Honda VFR-tråden

Det är synd bara att det skrivs väldigt lite i denna tråden ....men som någon sa : det är väl aldrig problem med en VFR.

Jag personligen är jättenöjd med min "lilla" 400:a, hon passar mig finfint....hojen är låg,jag är kort :D ... väldigt trevlig att framföra på en bana har jag upptäckt.
I år var 7:e sommaren hon är i min ägo...tror aldrig jag tröttnar .... :tummenupp

//Lillan

Anledningen till att det skrivs så lite i denna tråd är kanske att om man söker efter "VFR" i forumet så får man inga svar. Är det bara för mig det blir så?

Fanns den där PDF:en med verkstadsbeskrivningar att uppbringa? Kan vara bra att ha till vinterns projekt..

hje alla jag letar skjutshandtag till min -02 men de är ju hopplöst att hitta begagnat o dyyyyyrt att köpa nya....ingen som har över antar jag......blir väl nya nästa år då.... :huvet annars en undrebar hoj :tummenupp

Anledningen till att det skrivs så lite i denna tråd är kanske att om man söker efter "VFR" i forumet så får man inga svar. Är det bara för mig det blir så?

Skriv mycket och ofta så kommer tråden högt upp o hittas lätt :tummenupp

Last edited:
Gör som jag, lägg tråden under bevakning.. Så är man säker på att man inte missar något.. Nu verkar det iofs vara som att tråden tar upp hur bra hojjen är.. Men, ja.. det visste väl alla redan? :)

Gör som jag, lägg tråden under bevakning.. Så är man säker på att man inte missar något.. Nu verkar det iofs vara som att tråden tar upp hur bra hojjen är.. Men, ja.. det visste väl alla redan? :)

Hur gör man det??? :va

Är det något speciellt som ni brukar göra när ni ställer in VFRen inför vintern? Har läst diverse trådar i ämnet men undrar om det är något specielt jag borde tänka på med VFRen.

Är det något speciellt som ni brukar göra när ni ställer in VFRen inför vintern? Har läst diverse trådar i ämnet men undrar om det är något specielt jag borde tänka på med VFRen.

Njae! VFR har i grunden samma komponenter som alla andra hojjar.

Det kan dock vara bra att skaffa sig en extra lång mejsel som pasar till förgasarnas tömningsskruvar. Förgasarna sitter lite avigare till på V4:or än på rad 4:or.

Inte nån som har ett par bromskivor (fram) till en 89:a liggandes till ett schysst pris?

Last edited:
Har en -00:a. Ska köpa ett slip-on till sommaren och funderar på en Leovince, är det bra grejer? Låter dom bra, vilken låter bäst? Finns ju i aluminiun, carbon och titan.

Någon annan slip-on som rekomenderas? Länka gärna hemsidor till återförsäljarna också om det går.

Leovince är bra. Grejen är ljudet skiljer så mycket. Sikta in dig på vilket material du vill ha, där har du stor skillnad i ljud.
Själv kör jag med ett Viper i aluminium och är skitnöjd.

Jag skulle ge dig tipset att googla efter slipons vfr sound eller liknande. En del seriösa webbutiker har ljudklipp som man kan lyssna på. Youtube har även en del klipp.

Vad som låter bäst är helt personligt... är låta bäst = mycket?

Last edited:
Någon som bytt gaffelfjädrar och kan rekommendera några bra ersättnings alternativ. Har hört både bu o bä om progressiva fjädrar....!!!!!
Ska plocka ner gafflarna och mäta upp längden men lika bra att vara förbered om det visar sig att dom är slut :)

Last edited:
Har en -00:a. Ska köpa ett slip-on till sommaren och funderar på en Leovince, är det bra grejer? Låter dom bra, vilken låter bäst? Finns ju i aluminiun, carbon och titan.

Någon annan slip-on som rekomenderas? Länka gärna hemsidor till återförsäljarna också om det går.
Scorpion, kolla www.bikersneed.se, annons finns nere till vänster

<---------------------------------------------------

Jag körde med ett GPR i kolfiber på min -98:a, underbart ljud till bra pris. Snyggt också. Betalade 3500 för ett högdraget.

Hello, trevlig tråd. Min gamla 87:a har snart rullat 11000mil och den går perfekt. Efter lite elfel så går hon som en dröm faktiskt. Håller på att modda om regplåten så det blir lite häftigare stuk på den. Titta gärna i mitt garage.
Jag har monterat en R6 dämpare som jag kapat av, blev ganska coolt ljud.

Leovince är bra. Grejen är ljudet skiljer så mycket. Sikta in dig på vilket material du vill ha, där har du stor skillnad i ljud.
Själv kör jag med ett Viper i aluminium och är skitnöjd.

Jag skulle ge dig tipset att googla efter slipons vfr sound eller liknande. En del seriösa webbutiker har ljudklipp som man kan lyssna på. Youtube har även en del klipp.

Vad som låter bäst är helt personligt... är låta bäst = mycket?

Ja det får gärnas höras om man drar på:)

Gpr

Jag körde med ett GPR i kolfiber på min -98:a, underbart ljud till bra pris. Snyggt också. Betalade 3500 för ett högdraget.

Köpte GPR till min vfr. Eftersom det är 2 rör så blev priset 9000:- komplett!
Men ljudet är underbart! :yoparty
Vem behöver Mp3 spelare? :tummenupp
/j

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back