · Visningar: 166
  • IMG_0746 1.jpg
    IMG_0746 1.jpg
    122.3 KB · Visningar: 185
Hej,
har kört min vfr 02a i 3år och är jättenöjd. Som långfärdskamrat är den toppen och den fungerar även bra att köra lite på bana med. Det negativa är, som någon skrev innan, den något höga vikten och det skulle inte göra ont med lite mer hästkrafter ;) Annars är jag grymt nöjd.
Någon som haft en Yamaha FZ1-S och vågar sig på att jämföra dessa :)
/zvn
 
Hallojj.

Tänkte att ni kanske var intesserade av ett enkelt sätt att få bort den ryckiga gången på 800:an vid ca 3000 varv samt att man vid jämn gas på långfärd upplever att man tappar kraft. Detta beror på O2 sensorerna som sitter i anslutning till katalysatorn. Dom ger signaler till insprutningen om hur förbränningen ser ut. Genom att koppla bort dom blir man av med problemet och man får en gladare motor. Detta kan göras genom att köpa ett kit från Dynojet som heter "O2 eliminator kit" och kostar nånstans runt 500 spänn. Eller så gör man som jag gjorde, tar reda på att motståndet i dom eliminatorerna är 330 ohm åsså monterar man helt enkelt 2 vanliga sådana motstånd som man kan köpa hos den lokala elhandlaren för ett par kronor. Ett i varje kontakt. PM:a så får ni bilder på montaget. Man kan även koppla bort Pair Air systemet för att få en rappare motor. Gör stor skillnad. Kan förklara hur man gör det oxå om någon är intresserad. Mvh Patrik

Hej Patrik!
Är lite intresserad av montage-bilderna som du har på modifieringarna då min VFR-98 upplevs lite så som du skriver...
Du får gärna PM,a mej bilderna!!:)

MVH // John
 
...kom hem för 20 min sedan...läste din fråga...har just lämnat hojen på parkeringen efter 17 timmars åkande. Förvisso själv med packväskor.
Kan bara tala om att det har gott hur bra som helst. Även för polarna som har en likadan. Han plusade på med en böna därbak. Hon klagar inte.
Viffer är helt suvären hoj att långåka på.
 
Hur tror ni en VFR 800 modell 2002 eller nyare skulle passa för min sambo? Hon har ingen större vana av motorcyklar annat än att hon kört moppe (och kraschat) och åkt bakom mig i ett par år... Nu när hon handlade helt nytt skinnställ kläckte hon ur sig: Lägger jag såhär mycket pengar på fint skinnställ kan jag ju inte sitta bakpå!
Så, är det en lagom hoj för henne? Vi lär väl tuffa runt i Härjedalen och dra på en och en annan långtur.

Tack på förhand
Mvh
Hinkas
 
Hur tror ni en VFR 800 modell 2002 eller nyare skulle passa för min sambo? Hon har ingen större vana av motorcyklar annat än att hon kört moppe (och kraschat) och åkt bakom mig i ett par år... Nu när hon handlade helt nytt skinnställ kläckte hon ur sig: Lägger jag såhär mycket pengar på fint skinnställ kan jag ju inte sitta bakpå!
Så, är det en lagom hoj för henne? Vi lär väl tuffa runt i Härjedalen och dra på en och en annan långtur.

Tack på förhand
Mvh
Hinkas

Det är en suverän allround-hoj som duger att åka fort med på landsväg, lika gärna som att toura genom Europa. Det som är skrot på dom är dämpning och bromsar - men först när man börjar ta i lite.
 
Det är en suverän allround-hoj som duger att åka fort med på landsväg, lika gärna som att toura genom Europa. Det som är skrot på dom är dämpning och bromsar - men först när man börjar ta i lite.

Tror knappast min sambo är den som skulle använda dämparna fullt ut ;)
OM, jag säger OM, hon tar kort så kanske det blir en sådan där. Kanske man till och med får med henne på en BKK eller nått.
 
Kan inte hålla med om dämparna och bromsar.
Dämparna är ställbara. Du kan ställa vanlig dämpning och returdämpning och skulle det inte vara nog så kan du gå direkt på "fjädern" och spänna där.
Jag har ABS och DualBreaks vilket fungerar UTMÄÄÄÄRKT.

Ett minus kan däremot vara att om tjejen din är kort och klen så kan den höga tyngdpunkten vara ganska besvärlig. Tyngdpunkten är hög utan last och med en packad topväska måste man se upp.

Annars är balansen på hojen mycket bra.:)
 
Kan inte hålla med om dämparna och bromsar.
Dämparna är ställbara. Du kan ställa vanlig dämpning och returdämpning och skulle det inte vara nog så kan du gå direkt på "fjädern" och spänna där.
Jag har ABS och DualBreaks vilket fungerar UTMÄÄÄÄRKT.

Ett minus kan däremot vara att om tjejen din är kort och klen så kan den höga tyngdpunkten vara ganska besvärlig. Tyngdpunkten är hög utan last och med en packad topväska måste man se upp.

Annars är balansen på hojen mycket bra.:)

Hon är 170cm men har väl kanske inte de starkaste benen på denna sidan dalaälven. Hon har ju provsuttit r1'an och torrbrutit den lite, så att så länge det inte lutar iväg för mycket så tror jag inte det är någon fara. Får väl plocka med henne på gymmet och köra benpress :tungan
 
170 cm låter helt utmärkt. Kanske lite benpress kan vara bra, men se upp så hon inte tror att hon e på gymmet när hojen ska lutas upp från sidostödet. DEt är då det händer!!
Lycka till.

Kan tala om att det finns ett VFR forum på nätet där Du kan få svar på fler av dina frågor. Dvs om du har några.

Vi var i helgen 30 st VFR er i Gränna. 20 från sthlm med omnejd.
 
170 cm låter helt utmärkt. Kanske lite benpress kan vara bra, men se upp så hon inte tror att hon e på gymmet när hojen ska lutas upp från sidostödet. DEt är då det händer!!
Lycka till.

Kan tala om att det finns ett VFR forum på nätet där Du kan få svar på fler av dina frågor. Dvs om du har några.

Vi var i helgen 30 st VFR er i Gränna. 20 från sthlm med omnejd.

Jag såg er! Det var tom ett gäng 750:or med tror jag (kamdreven låter så hemtrevliga på dom). ;)
 
170 cm låter helt utmärkt. Kanske lite benpress kan vara bra, men se upp så hon inte tror att hon e på gymmet när hojen ska lutas upp från sidostödet. DEt är då det händer!!
Lycka till.

Kan tala om att det finns ett VFR forum på nätet där Du kan få svar på fler av dina frågor. Dvs om du har några.

Vi var i helgen 30 st VFR er i Gränna. 20 från sthlm med omnejd.
Det var härligt åka med ett stort gäng ,fast tempot kunde vara något högre :)
 
Japp .. ända fram till 02 så var det kuggdrivna kammar .. sen gick det utför ;)
En VFR är alltid rätt..
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top